چطور راحت‌تر، سریع‌تر و با اطمینان خاطر بیشتر کارهای خود را برون سپاری کنیم؟

«انجام میدم» راهکاری کارآمد و نوآورانه است برای رشد و توسعه‌ی کسب و کارهای کوچک و متوسط. شما در انجام میدم می‌توانید با هزینه‌های مناسب کارهای غیر اصلی خود را برون سپاری کنید و به متخصصین و فریلنسرهای حرفه‌ای و خلاق ایرانی در سراسر کشور و حتی نقاط دیگر جهان بسپارید.

سعی کرده‌‌ایم در بخش‌های راهنمای سایت برای خریداران  و سوالات متداول خریداران کلیه‌ی اطلاعاتی که برای خرید خدمات و برون سپاری کارهای خود در انجام میدم نیاز دارید را بیاوریم. از طرف دیگر، به طور مستمر در تلاشیم الگوریتم‌ها و سازوکارهای مربوط به نمایش خدمات در لیست‌ها و نمایش اطلاعات و سوابق عملکرد فریلنسرها را به گونه‌ای بهبود دهیم که مناسب‌ترین و مرتبط‌ترین خدمات را ببینید و اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری در خصوص ثبت سفارش، در جلوی چشم شما باشد تا با اطمینان خاطر و سهولت بیشتر کارهای خود را در به کاربلدان برون سپاری کنید.

با این حال با توجه به بازخوردهایی که از کاربران سایت دریافت کردیم، لازم دیدیم که مروری داشته باشیم بر برخی از نکات مهمی که برای داشتن تجربه‌ی مطلوب خرید خدمات و برون سپاری کارها در انجام میدم، بهتر است به آنها توجه داشته باشید. این نکات را در ادامه‌ی این مطلب می‌توانید ملاحظه نمایید:

  1. از قبل راجع به این که دقیقا قصد دارید چه کاری انجام شود، به خوبی فکر کنید. به این ترتیب در هنگام جستجو در سایت خیلی سریع‌تر می‌توانید نتیجه بگیرید که کدام خدمت را سفارش دهید. خیلی وقت‌ها می‌بینیم که به دلیل تنوع در خدمات ارائه شده، افراد ساعت ها وقت خود را صرف جستجو در میان چندین خدمت مختلف می‌کنند و زمان خود را از دست می‌دهند.
  2. اگر کاره‌ای را پیدا نکردید که مطمئن باشید دقیقا همان خدمتی است که شما می‌خواهید، درخواست «یکی رو میخوام که بتونه…» را ثبت نمایید و مشخصات کار مورد نظر خود را توضیح دهید تا فریلنسرهای علاقه‌مند، پیشنهادات خود را برای شما ارسال کنند.
  3. اگر پروژه‌ی شما، پیچیدگی‌های خاصی دارد، قبل از ثبت سفارش، از گزینه‌ی «سوال از فروشنده» در صفحه‌ی کاره و یا صفحه‌ی پروفایل فریلنسر مورد نظر استفاده نمایید و با ایشان هماهنگ کنید. سپس با اطمینان خاطر، سفارش خود را با توافقی که با آن فریلنسر داشته‌اید، ثبت نمایید تا خدای نکرده زمانی از شما تلف نگردد.
  4. سوالات خود در خصوص نحوه‌ی انجام کار را قبل از ثبت سفارش بپرسید. اگر می­‌خواهید یک فریلنسر را آزار دهید، ابتدا خدمت مورد نظرتان را سفارش دهید و سپس سوالات خود را در موردش بپرسید!
  5. در صورتی که سفارش شما آن طور که قرار بوده تحویل نشد، فرصتی را برای اصلاح کردن نواقص قرار دهید. فریلنسرهای «انجام میدم» بر اساس بازخوردهای غیرمثبت شما (چه نظر منفی، و چه لغو) تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می­‌گیرند و ممکن است حتی کسب و کارشان زیر و رو شود. بنابراین، اگر فریلنسری به تعهداتش عمل نکرد، به صورت واضح موضوع را برایش شرح دهید و اجازه دهید تا به صورت دوستانه برای رفع مشکل تلاش نماید و فقط اگر دیدید که فروشنده‌ی سفارش در انجام اصلاحات مورد نظرتان با شما همکاری نمی کند، به سراغ لغو سفارش و یا گذاشتن نظر منفی بروید.
  6. پس از ثبت سفارش خدمت مورد نظرتان، در اسرع وقت اطلاعات و محتوای مورد نیاز برای انجام کار را در صفحه‌ی سفارش در اختیار فروشنده قرار دهید تا فروشنده بتواند کار خود را سریع‌تر شروع و برای تحویل آماده نماید.
  7. در بیان و تعیین جزئیات، دقیق باشید. فرض کنید که فریلنسر یک آشپز است که بر اساس دستورالعمل شما عمل می‌کند. به طور مشخص به فریلنسر مورد نظر خود بگویید که چه چیزهایی در ذهن دارید تا وی بر اساس دستورالعمل شما کار خود را انجام دهد و جلوی اتلاف وقت و اختلاف‌های احتمالی گرفته شود (اگر در ابتدا قصد مشورت گرفتن از فریلنسر را دارید، قبل از ثبت سفارش، به او پیام شخصی دهید و به طور شفاف بگویید که جهت تصمیم‌گیری در خصوص ثبت سفارش نیاز به راهنمایی و مشورت تخصصی دارید).
  8. پس از تکمیل سفارش، بازخورد و نظر خود را در اسرع وقت و با جزئیات کامل ثبت نمایید. در اسرع وقت به این دلیل که فروشنده زودتر به دستمزد خود برسد (ضرب‌المثل معروف تسویه حساب قبل از خشک شدن عرق فرد را به خاطر بیاورید). همچنین، با جزئیات کامل به این دلیل که به خریداران بعدی کمک نمایید که بتوانند آگاهانه تر تصمیم بگیرند. همان طور که نظرات افراد دیگر، در تصمیم گیری و اطمینان خاطر شما برای ثبت سفارش کمک‌کننده هستند.
  9. اگر از کار انجام شده توسط فریلنسر راضی هستید، به متن پیش‌فرض سایت به عنوان نظر نهایی در هنگام تکمیل سفارش اکتفا نکنید و حرف دل خود را ثبت نمایید. این نظر مثبت شما حس بسیار خوبی به فروشنده می‌دهد. ضمن این که، شما با این کار، در جذب مشتریان بعدی به وی کمک بزرگی کرده‌اید. پس این کمک را از فریلنسری که به شما در رسیدن به اهدافتان یاری رسانده، دریغ ننمایید.
  10. در هنگام ثبت سفارش، به سوابق و عملکرد فریلنسر توجه داشته باشید. به عنوان مثال، نمونه کارهایی که وی برای معرفی خدمت خود ارائه داده، تعداد سفارش‌های قبلی، نرخ لغو سفارش‌های قبلی، میانگین زمان پاسخگویی و نظرات مشتریان قبلی را بررسی نمایید.
  11. آخرین زمان فعالیت فرینلسر در سایت، در صفحه‌ی هر کاره درج می‌گردد. اگر این زمان مربوط به چند روز اخیر نباشد، توصیه‌‌ی اکید می‌کنیم که قبل از ثبت سفارش، به ارائه‌دهنده‌ی خدمت پیام دهید (به راحتی از طریق دکمه‌ی «سوال از فروشنده») و اطمینان حاصل کنید که در حال حاضر دسترسی و امکان انجام کار شما را دارند یا خیر.
  12. درست است که گاهی اوقات، فریلنسرها با مقاصد بازاریابی و جذب مشتریان بیشتر قیمت خدمات خود را بیش از حد زیاد و یا بیش از حد کم تعیین می‌کنند. اما به طور معمول و استاندارد، شما فرض کنید که هیچ ارزانی و هیچ گرانی‌ای بی‌حکمت نیست. اگر قیمت یک کاره به نظرتان غیرمنطقی رسید، قبل از این که سفارش خود را ثبت نمایید، به فروشنده پیام دهید و دلیل این قیمت‌گذاری را بپرسید. توصیه می‌کنیم در این موارد، قبل از ثبت سفارش، با دقت بیشتری نمونه‌های کارهای قبلی فریلنسر را بررسی کنید.
  13. از حق انحصار یا استفاده‌ی خدمتی که خریداری می کنید مطلع باشید. مثلا قبل از این که یک عکس یا ویدئو یا کلیپ صوتی را سفارش دهید، اطمینان حاصل کنید که آیا هنوز مالک معنوی کار فروشنده­ است و تنها امتیاز استفاده را به شما وا گذار کرده و یا مالک معنوی کار انجام شده، شما خواهید بود.
  14. خلاق باشید و خدمات خلاقانه‌ی ارائه شده در سایت را هم به کار بگیرید. بعضی از خدماتی که در «انجام میدم» ارائه می‌گردند، بسیار نوآورانه و جالب هستند. مثلا می‌توانید نقاشی کودکان خود را به انیمیشن تبدیل کنید و یا یک آهنگ رومانتیک شخصی سفارش بدهید برای کسی که دوستش دارید و یا آهنگ طنزشده‌ی خواننده‌های شناخته‌شده را در روز تولد عزیزانتان به آنها هدیه دهید. این خدمات معمولا با وجود تازگی و جذابیت بالایشان، با قیمت‌هایی بسیار مناسب در انجام میدم ارائه شده‌اند که هیچ جای دیگر نمی‌توانید آنها را بیابید.
  15. «انجام میدم» عالی‌ترین پلتفرم ایرانی برای جستجو و سفارش سریع و ساده‌ی خدمات دیجیتالی است. در هنگام جستجو برای خدمات مورد نظرتان، از فیلترهای ارائه شده در لیست‌ها بهره بگیرید تا حتی راحت‌تر به خدمات مورد نظر خود برسید. پیشنهاد می‌کنیم خدمات گلچین شده در کالکشن‌ها را نیز مرور نمایید نمایید. در این کالکشن‌های خدمات گلچین شده، سعی کرده‌ایم خدمات مرتبطی که احتمالا در کنار هم به کار شما می‌آیند را گرد هم آوریم تا زمان کمتری را برای جستجوی خدمات صرف نمایید؛ مثلا خدمات مورد نیاز برای تبلیغ یک رویداد، یا خدمات مورد نیاز برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار و استارتاپ، و یا خدمات مورد نیاز برای اجرای برنامه‌های بازاریابی محتوایی.
  16. اگر احساس کردید فروشنده با شما همکاری نمی‌کند، نگران نشوید و یا از الفاظ و عبارات نامحترمانه و ناپسند استفاده نکنید. شما با خیال راحت می‌توانید از بخش حل اختلاف، موضوع را جهت بررسی به کارشناسان سایت ارجاع دهید. شرایط حل اختلاف را در اینجا می توانید ببینید.
  17. اگر فرشنده قبل از این که کار را به طور کامل انجام دهد، از شما درخواست کرد که سفارش را تکمیل نمایید، به هیچ وجه این درخواست را نپذیرید (مبلغ پرداختی شما به محض تکمیل سفارش برای فروشنده آزاد می‌گردد و در صورت برداشت آن توسط فروشنده، قابل استرداد نخواهد بود).
  18. ارائه و یا درخواست اطلاعات تماس و یا اطلاعات حساب بانکی در انجام میدم مجاز نیست. از این که با رعایت شرایط استفاده از خدمات سایت ما را در خدمت رسانی بهتر یاری می رسانید، از شما متشکریم.

 

در همه جای دنیا، یکی از روندهای بسیار سریع، گرایش کسب و کارهای خرد و کوچک و متوسط به سمت برون سپاری کارها می باشد. ما در «انجام میدم» در تلاشیم که با ارائه‌ی راهکارهای نوآورانه، بهترین تجربه ی کاربری را جهت خرید خدمات و استخدام فریلنسر برای شما مهیا کنیم تا با بیشترین آسودگی خاطر، بخشی از کارهای خود را به دیگران بسپارید و با خیال راحت روی کارهای اصلی و توسعه ی کسب و کارتان تمرکز کنید. اگر نظر یا پیشنهادی برای بهبود این اکوسیستم دارید، با ما در میان بگذارید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *