۷ نصیحتی که برای رسیدن به موفقیت باید نادیده بگیرید

تجارت و کسب‌وکار یکی از حوزه‌هایی است که هرکسی خود را در آن متخصص می‌داند. کافی است تصمیم به راه‌اندازی کسب‌وکاری بگیرید تا هرکسی، از مادرتان گرفته تا یک فرد تازه فارغ‌التحصیل شده، با وجود اینکه هیچ تجربه‌ای در این زمینه ندارد در مورد آن نظر دهد و شما را نصیحت کند.

اما نگران نباشید، لازم نیست به همه‌ی این نصیحت‌ها گوش بدهید. حتما در بعضی از موارد باید آن‌ها را نادیده بگیرید.

در ادامه چند نمونه از نصیحت‌های رایجی که باید آن‌ها را نادیده بگیرید تا موفق شوید را برایتان آورده‌ایم:

۱- کار مورد نظرت را راه‌اندازی نکن!

به محض اینکه ایده‌ی‌تان شکل می‌گیرد و تصمیم به راه‌اندازی کسب‌وکارتان می‌گیرید، سیلی از نصیحت‌های بد و منفی به سمت شما خواهد آمد. بیشتر این افراد خودشان از ریسک می‌ترسند و بسیار محتاطند و به همین دلیل سعی دارند شما را هم از تصمیمتان منصرف کنند.

اولین قدم برای شما این است که اینگونه نصیحت‌ها را به کلی نادیده بگیرید و به کارتان ادامه دهید.

 

برای شروع کارآفرینی این لیست سایت های جهانی مورد نیازتان خواهد شد.

۲- تو به یک برنامه‌ریزی بی عیب و نقص برای کسب‌وکارت احتیاج داری

تحقیق در مورد بازار کار و مشتریان لازم است اما مهم‌تر از آن شوق و تمایل به شروع است هر چقدر هم که اطلاعات ناقصی داشته باشید. هراندازه که شما برنامه‌ی دقیقی برای خود داشته باشید باز هم وقتی کسب‌وکاری را آغاز می‌کنید، به احتمال ۱۰۰ درصد به موانعی بر خواهید خورد که در برنامه‌ی شما وجود نداشته است.

بنابراین داشتن برنامه‌ی کاری آن‌قدرها هم مهم نیست.

۳- از شغل فعلی خودت استعفا نده

طبیعتا شرایط برای هرکسی متفاوت است اما معمولا بیشتر افرادی که از شغل فعلی خود استعفا نمی‌دهند تا تمام وقت خود را صرف راه‌اندازی کسب‌کار خودشان کنند به دلیل ترسی که دارند کار فعلی خود را رها نمی‌کنند نه به دلیل نگرانی درمورد پرداخت قسط‌هایشان. وقتی که تعداد مشتریانتان به حد قابل‌قبولی رسیده است دیگر می‌توانید شغل فعلی خود را رها کرده و فقط به کسب‌کار خودتان بپردازید. یادتان باشد که فقط وقتی تمام تمرکز و توانتان بر روی کسب‌وکار خودتان است می‌توانید آن را تا جایی که می‌خواهید گسترش دهید.

۴- هیچ وقت کم نیار!

مقاومت در برابر مشکلات هر روزه و سختی‌ها و تحمل آن‌ها بسیار عالیست اما به خاطر داشته باشید که در حوزه‌ی کسب‌وکار مشکلات و شکست‌های بسیاری وجود دارد. بنابراین تحمل کردن و صبر کردن همیشه راه‌حل خوبی نیست. گاهی اوقات بهتر است به جای منتظر ماندن برای اینکه طرحی به ثمر برسد آن کار را رها کنید، از اشتباه خود درس بگیرید و سراغ طرح دیگری بروید.

 

چگونه هم کارآفرین باشیم و هم پدر یا مادر خوبی برای فرزندانمان را هم ببینید.

۵- همیشه حق با مشتری است

نه، همیشه هم حق با مشتری نیست. چرا که گاهی ممکن است مشتری سردرگم و ناآگاه از نیازهای خودش باشد و یا حتی بیشتر از چیزی که ارزش دارد دردسر ایجاد کند. باوجود اینکه دریافت بازخورد مشتریان مهم است اما در اختیار گذاشتن چیزی که مشتریان می‌خواهند به جای چیزی که واقعا به درد زندگی و یا کارشان می‌خورد نوعی از سر باز کردن کار است.

۶- بزرگ فکر کن

اینکه شما از همان اول بزرگ فکر کنید و به فکر تغییر جهان باشید خوب است اما نیاز نیست. حقیقت این است که بیشتر کسب‌وکارها از هدف کوچکی شروع کرده و به مرور گسترش پیدا می‌کنند. مثلا اگر آمازون از همان اول با عنوان «فروشگاهی برای همه چیز» جلو می‌آمد آیا کسی آن را جدی می‌گرفت؟

پس شما هم بهتر است با ایده‌ی کوچکی شروع کرده و به مرور آن را گسترش و توسعه دهید.

 

در این اینفوگرافیک نکات مفیدی را برای شروع یک استارتاپ موفق ببینید.

۷- فقط ایده‌ی کار (و یا فقط اجرای آن) مهم است

بعضی‌ها می‌گویند فقط ایده‌ی اولیه‌ی کار مهم است و بعضی دیگر می‌گویند که فقط اجرای ایده اهمیت دارد. در حقیقت هر دو گروه اشتباه می‌کنند، هم ایده و هم اجرای آن در کنار هم به یک اندازه اهمیت دارند. بهترین ایده‌ها هم فقط زمانی به موفقیت می‌رسند که توجه مخاطب خودشان را جلب کنند و در زمان درستی ارائه شوند.

به یاد داشته باشید که زمانی به موفقیت خواهید رسید که هم ایده‌ی خوبی داشته باشید و هم بتوانید به خوبی آن را اجرا و ارائه کنید. در اینجا خواهید دید که چگونه می توانید ایده‌ی خود را به شغل تمام وقت خود تبدیل کنید.

 

 

این بود لیستی از رایج‌ترین نصیحت‌های بد و منفی. شما هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار خود چه نصیحت‌هایی شنیدید که فکر می‌کنید باید نادیده گرفته شوند؟ با ما در نظرات در میان بگذارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *