محمد علی کلی [نقل قول هفته]

محمدعلی بوکسور حرفه‌ای سنگین‌وزن آمریکایی بود که به عنوان برترین مشت‌زن تاریخ بوکس در این وزن شناخته می‌شود. او به عنوان چهره‌ای الهام بخش، جنجالی و چالش‌برانگیز در داخل و خارج رینگ بوکس شناخته شده است.

محمد علی پس از گرویدن به اسلام در فعالیت‌های سیاسی نیز نقش داشت و امتناعش از شرکت در جنگ ویتنام نامش را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت. او در حالی از خدمت در ارتش آمریکا سر باز زد که سه سال پیش از آن عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرده بود. او علاوه بر مخالفت علنی با جنگ ویتنام، گفت باورهای مذهبی‌اش به او اجازه حضور در ارتش را نمی‌دهد.

محمد علی، در دوران اوجش، احتمالاً مشهورترین آدم دنیا بود. کاخ سفید در سال ۲۰۰۵ بالاترین مدال افتخار را به او اهدا کرد. در این سال دو نشان عالی دولت آمریکا را که به شهروندان غیرنظامی اعطا می‌شود به پاس «خدمات مثال‌زدنی‌اش» به محمد علی اهداشد: مدال شهروندی و مدال آزادی. همان سال یک نهاد غیردولتی هم به نام او در لویی‌ویل کنتاکی باز شد، نهادی که هدفش ترویج صلح، مسئولیت اجتماعی و احترام است.

 

محمد علی نقل می‌کند:

من از لحظه لحظه‌ی تمریناتم متنفر بودم؛ اما به خودم می‌گفتم: تسلیم نشو، الآن سختی بکش و بقیه‌ی عمرتو به عنوان یه قهرمان زندگی کن!

نقل قول محمد علی کلی - انجام میدم

یک نظر برای “محمد علی کلی [نقل قول هفته]

  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ۹:۲۵ قبل از ظهر
    Permalink

    سلام
    خسته نباشید و خداقوت اساسی بهتون میگم، سایتتون خیلی عالیه مخصوصا قسمت نقل قول افراد موفق که حرف نداره و خیلی جذابه، ازتون میخوایم این حرکت ادامه پیدا کنه مخصوصا قسمت جملات افراد موفق.
    موفق باشید.

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *