فریلنسرهای گرامی لطفا استرس خود را کنترل کنید!

گاهی فریلنسرها در موقعیت‌هایی استرس‌زا قرار می‌گیرند؛ مثلا به خاطر نزدیک شدن به موعد تحویل سفارش و انجام نشدن کار، که باعث می‌شود متحمل ضررهای مادی شوید و یا اینکه به اعتبار حرفه‌ای شما لطمه بزند. اما سوالی که مطرح می‌شود این است: چگونه در چنین مواقعی استرس خود را کنترل کنیم؟

ریلکس باشید!

به این فکر کنید که شرایطی که به وجود آمده نه تنها با استرس بهبود نمی‌یابد، بلکه بدتر هم می‌شود. سعی کنید خواب کافی داشته باشید و بین کارها حتما کمی استراحت کنید و یا اینکه یک فنجان قهوه نوش جان کنید. قدم زدن و ورزش نیز می‌تواند به شما کمک کند.

 

coffee

 

تکنیک تنفس عمیق

نفس عمیق بکشید. سعی کنید تا یک دقیقه این کار را تکرار کنید و پس از مثلا یک ساعت دیگر دوباره یک نفس عمیق بکشید. هیچ گاه قدرت اکسیژنی که در مغز شما جریان می‌یابد را دست کم نگیرید.

 

غذای سالم بخورید

داشتن یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند به حفظ سطح انرژی شما کمک کند و از سردرد ناشی از کمبود قند و مواد مغذی با ارزش جلوگیری کند. همچنین با داشتن یک رژیم غذایی متناسب، تمرکز شما برای انجام پروژه نیز بالاتر خواهد رفت.

 

مثبت اندیش باشید

در اکثر موارد، اضطراب ناشی از تفکر منفی است. با این حال، با مثبت اندیشی می توانید اضطراب و استرس را از بین ببرید. شما هنوز وقت کافی برای پایان دادن به کار و تحویل سفارش دارید. قانون هشتاد/بیست را به خاطر بیاورید که ۸۰ درصد کارها، در بیست درصد زمان پروژه انجام خواهد شد.

 

مدیریت زمان را تمرین کنید

برای اینکه در آینده دچار استرس‌های مشابهی نشوید، سعی کنید به مدیریت زمان بیش از پیش ارزش دهید. مثلا تاریخ های مهم مخصوصا تاریخ های تحویل را در تقویم وارد کنید و برای روزهای پیش از آن ریمایندر بگذارید و سعی کنید اولویت بندی مناسبی برای کارهای خود درنظر بگیرید.

 

به جای واکنش‌پذیری فعال باشید

یکی از راهکارهای کنترل استرس این است که کنترل اوضع را به دست داشته باشید. از مواردی که تحت کنترل شماست و مواردی که ممکن است خارج از توان شما رخ دهد کاملا آگاه باشید. بنابراین از قبل تمامی این موارد را همراه با راه حل های احتمالی در نظر بگیرید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *