چطور کاره های خود را تبلیغ کنیم تا سفارش بیشتری بگیریم؟

ممکنه شما هم جزو کسایی باشین که مدتیه کاره ساختن و منتظر نشستن اما سفارشی نگرفتن. کسایی که ایده‌ی خوبی پشت کاره‌شونه و نکات لازم رو هم رعایت کردن، اما باز… . اشکال کار کجاست؟ یکم فکر کنید، اشکال کار تو همین جمله‌های قبله. بعله منتظر نشتستن!

گذشته از تبلیغاتی که تو سایت «انجام میدم» و کانال‌های مرتبط با اون صورت می‌گیره، یکی از موثرترین کارهایی که برای گرفتن سفارش بیشتر می‌شه انجام داد، تبلیغ و بازاریابی کاره توسط خود شماست، چونکه هیچ کس به خوبی خود شما که کاره رو ساختین نمی‌تونه این عمل رو تمام و کمال انجام بده. پس دست به کار شین!

فقط توجه کنین که تبلیغات شما وقتی اثر بیشتری داره که خدمت خودتون رو در جا و زمان مناسب به بقیه معرفی کنید، زیاده‌روی هم نکنید.

ما چندتا راه بهتون پیشنهاد می‌دیم، اما یادتون باشه که هرچه خلاقیت و نوآوری بیشتری در تبلیغاتتون داشته باشید، خریدار بیشتری رو جذب می‌کنید.

 

تبلیغ زبانی

این نوع تبلیغ ساده‌ترین نوع موجود در بازاره! و به این صورت انجام می‌شه که شما یه جمع یا یه فردی رو می‌بینید و کاره‌ی خودتون رو بهشون معرفی می‌کنید. در صورتی که اون افراد شناخت دقیقی درمورد شما ندارن، توضیحی ابتدایی در مورد خودتون و تجربیاتتون هم می‌تونه کمک‌کننده باشه. در آخر هم بهتره که کد کاره رو بهشون بدین تا اونو در «انجام میدم» جستجو کنن و کاره رو پیدا کنن. یا می‌تونید لینک کاره رو براشون پیامک کنین.

 

چگونه کاره‌ای شگفت‌انگیز بسازیم؟! را ببینید.

 

تبلیغ متنی در شبکه‌های اجتماعی

دومین راه اینه که اول از همه برین تو صفحه‌ی کاره‌تون، سمت چپ صفحه لینک کاره‌تون گذاشته شده (زیرش هم نوشته «برداشتن لینک کاره») اون رو کپی کنید، بعد تو شبکه‌های اجتماعی (مثل گروه‌های ترجیحا شلوغ تلگرام، اینستاگرام، وایبر، واتس اپ، فیسبوک و …) در مورد کاره‌تون توضیح بدین، عکس نمونه کارهاتون رو بذارین و در آخر لینک کاره رو بذارین و افراد رو به اون دعوت کنین.

خلاقیت رو فراموش نکنید؛ مثلا شما می‌تونید یک کانال تلگرام بسازید و مطالب جذابی رو با بقیه به اشتراک بذارین و در کنار اونها، کاره‌های خودتون رو هم معرفی کنید.


من میتونم کاره ی شما رو طوری براتون تغییر بدم که تو جستجوی گوگل بهتر دیده بشید!

 

تبلیغ تصویری در شبکه‌های اجتماعی

این راه آخر که خیلی هم جذاب به نظر می‌رسه اینه که به صورت ویدئویی کاره‌تون رو تبلیغ کنین. این ویدئو هم می‌تونه دو نوع باشه:

  • نوع اول: از خودتون فیلم بگیرین و اول خودتون رو معرفی کنید، بعد رو به دوربین خدمتی که تو کاره ارائه می‌دین رو معرفی کنید، ایده‌های خلاقانه‌ای می‌تونید تو این قسمت بزنید، مثلا نمونه کارهاتون رو نشون بدین یا قسمتی از یک سفارش رو جلوی دوربین انجام بدین. بعد هم می‌تونین کد کاره رو اعلام کنین که افراد با جستجو در «انجام میدم» کاره‌ی شما رو پیدا کنن.

 

  • نوع دوم: در این نوع شما لازم نیست که از خودتون فیلم بگیرین، می‌تونید در مورد کاره‌تون یک ویدئو بسازید (حتی می‌تونید برای این کار از کاره‌های «انجام میدم» هم استفاده کنید و از شخص دیگه‌ای بخواین که برای شما ویدئویی جذاب بسازه)، مثلا یک ویدئوی کارتونی یا یه چیزی شبیه تیزرهای تلویزیونی، بعد می‌تونید باز هم شماره‌ی کاره رو اعلام کنید یا یه جوری تو ویدئو نشونش بدین.

 

من میتونم برای کاره شما ی متن جذاب بنویسم

 

 

خلاصه اینکه خودتون رو جای خریدارها بذارید و ببینین چه کارهایی باعث میشه که برای خرید یک خدمت ترغیب بشین. می‌تونین از راهنمای ما در این رابطه هم استفاده کنین. اما همونطور که قبلا هم گفتیم حواستون باشه که زیاد از حد تبلیغ نکنید، تبلیغاتتون برای افراد مناسب و در زمان مناسب باشه و حالت آگاهی‌دهنده داشته باشه.

و این نکته‌ی مهم رو فراموش نکنید که تبلیغ در واقع یعنی اطلاع‌رسانی. پس سعی کنید به شکلی واضح و جذاب، در مورد خدمت خودتون توضیح بدین، و از امتیازات و فواید اون برای مخاطبانتون بگین. فقط واقعیت‌ها رو بگین و از اغراق خودداری کنید تا اعتماد مخاطبان رو از دست ندین.

6 نظر برای “چطور کاره های خود را تبلیغ کنیم تا سفارش بیشتری بگیریم؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *