ایده‌ی خود را از کاری پاره‌وقت به کسب‌وکاری تمام‌وقت تبدیل کنید.

آرزو دارید که وارد دفتر خود شوید و به رئیس خود بگویید: “من استعفا دادم” و سپس بتوانید بهترین انتخاب، علاقمندی یا فعالیت اوقات فراقت خود را به شغل رویایی تمام وقت خود تبدیل کنید؟ این عالی به نظر می رسد و هدفی ستودنیست، اما می تواند توهمی فریبنده باشد! آغاز کسب‌وکاری تمام وقت برای خود، ایده‌آل به نظر می‌رسد اما داشتن آمادگی کامل در ابتدای کار بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که کارآفرینی تنها به معنای انجام کار نیست، بلکه به مفهوم درایت داشتن در انجام آن کار است. پنج نکته را در تبدیل ایده‌ی خود به منبع درآمدتان به خاطر داشته باشید:         

     

  1. ساعتهای کاری خود را معین کنید و طبق همان ساعتها پیش بروید.

درابتدا، شغل خود را کاری پاره وقت فرض کنید. شغلهای پاره وقت ساعتهای خاصی را در هفته به خود اختصاص می دهند. محاسبه کنید که با ایاب و ذهاب، جمع آوری اطلاعات، تحقیق و غیره، چه مدت زمانی لازم است تا به پیشرفت قابل توجهی برسید. پس از آن مطمئن شوید که هر هفته حداقل همان مقدار زمان را صرف پروژه‌ی خود می کنید.

  1. وظایف خود را اولویت بندی کنید. گاه بهتر است بخشی از وظایف را به شخص ثالثی محول کنید.

ممکن است بودجه‌ی شما محدود باشد اما وقت طلاست. صرف کردن زمان زیادی روی محاسبه‌ی صورت حساب‌ها و دخل و خرج به جای پیشبرد کارتان به معنای استفاده‌ی صحیح از زمان نیست. برخی چیزها ارزش سرمایه‌گذاری را دارند تا بتوانید انرژی و تمرکز خود را به پیشرفت کردن در کارتان اختصاص دهید.

  1. قهرمان نباشید.

درست است که این ایده‌ی شماست، علاقمندی و طفل نوپای شماست و طبیعی است که بخواهید تمام افتخار آن نصیب خودتان شود، اما تقسیم کردن کار خود میان چند نفر به عنوان شریک می‌تواند روش خوبی در به کار گیری توانایی و مهارت‌های آنان باشد. آیا دوستی دارید که در بازاریابی استاد است و فکر می‌کند ایده‌ی شما فوق العاده است؟ آیا کسی را می شناسید که در فروش تبحر دارد و محصول شما را باور دارد؟ این گونه افراد را اعضای گروه خود بدانید.

  1. اهدافی تعیین کنید و به آنها برسید.

کسب و کار شما به طور مداوم باید چه مقدار درآمد داشته باشد که برای شما منبعی قابل اعتماد باشد؟ به اعداد و ارقام نگاه دقیقی بیندازید: چه مقدار سرمایه برای شروع کار خود نیاز دارید؟ چه مبلغی را باید از هر مشتری دریافت کنید؟ هر ماه به چند مشتری نیاز دارید؟ این بخش جذاب کارآفرینی نیست اما اعداد و ارقام دقیق، مورد نیازتان خواهند بود.

  1. در کار خود مداومت داشته باشید.

آیا کار شما به علت فصلی بودن ایده‌تان رونق گرفته است؟ آیا مشتری‌ها دسته دسته به شما رجوع می‌کنند به این علت که خود را به روز نگه می‌دارید؟ آیا سود کافی به دست می‌آورید که در هنگام اتمام ذخایرتان آن را جایگزین کنید؟ پیش از اینکه شغل خود را کنار بگذارید، با خودتان صادق باشید و بررسی کنید که آیا شغل جدیدتان در طولانی مدت دوام می‌آورد یا نه. گاهی اشتیاق کارآفرین بودن در وجودتان موج می‌زند و گفتن اینکه می‌خواهید یکی از همان افرادی باشید که شغل خود را کنار می‌گذارند و به شغل رویایی خود جامه‌ی عمل می‌پوشانند، آسان است. تنها به یاد داشته باشید که پشت هر کدام از این داستان‌های موفقیت، یک خروار کار سخت، ضیغ وقت و گاهی ناکامی وجود دارد.

یک نظر برای “ایده‌ی خود را از کاری پاره‌وقت به کسب‌وکاری تمام‌وقت تبدیل کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *