کارآفرینان به ندرت با اولین زنگ ساعت بیدار نمی‌شوند: چهار تکنیک برای این که صبح‌ها راحت‌تر از رخت‌خواب جدا شوید

کارآفرینان کسب‌وکار خودشان را به راه می‌اندازند، چون می‌خواهند کاری را انجام دهند که دوست می‌دارند. اما تا به حال هیچ کسی نگفته است که کارآفرینی کار ساده‌ایست. راه‌اندازی یک کسب‌وکار پر از استرس است و برای موفق شدن نیازمند تمرکز بسیار بالایی است. یکی از رایج‌ترین استراتژی‌های کارآفرینان بهره‌ور این است که صبح زود از خواب بیدار می‌شوند.

جفری زوروفسکی، مدیرعامل و بنیان‌گذار رستوران‌های زنجیره‌ای «ویچکرافت»، «ریورپارک»، و «ریورپارک فارم» ساعت ۵:۳۰ از خواب برمی‌خیزد و به پیاده‌روی و نرمش می‌پردازد.
پاتریشا واکارینو، مالک «زانتوس کامیونیکیشن» و «پی‌آر فور پیپل» ساعت ۵:۳۰ از خواب برمی‌خیزد و بخش اعظم تألیفات خود را تا قبل از ساعت ۹:۰۰ به انجام میرساند.
بروس پون تیپ، بنیان‌گذار شرکت بین‌المللی گردشگری «جی ادونچرز»، هر روز صبح زمانی را به مراقبه، از جمله انجام یوگا، اختصاص می‌دهد.

اما اگر شما این را در خودتان نمی‌بینید که صبح‌ها زود از خواب بیدار شوید، در ادامه چهار تکنیک سودمند را به شما معرفی می‌کنیم که به‌تان کمک می‌کند زودتر بیدار و آماده‌ی کار و فعالیت شوید.

یک. پیش خودتان فکر کنید: صبح برای شما چه معنایی دارد؟

طبیعتا بلند شدن از رخت خواب برای انجام کاری که به آن علاقه ندارید، آسان نیست (با فرض این که اصلا کاری برای انجام داشته باشید!). برای رئیسی کار می‌کنید که شما را درک نمی‌کند؟ کارتان کسل‌کننده است؟ بلی، این‌ها دلایل خوبی هستند که زنگ ساعت خود را قطع کنید و به خوابتان ادامه دهید.

به جای این، به چیزهایی فکر کنید که دوست داشتید در زندگی‌تان داشته‌باشید، ولی در حال حاضر زمانی برای آن‌ها ندارید. می‌خواهید تای‌چی کار کنید؟ به ورزش‌ و پیاده‌روی بپردازید؟ کتابی تألیف کنید؟ …. . استفاده از زمان ارزشمند صبح‌گاه برای انجام کارهایی در راستای رسیدن به اهداف شخصی‌تان، پیش از این که به دلیل مشغله‌های روزمره، دیگر وقتی برای آن‌ها نداشته باشید، کمک می‌کند که در ادامه‌ی روز تمرکز بیشتری روی خود داشته باشید و آرامش بیشتری را تجربه کنید.

اگر رؤیاهایی داشته باشید که بخواهید به آن برسید، بیدار شدن در صبح‌ها به مراتب آسان‌تر خواهد بود.

دو. به نور خورشید اجازه‌ی دخول دهید

بیدار شدن با نور طبیعی خورشید آسان‌تر است. اندکی کنار زدن پرده، در کنار زنگ ساعت به بیدار شدن شما کمک قابل توجهی خواهد کرد.

هم‌چنین، انجام فعالیت‌های صبح‌گاهی زیر نور خورشید، ایده‌ای عالی برای شروع یک روز خوب است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، به طور طبیعی حس و حال آدم را بهبود می‌بخشد. مرور سرخط اخبار در ایوان، یک پیاده‌روی کوتاه، یا انجام یوگا زیر نور خورشید، اقدامات شفابخشی هستند که می‌توانید روز خود را با آن‌ها بیمه کنید.

سه. برای روز خود برنامه‌ریزی کنید

بسیاری از افراد موفق، صبح‌ها لیست وظایف روزانه‌شان را می‌نویسند تا به این ترتیب به خودشان کمک کنند که بهتر برای روز پیش رویشان برنامه‌ریزی نمایند. یک تکنیک سودمند در این زمینه این است که لیست وظایف «خیلی سنگین» تان را بنویسید. اگر بتوانید زودتر از شر این وظایف سنگین خلاص شوید، در ادامه‌ی روز حسی به مراتب بهتر را تجربه خواهید کرد.

چهار. ورزش

مدیران موفق معمولا ورزش مستمر صبح‌گاهی را در برنامه‌ خود می‌گنجانند. گذشته از فواید بسیار ورزش کردن، این کار به دفع استرس نیز کمک زیادی می‌کند. اگر به فکر راه‌اندازی یک کسب‌وکار هستید، بدن و ذهن شما باید قوی و سرحال باشد.

اگر همین الآن هم ورزش کردن در برنامه‌تان بوده است که دم شما گرم. در غیر این صورت، سعی کنید ورزش یا فعالیتی را پیدا کنید که علاقه‌ی زیادی به آن داشته باشید. در ضمن، اگر با دوست یا دوستانتان به ورزش بپردازید، آن‌ها می‌توانند شما را پاسخ‌گو نگاه دارند و به شما کمک کنند که به برنامه‌ی روزانه‌ی ورزش خود وفادار بمانید. سعی کنید برنامه‌ی خود را طوری بچینید که قابل مدیریت باشد. اهداف کوچکی را تعیین کنید و به آن‌ها دست یابید تا پله‌هایی شوند برای اهداف بزرگ‌تر در طول زمان. طبیعی است اگر در ابتدای کار احساس خستگی کنید؛ معمولا دو هفته طول می‌کشد که از ورزش کردن احساس انرژی گرفتن داشته باشید، بنابراین، کم نیاورید!

فایده‌ی دیگر ورزش کردن این است که به شما کمک می‌کند شب‌ها زودتر بخوابید تا صبح فردا هم زودتر از خواب بیدار شوید 🙂

شما چه استراتژی‌هایی برای زود بیدار شدن در صبح‌ها دارید؟ تجربیات خود را از طریق قسمت‌ دیدگاه‌ها در پایین با دیگران به اشتراک بگذارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *