شما، باارزش‌ترین سرمایه‌ی خود هستید.

یکی از بهترین قسمت‌های کارآفرین بودن این است که به شما فرصتی داده می‌شود تا رئیس خودتان باشید، خودتان سرنوشت خودتان را بسازید، تمام تصمیمات را خودتان بگیرید، تمام چیزهایی را که می‌فروشید، خودتان بسازید و در آخر کسب‌وکار خود را آنطور که به نظرتان بهتر است، پیش ببرید. پس چرا وقتی که پای نشان دادن کسب‌وکارتان و متمایز کردن آن از بقیه ی کسب‌وکارها به میان می‌آید، خودتان را از معادله حذف کرده و کنار می‌کشید؟
مطلب اقتصاد کاره‌ای این هفته، اختصاص دارد به اینکه چطور ارزشمندترین سرمایه‌ی خود، خودتان را، به کسب‌وکارتان تزریق کنید.

شخصیت خود را نشان دهید.

اگر شما تا کنون در تلاش بوده‌اید تا نشان دهید که در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی کسب‌وکارتان دخلی ندارید، پس تا به حال سخت در اشتباه بوده‌اید. شما نیروی محرک و پیشراننده‌ی کسب‌وکار خود و عامل اصلی و کلیدی ای هستید که کسب‌وکار شما را از دیگر کسب‌وکارها متمایز می‌‌سازد. پس سعی کنید که این تمایز را به خوبی نشان دهید.

خودتان برند خودتان باشید.

آیا عبارت کمینه‌ی محصول قابل دوام (MVP) را شنیده اید؟ این ایده بیانی است از ملزومات ساده و مطلقی که برای اینکه محصولی در بازار دوام داشته باشد و موفق شود، به آن‌ها نیاز دارید. درحقیقت، برند شخصی شما هم باید قابل دوام باشد تا کسب‌وکار شما موفق شود! پس در پشت کسب‌وکارتان، خودتان را پنهان نکنید و برند شخصی خود را به طور موفقیت‌آمیز وقابل دوامی نمایش دهید.

برای ارتقای خود، ارتباط ایجاد کنید.

ما همگی می‌دانیم که نتورکینگ و برقراری ارتباط با افراد، مسئله‌ی مهمی برای هر کارآفرینی است، اما جالب است بدانید که این مورد هم احتمالا جزو مواردی است که شما با خود درگیر می‌شوید که آیا باید شخصیت واحد خود را در روابط نشان بدهم یا نه. اتفاقا این مورد هم، یکی از وقت‌هایی است که شما باید به دیگران نشان بدهید که چه کسی هستید و چرا آن‌ها باید با شما ارتباط داشته باشند.

زمان‌بندی همه چیز است.

یکی از اهدافی که ما در وبلاگ «انجام میدم» دنبال می‌کنیم، این است که به کارآفرینان کمک کنیم تا متوجه بهترین راه برای اداره‌ی کسب‌وکار خاص و منحصربه‌فرد خودشان بر اساس قوانین و اصول جهانی بشوند. یکی از اصول استاندارد در تمام کسب‌وکارهای موفق این است که مشتری‌ها، سفارشات خود را در زمان قابل‌قبولی می‌خواهند و فروشندگانی که سفارشات خود را سریع‌تر تحویل می‌دهند، سفارشات بیشتری خواهند گرفت. هر چند، این به آن معنا نیست که همه چیز باسرعت و بدون دقت و کیفیت کافی انجام شود، بلکه به این معنی است که کار با زمان‌بندی مناسب پیش‌رفته و در آخر در زمان مناسبی تحویل داده شود.

شما چطور شخصیت خود را در کسب‌وکارتان به نمایش می‌گذارید؟ در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *