دور همی ششم من میتونم در اتاق جلسات ساختمان قدیم «انجام میدم»

دور همی ششم در مرکز رشد دانشگاه شریف در تاریخ ۱۱ شهریور ۹۴ برگزار شد:

با رسیدن عقربه های ساعت به ۱۷:۳۰ کم‌ کم شرکت کننده‌ها به محل دورهمی رسیدند و با یک گپ و گفت و دوستانه بحث آغاز شد.

دوستی بحث رو با این رویکرد شروع کرد که باید این موقعیت هایی که برای تبادل دانش و تجربه در اختیار قرار میگیره رو مغتنم شمرد و نهایت استفاده رو داشت و نظرشون این بود که ۸۰ درصد دغدغه های انسان امروزی یکی هست و این موضوعات می‌تونه کمک زیادی در پیدا کردن مسیرش بکنه واز نظر ایشون، نکته مهم این دورهمی ها نداشتن چارت و قالب خاصی هست که این اجازه رو به افراد میده تا در مورد تمام چالش ها و دغدغه‌هاشون برای رسیدن به اهدافشون بحث کنن.

نوبت رسید به یکی از شرکت کننده هایی که سن زیادی نداشت اما تجربه های زیادی تو زندگیش کسب کرده بود و دلیل موفقیتش رو این می‌دونست که دنبال علاقش رفته و از زمانی که کلاس دوم دبیرستان بود، بیزینسش رو شروع کرده و الان در حیطه فعالیت خودش جزء بهترین ها محسوب میشه.

یه دوست دیگه که دانشجوی دکترای دانشگاه شریف بودن، به تجربه خودشون اشاره کردند که زمانی می‌خواستن از ایران برن اما به این نتیجه رسیدن که تعداد زیادی بیزینس و تجربه های موفق تو ایران رقم خورده پس حالا که اونها تونستن، منم می‌تونم ودر ایران موندم و کسب و کار خودم رو به اتفاق دوستم راه انداختیم.

 

دور همی ششم من میتونم - انجام میدم

 

تعریف شخصیشون هم از موفقیت این بود که وقتی به رضایت قلبی از خودم رسیدم، اون زمان من آدم موفقی ام.

یک موضوع دیگه هم که سعی شد غیر مستقیم بهش پرداخته بشه، این بود که سعی کنیم بین علاقه و تخصص‌هامون لینک بزنیم و همین‌طور یادمون باشه اگه هدفمون اینه که در یک کاری به موفقیت برسیم نباید پشتکار رو فراموش کنیم و به زبان عامیانه تر بتونیم دووم بیاریم تو حیطه ای که انتخاب کردیم. همچنین یادمون باشه اگه خواستیم شغلی مرتبط با علاقمون پیدا کنیم به این موضوع توجه کنیم که هنگام انجام چه کاری گذر زمان رو فراموش می‌کنیم.

نکته دیگری هم که در خصوصش بحث کردیم این بود که باید سعی کنیم جرات و جسارت داشته باشیم و بتونیم به حیطه ناشناخته قدم بذاریم و تجربیات جدید کسب کنیم و به علایقمون با وجود همه موانع بتونیم دست پیدا کنیم .

بحث ها بیشتر سمت و سوی بیزینسی پیدا کرد و کسانی که تجربه بیشتری در این زمینه داشتن به جوان‌ترها تجربه هاشون رو انتقال دادند و به این نکته اشاره کردند که در شروع یک کسب و کار جدید چون سرمایه زیادی نداریم باید از ارتباطات و سرمایه های اجتماعیمون بیشتر استفاده کنیم به خصوص در بحث تبلیغات و معرفی کارهامون به بازار و به این نکته هم در شروع کار باید حتما توجه کنیم که خلق نیاز در مردم نیاز به صبر زیادی داره و باید پشتکار زیادی در این زمینه داشته باشیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *