راهنما‌ی جامع بهبود سئو سایت برای ارتقا رتبه در صفحه نتایج جستجو گوگل

بسیاری از حرفه‌ای ها و صاحبان کسب و کار به خوبی می‌دانند که برای پیشرفت کسب و کار خود به  بهبود سئو سایت خود نیاز دارند اما به درستی نمی‌دانند که سئو چیست و شامل چه مواردی می‌شود. سئو مخفف search engine optimization به معنای بهینه سازی برای موتور جستجو می‌باشد. دلیل بهینه سازی سایت‌ها این است که وقتی کاربر در یکی از موتور‌های جستجو مانند گوگل عبارتی را جستجو می‌کند، مرتبط‌‌ ترین نتایج را با توجه کلمه کلیدی مربوطه پیدا خواهد کرد و اگر سایت شما در صدر این نتایج باشد، مسلما اتفاق‌های خوبی در انتظار شما خواهد بود.

چگونه سایت را بهینه سازی می‌کنند؟

روش‌های زیادی برای بهینه سازی سایت مانند ریسپانسیو بودن سایت برای تلفن‌های هوشمند، تحقیق در مورد کلمات کلیدی، تولید محتوا متناسب با درخواست‌ها و نیاز مشتری، افزایش سرعت سایت و بک لینک سازی و موارد دیگر وجود دارد.

قدم اول: بررسی سایت و بهبود نکات فنی سایت

اولین گام برای بهبود سئو سایت، بررسی فنی سایت می‌باشد تا مشکلات فنی سایت مشخص شود. در این زمینه متخصصان سئو می‌توانند به خوبی سایت شما را بررسی کنند. همچنین استخدام فریلنسر نیز می‌تواند در زمینه سئو بسیار کارگشا باشد. متخصص سئو در این زمینه می‌تواند محتوا‌های کپی شده و لینک‌های حذف شده، سرعت سایت و موارد دیگر را تشخیص دهد.
بعد از اینکه نواقص سایت شما مشخص شد، متخصص مربوطه می‌تواند شروع به حل آن‌ها کند. این مرحله می‌تواند از بهینه کردن کد‌های سایت شما شروع شود و سپس به سایر بهینه سازی‌ها برسد. این مرحله، مرحله‌ای بسیار دشوار می‌باشد زیرا باید به تمامی جزئیات سایت توجه شود، بنابراین توصیه می‌کنیم حتما از فردی کاربلد و متخصص کمک بخواهید.

بهبود سئو - انجام میدم                              بهبود سئو - انجام میدم

 (اگر زمانی که شما این مطلب را می خوانید، این کاره قابل سفارش گیری نبود، سایر کاره های دسته ی بهینه سازی برای موتورهای جستجو را ملاحظه نمایید).

بهبود سئو - انجام میدم

قدم دوم: تحقیق در مورد کلمه کلیدی مناسب

مرحله ی بعد در راه بهبود سئو بعد از بررسی سایت و ایرادات آن و نیز حل آن‌ها، می‌توانید به سراغ تعیین استراتژی سئو و تعیین اهداف بروید. زمان آن فرا رسیده تا به چندین سوال پاسخ دهید: نیاز بازار چیست؟ مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟
به یاد داشته باشید که در تحقیق کلمه کلیدی باید کلماتی را در نظر بگیرید که در گوگل نسبت به سایر کلمات به مراتب بیشتر جستجو شوند و البته سختی کمتری نیز داشته باشد. اگر وب سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم بیشتر به سراغ کلمات طولانی بروید که رقابت در آن‌ها کمتر باشد، از این طریق احتمال اینکه در این کلمات در رتبه های خوب نتایج جستجو قرار بگیرید، بیشتر خواهد بود. همانطور که متوجه شده‌اید، تحقیق در مورد کلمات کلیدی جزئیات زیادی دارد و تجربه‌ی زیادی را می‌طلبد، پس پیشنهاد می‌کنیم از افراد کاربلد کمک بگیرید.
بعد از تعیین کلمه‌ی کلیدی، به یاد داشته باشید که حتما برخی موارد فنی سایت خود مانند توضیحات متا(Meta description)، عناوین، سر تیتر‌ها و تگ‌های جایگزین(ALT tags) و موارد دیگر را متناسب با کلمه کلیدی انتخاب شده تعیین و یا اصلاح کنید.

قدم سوم: تولید محتوای با کیفیت

یک استراتژی موفق در مدیریت محتوا باید به خوبی با استراتژی سئو شما هم راستا باشد که انتخاب کلمه کلیدی یکی از مراحل آن می‌باشد. نقاط ضعف و قوت بازار شما، مخاطب هدف و تحقیق در مورد کلمه‌ی کلیدی همه جزو استراتژی محتوای شما می‌باشند. به یاد داشته باشید که محتوا باید با کیفیت و ارزشمند باشد، در غیر این صورت نمی‌تواند مخاطب را به ماندن در سایت شما تشویق و ترغیب کند. ماندگاری کم کاربران در سایت، اثر منفی روی سئو سایت خواهد گذاشت.

بهبود سئو - انجام میدم                               بهبود سئو - انجام میدم

 (اگر زمانی که شما این مطلب را می خوانید، این کاره قابل سفارش گیری نبود، سایر کاره های دسته ی نویسندگی و تولید محتوا برای کسب و کارها را ملاحظه نمایید).

با توجه موارد گفته شده ، حتما به جمله‌ی محتوا پادشاه است، ایمان آورده‌اید. بی شک با تولید محتوایی منحصر به فرد و ایده‌ال گام بلندی در جذب مخاطب و بهبود سئو‌ سایت خود برداشته‌اید.

بهبود سئو - انجام میدم

قدم چهارم: شروع به تبلیغ سایت خود کنید

ایجاد بک لینک و ثبت محتوا در سایت‌ها و بلاگ‌های دیگر، اگر به درستی انجام شود، می‌تواند مزیت بزرگی برای شما باشد. از آنجا که گوگل شدیدا روی ایجاد بک لینک‌های اسپم و تبلیغاتی حساس است، اشتباه در این مرحله می‌تواند مانع رسیدن شما به رتبه‌های برتر نتایج جستجو شود.

بعد از اینکه متنی مناسب برای رپورتاژ خود تنظیم کردید، سایت‌ها و بلاگ‌هایی را شناسایی کنید که از قدمت خوبی برخوردار باشند و بازدیدکنندگان آن‌ها پتانسیل تبدیل شدن به مشتریان شما را داشته باشند. با استفاده از سایت MOZ می‌توانید قدمت سایت و آتوریتی سایت‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید در سایت مناسبی در حال ایجاد بک لینک هستید.

بهبود سئو - انجام میدم                                         بهبود سئو - انجام میدم

همچنین توجه داشته باشید محتوایی جذاب در این پست‌های تبلیغاتی می‌تواند ورودی‌های سایت شما را از بک لینک ایجاد شده به مراتب بیشتر کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم صرفا به ایجاد بک لینک‌های تبلیغاتی و متعدد اکتفا نکنید و کیفیت سایت‌ها و متن تبلیغاتی را در درجه اول مد نظر داشته باشید.

بودن در صدر نتایج جستجو می‌تواند ضامن افزایش ورودی سایت و در نتیجه افزایش مشتریان و درآمد شما شود. بنابراین توجه به نکات سئو و بهبود سئو سایت می‌تواند سرمایه گذاری بزرگی باشد که البته به باید داشته باشید با توجه به روز رسانی متعدد الگوریتم‌های گوگل و سخت گیری‌های شدید گوگل، حتما از فردی کاربلد برای بهبود سئو سایت خود کمک بگیرید. در این زمینه حتما کاره‌ها و فریلنسر‌های بخش بهینه سازی برای موتور‌های جستجو یا همان سئو می‌توانند به شما کمک زیادی بکنند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *