سه راهکار برای این که به بهترین شکل از بهره‌ ورترین ۲ ساعت روزتان استفاده کنید.

اینکه بتونید در تمام طول روز از صبح تا شب مفید کار کنید، ممکنه کار سختی باشه چونکه در طول یک روز کامل کارهای زیادی هست که باید انجام بدید. اگر شما در منزل کار می کنید، تقریبا این حجم کار دو برابر می شه، مخصوصا به این دلیل که زندگی شخصی و کاری شما ممکنه در یک سری مواقع با هم تداخل کنند.

مفیدترین ساعت‌های روز معمولا بین ۱۰ تا ۱۲ است. این قضیه چه شما در منزل کار کنید و چه بیرون منزل، صادقه. نه به خاطر اینکه این زمان وقتیه که بدن شما با بیشترین انرژی کار می کنه بلکه به خاطر اینکه در این ساعت‌ها بیشترین تماس‌ها و ایمیل‌ها اتفاق می‌افته. برای اینکه بازده کاری خودتون رو در این دو ساعت به بیشترین حد خودش برسونید، خیلی مهمه که هر ساعت رو با دقت برنامه ریزی کنید که بتونید بیشترین کار رو در کمترین زمان انجام بدید. این دو ساعت برای روز شما خیلی مهم و حیاتیه چون معمولا زمانیه که شما تازه از خواب بیدار شدید و به همین خاطر سرحال و هوشیارید.

 

چطور ساعت‌های مچی هوشمند بهره‌وری ما را افزایش می‌دهند را ببینید.

 

در ادامه سه تا راهکار براتون میاریم که بتونید این دو ساعت از روز رو به بالاترین حد بازدهی برسونید.

۱٫اول کارهای ضروری

حتما کارهای ضروری رو در اولویت قرار بدین. مسائل ضروری معمولا چیزهایی هستند که مردم در طول این ساعت‌ها تمایل دارند انجام شود، پس یه قسمتی از این دو ساعت مهم رو به از سر راه برداشتن این کار ها اختصاص بدید.

۲٫بعد کار های سخت

پیچیده‌ترین کارها و وظایف باید در اولویت بعدی قرار بگیرن. به این خاطر که شما در این دو ساعت در بهترین حالت خودتون قرار دارید، از این زمان برای انجام پیچیده ترین وظایف و پروژه های خودتون استفاده کنید. وقتی که از دست اونا خلاص شدید، می تونید زمان بعد از ناهار، که بازدهتون رو به کاهشه رو راحت‌تر بگذرونید. در پایان روز، معمولا بازده شما به پایین‌ترین حد خودش می‌رسه، پس انجام دادن کارهای سخت و پیچیده در اول وقت به شما این اجازه رو می‌ده که بعد از ساعت ۱۲ رو راحت‌تر بگذرونید.

 

۳٫برنامه‌ی خودتون رو بشناسید

این دو ساعت مفید برای هر کس بر اساس اینکه برنامه‌اش چطوریه، کی از خواب بیدار می‌شه و چطور روزش رو شروع می‌کنه، ممکنه متفاوت باشه. یه نگاهی به روزتون بندازید و ببینید که چه زمانی بیشترین هوشیاری و بازدهی رو دارید. برنامه‌تون رو طوری تنظیم کنید که این دو ساعت مفیدتون رو به بیشترین حد بازدهی خودش برسونید.

 

در این اینفوگرافیک اپ‌هایی که به شما کمک می‌کنند تا در کار خود بهره‌ور باشید را ببینید.

 

شما چه زمانی از روز بازدهی‌تون بیشتره؟ چه طوری ازش استفاده می کنید؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *