اولین جلسه دورهمی تشکیل شد…

با اینکه اولی بود اما صمیمیت اعضای دور همی مثال زدنی بود، بعد معارفه وآشنایی کوتاه گروه هایی از اعضا با هم و پخش کلیپ انگیزشی و هیجان انگیز «رویا»، سخنرانی گرم دکتر خدارحمی(دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران) هم مزید بر علت شده که فضای خوبی در جلسه حاکم بشه.
بعد از اینکه ایشون صحبت های پربار و پدرانشون رو که حاصل سالها تجربه های فوق العاده بود(مثل تغییر رشته بعد از اینکه رشته مهندسی مکانیک رو در دانشگاه صنعتی اصفهان خوندن وبه این نتیجه رسیدن که برای کار دیگه ای ساخته شدن و جرات تغییر رو به خودشون دادن واز ابتدا در رشته مورد علاقشون (حسابداری) شروع به تحصیل کردن) ، با بچه های دور همی به اتمام رسوندن، نوبت رسید به جناب مهندس فیضی (agent فیفا برای بیش از ۳۵ بازیکن و سرمربی ایرانی و خارجی در لیگ های برتر و دسته یک ایران) که سخنرانی خودشون رو با یک خاطره شخصی شروع کردن و اینکه چه طور یک شکست عشقی باعث پیشرفت ایشون در زندگی شد، ایشون خیلی خوب شنونده رو تا آخر سخنرانی، مجذ‌‌‌وب حرف های خودشون می کردن به خاطر پویایی ای که در هنگام سخنرانیشون ایجاد می کردن.

 

مهدی بیکی پور - دکتر بهروز خدارحمی - مهدی صداقت - مهندس فیضی - محسن عبدوسی - من میتونم - انجام میدم

 

بعد از اینکه یک کلیپ مرتبط با کار تیمی دیدیم از اعضا خواسته شد که با هم تیم سازی داشته باشن و مهارتهای خودشون رو آنالیز کنن و ببینن که با جمع بندی مهارت ها و ایده هاشون در کنار هم چه طرحی ارائه خواهند داد برای کسب درآمد در یک بازه‌ یک‌ماهه در کنار شغل اصلی‌ای دارند.
۶ تا تیم که هرکدام بین ۳ تا ۵ نفر عضو داشتن تشکیل شد که از ایجاد موسسه ارایه کارهای خدماتی با استراتژی های خاص گرفته تا تولید دی وی دی های آموزشی و ایده های مرتبط با آشپزی و نرم افزارهای اینچنینی شکل گرفت.

دور همی من میتونم

 

بعد از پذیرایی نوبت رسید به امتیاز دهی و داوری ایده ها، بچه ها در اون زمان کوتاه ایده های خوبی رو ارایه دادن اما در نهایت ایده «هم مسیر» (پیشنهادشون این بود که برای جلوگیری از ترافیک و آلودگی هوا، کاهش هزینه‌ها و…. همکاران یک شرکت با یک سیستم خاص و برنامه ریزی شده بتونن با هم از خانه تا شرکت هم مسیر بشن)به عنوان ایده برتر توسط شرکت‌کننده‌ها و مهمانان ویژه انتخاب شد و به هر نفر از اعضای تیم برگزیده هم به پیشنهاد محسن عبدوسی عزیز، مجری پرانرژی برنامه، ۵۰ هزار تومان اعتبار خرید از سایت انجام میدم و همینطور ۵۰ هزارتومان اعتبار کافه آیتی فناپ داده شد و ایده ای هم که با اختلاف یک امتیاز از ایده هم مسیر دوم شد این بود که نرم افزاری داشته باشیم که به ما با مواد اولیه در دسترسمون غذاهای رو به ما پیشنهاد بده که استفاده بهینه از موادمون داشته باشیم و همینطور یک نرم افزار مورد استفاده در کافی شاپ ها که افراد با استفاده از آن می تونن با یک کلیک به اسامی دسرها یا غذاهایی که ممکنه شناختی ازشون نداشته باشن دسترسی داشته باشن. در نهایت هم با پخش یک فیلم انگیزشی داستان موفقیت، جلسه رو خاتمه دادیم و بعد از یک عکس یادگاری با هم خداحافظی کردیم.

 

پ.ن. قرار نبود بشیم استارتاپ ویکند!

چیزی که جالب بود این بود: قرار بود تیم ها طرحی ارائه دهند برای این که در بازه یک ماهه، در کنار شغلی اصلی ای که دارند، بتوانند با مهارت هایی که دارند، ۱۰ میلیون تومان پول در بیاورند. اما نتیجه این شد که اکثر تیم ها طرح های کسب و کاری را ارائه دادند که در شرایط کاملا مساعد هم نیاز داشت به زمان و هزینه ای زیاد برای این که منجر بشن به کسب درآمد.

هدف ما اما چی بود از این بازی؟ این که با همراهی همدیگه تمرین کنیم برای این که از مهارت های خودمون و دیگران استفاده کنیم برای ایجاد موفقیت ها و دستاوردهای کوچکی که بتونیم ازشون برای رسیدن به موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگ در آینده استفاده کنیم.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *