چرا تیم تضمین کیفیت سایت به کاره‌های ما گیر می‌دهد؟!

این پست توسط تیم تضمین کیفیت «انجام میدم» نوشته شده است تا کمی بیشتر بتوانیم به فریلنسر‌های عزیز سایتمون نزدیک بشیم. در این پست قصد داریم انواع خطا‌هایی که به کاره‌ها وارد می‌کنیم را همراه با توضیح وعلت آن را برای شما توضیح دهیم.

در ابتدا بگذارید یک توضیح و شفاف سازی به شما ارائه بدهیم و آن این که مطمئن باشید تمامی فریلنسر‌ها در مقابل قوانین و شرایط استفاده از خدمات سایت از دید ما یکسان می‌باشند و تمام سعی خود را می‌کنیم که با تمامی آن‌ها به طور یکسان و منصفانه برخورد شود ولی اگر باز هم شاهد تفاوت‌هایی هستید، قطعا وجود مقدار زیادی کاره و ایجاد کاره‌های جدید در روز و بررسی آن‌ها، احتمال خطا را بیشتر می‌کند و به هر حال ما نیز آدمیم و گاهی دچار اشتباه می‌شویم و ممکن است با بعضی از کاره‌ها متفاوت برخورد کنیم، که در صورت مشاهده می‌توانید ما را از طریق ارسال تیکت در جریان اتفاقات و تفاوت‌ها بگذارید.

همچنین این موضوع را در نظر داشته باشید که در روال‌های اعتبارسنجی و بررسی رزومه‌ی و سطح حرفه‌ای فریلنسرها، ما اطلاعات دقیق‌تری نسبت به فریلنسرها به دست می‌آوریم که طبیعتا از ظاهر پروفایل و کاره ها برای کاربران قابل درک نیست. لذا ممکن است دلیل برخی تصمیم‌های ما برای شما بدیهی نباشد، اما مطمئن باشید هیچ پارتی‌بازی‌ای اتفاق نمی‌افتد.

همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که قوانین جدید که در سایت برقرار می‌شود برای فعالیت‌های جدید از همان زمان اعمال می‌گردد، اما برای جلوگیری از تضییع حقوق کاربران قبلی، اعمال قوانین جدید برای کاره‌های قبلی ممکن است به صورت تدریجی اتفاق بیافتد.

معمولا ما بیشتر با کاره‌هایی که تازه ایجاد شده‌اند و یا وارد فاز اول تایید یا همان تایید نمونه می‌شوند سر و کار داریم. البته موقعیت‌هایی نیز مانند ویرایش کاره یا لغو سفارش نیز وجود دارند که باید کاره‌ها دوباره توسط ما بررسی شوند. در این مواقع، گاهی اوقات فریلنسر‌ها با نادیده گرفتن و یا ندانستن قوانین سایت، کاره‌هایی ایجاد می‌کنند یا تغییر می‌دهند که با شرایط استفاده از سایت مغایرت دارد.  اگر در فاز تایید نمونه، نمونه‌های فریلنسر‌ها رد می‌شود و از آن‌ها درخواست اصلاح نمونه می‌کنیم.

در این پست قصد داریم، رایج‌ترین خطا‌های فریلنسر‌ها در ایجاد یا تغییر کاره‌ها را با شما در میان بگذاریم تا بیشتر راجع به ایرادات وارد شده به کاره بدانید و راه‌های اصلاح آن‌ها را نیز سریع‌تر متوجه شوید. همچنین راهنمایی‌هایی در مورد ارسال نمونه به شما ارائه می‌دهیم تا نمونه‌های شما کمتر رد شود و فاز بررسی نمونه‌ی شما روند سریع تر و راحت‌تری را طی کند.

در ابتدا به خطا‌های ایجاد یا تغییر کاره‌ها می‌پردازیم:

در هر کاره فقط یک خدمت

بسیار پیش آمده که فریلنسر‌ها چندین خدمت را در یک کاره ارائه می‌دهند و به آن‌ها می‌گوییم که در هر کاره می‌بایست یک خدمت را ارائه دهید. می‌دانیم شما مهارت‌های مختلفی دارید ولی هر خدمت باید متناسب با دسته بندی خدمات سایت در یک کاره ارائه گردد. به این صورت مشتری می‌تواند راحت‌تر در دسته بندی مربوطه خدمت خود را پیدا کند و احتمال دیده نشدن کاره‌ی شما از بین می‌رود.

علاوه بر این هنگام استخدام فریلنسر از طریق انتشار درخواست‌های اختصاصی، اگر کاره‌ی شما در دسته بندی درستی متناسب با خدمت شما قرار بگیرد، شما می‌توانید درخواست‌ها را بررسی نمایید. این اتفاق برای فریلنسر‌های طراح گرافیک بیشتر اتفاق می‌افتد. بگذارید، مثالی بزنیم.

به عنوان مثال شما هم در زمینه‌ی طراحی لوگو و هم در زمینه‌ی طراحی بنر مهارت دارید ولی هر ۲ این خدمت‌ها را در یک کاره در دسته بندی طراحی لوگو ارائه می‌دهید. اگر تیم تضمین کیفیت کاره‌ی شما را رد نکند، شما به صورت کلی مشتریان طراحی بنر و درخواست‌های اختصاصی مربوط به طراحی بنر را از دست می‌دهید. به همین دلیل است که از شما می‌خواهیم که هر خدمت را در یک کاره متناسب با دسته بندی سایت ارائه دهید.

قیمت صحیح انتخاب نمایید

در گذشته در مورد نحوه‌ی قیمت گذاری و مزایای قیمت گذاری رُند پُست‌هایی ارائه شده است. ممکن است در مورد کاره‌ها در قسمت قیمت گذاری خطا‌های گوناگونی از کاره‌ی شما گرفته شود. رایج ترین آن‌ها عدم مغایرت قیمت گفته شده در توضیحات کاره و بخش قیمت گذاری کاره می‌باشد. به عنوان مثال در توضیحات به قیمت ۱۰۰ هزار تومان اشاره شده است ولی در قیمت گذاری قیمت ۷۰ هزار تومان ذکر شده است.

مورد بعدی اشاره به قیمت خارج از محدوده‌ی سطح کاربری فریلنسر‌ها می‌باشد. به عنوان مثال به فریلنسر‌های سطح عادی اشاره می‌کنیم. سقف قیمت گذاری برای این فریلنسر‌ها ۲۰۰ هزار تومان می‌باشد. اگر می‌خواهید قیمتی بالای ۲۰۰ هزار تومان برای خدمت خود در نظر بگیرید، یا باید سطح کاربری خود را ارتقا دهید و یا قیمتی پایه کمتر از ۲۰۰ هزار تومان در نظر بگیرید که با آن خدمتی پایه و حداقلی ارائه بدهید و این خدمت پایه را در مبنای قیمت گذاری مشخص نمایید و سفارش گیری را از طریق پروژه اختصاصی فعال نمایید و برای سفارش‌هایی فراتر از قیمت پایه بر سر قیمت با مشتری به توافق برسید.

خطای بعدی وقتی به کاره‌ی شما وارد می‌شود که شما هیچ اشاره‌ای به قیمت خدمت خود در کاره نمی‌کنید و صرفا بخش قیمت گذاری را به قیمت حالت اولیه همه‌ی کاره‌ها(یعنی همان هزار تومان) خالی می‌گذارید، البته ممکن است برای بعضی خدمات این هزار تومان به عنوان قیمت پایه مناسب باشد ولی به عنوان مثال بار‌ها کاره‌هایی را در دسته بندی‌های طراحی لوگو، طراحی سایت و … را دیدیم که قیمت آن‌ها هزار تومان بوده است که نشان دهنده‌ی عدم توجه فریلنسر به بخش قیمت گذاری و رد شدن از آن می‌باشد.

مورد بعدی، انتخاب قیمتی بسیار پایین‌تر از حد معمول سایت می‌باشد که در این شرایط در پنل نمونه از شما خواسته می‌شود تا قیمتی متناسب‌تر برای خدمت خود در نظر بگیرید.

تمام خدمات از طریق پنل انجام میدم

همانطور که می‌دانید، در انجام میدم فقط خدماتی ارائه می‌شوند که از طریق پنل اینترنتی سایت قابل ارائه باشد. متاسفانه بسیاری از کاربران این مورد را رعایت نمی‌کنند. لطفا توجه داشته باشید در انجام میدم ارائه خدمات فیزیکی و حضوری امکان پذیر نیست.

علاوه بر این خدماتی که از طریق شبکه‌های مجازی ارائه می‌شوند نیز امکان پذیر نیست زیرا تبادل اطلاعات تماس محسوب می‌شود که خود بر خلاف قوانین سایت می‌باشد. با توجه به این مورد از ارائه اطلاعات تماس در قسمت‌های مختلف کاره، توضیحات، دستورالعمل و حتی تصاویر کاره، خودداری نمایید.

مشخص نمایید دقیقا چه خدمتی ارائه می‌دهید

در بسیاری از کاره‌ها مشخص نیست بعد از سفارش دقیقا چه مواردی به مشتری تحویل داده می‌شود و به همین خاطر از آن‌ها خطا می‌گیریم. مسلما اگر شفاف باشد مشتری بعد از سفارش دقیقا چه مواردی را تحویل می‌گیرد، روند سفارش گیری شما سریع‌تر خواهد بود و همچنین از مشکلات احتمالی پیش آمده بعد از تحویل سفارش با مشتری جلوگیری می‌شود.

به همین خاطر از فریلنسر‌هایی که این بخش را به درستی کامل نکرده‌اند، درخواست می‌کنیم به طور واضح توضیح دهند تا مشتری بعد از سفارش دقیقا چه مواردی تحویل می‌گیرد.

ویدیو بخش مدیا را در حالت عدم انتشار قرار دهید

همانطور که می‌دانید، تبادل اطلاعات تماس بر خلاف قوانین سایت می‌باشد. اگر ویدیو شما در آپارات در حالت عدم انتشار نباشد، بازدیدکنندگان سایت به صفحه‌‌ی شخصی آپارات شما دسترسی دارند که به نوعی تبادل اطلاعات تماس به حساب می‌آید. به همین دلیل از این دسته از فریلنسر‌ها می‌خواهیم تا ویدیوی خود در آپارات را در حالت عدم انتشار قرار دهند.

توضیحات کاره را خودتان بنویسید

جهت رعایت سئو کاره‌ی خود لازم است که توضیحات کاره را خودتان تهیه نمایید. در غیر این صورت کاره‌ی شما از نظر سئو بهینه نمی‌باشد و حتی از نظر گوگل جریمه می‌شود و ورودی‌های کاره‌ی شما به مراتب کمتر می‌شود. بنابراین برای بیشتر دیده‌تر شدن کاره‌ی خود، توضیحات را خودتان تهیه نمایید و از جایی کپی نکنید.

به آنی بودن کاره ی خود توجه کنید

اگر قرار است فایل و توضیحاتی آماده در صورت سفارش به تمام مشتریان ارسال نمایید، گزینه تحویل فایل آماده را در دستورالعمل فعال نمایید و تمامی فایل‌ها و مواردی که قرار است مشتری بعد از سفارش دریافت نماید، در بخش دستورالعمل آپلود نمایید.

تضمین کیفیت - انجام میدم

نکاتی در مورد مرحله تایید نمونه

بعد از تایید کاره با نمونه، نوبت به ارسال نمونه شما به ما می‌رسد تا آن‌ها را بررسی کنیم. مسلما کارشناسان ما در هر زمینه تخصص دارند ولی ممکن است در بعضی موارد اختلاف سلیقه‌هایی با فریلنسر‌ها داشته باشیم، لذا ممکن است در پنل نمونه چند بار به نمونه‌ی شما درخواست اصلاح داده شود. در ادامه مواردی را ذکر می‌کنیم که در صورت توجه به آن‌ها، فرایند بررسی نمونه‌ی شما سریع‌تر طی می‌شود و تعداد دفعات درخواست اصلاح نمونه‌ی شما و امکان حذف کلی کاره به مراتب کمتر شود:

  • نمونه‌های نوشته شده را در قالب فایل قابل ویرایش(ورد) ارسال نمایید
  • برای کاره‌های گویندگی، علاوه بر ارسال نمونه، توضیحات کاره‌ی خود را نیز گویندگی کرده و جهت اعتبارسنجی با نمونه‌ی خود نیز ارسال نمایید
  • برای کاره‌های گرافیکی، فایل لایه باز یک نمونه فارسی را ارسال نمایید، در صورت وجود هر مشکلی، اسکرین شاتی از خروجی نهایی نرم افزاری که با آن کار می‌کنید را که در آن لایه‌ها و المان‌ها مشخص باشد، ارسال نمایید
  • برای کاره‌های ترجمه، متن زبان اصلی و متن ترجمه شده را ارسال نمایید
  • برای کاره‌های رونویسی، فایل صوتی را نیز ارسال نمایید
  • برای کاره‌های محتوا نویسی، کلمه کلیدی کاره‌ی خود را نیز ذکر نمایید

 

مواردی که در بالا ذکر کردیم، موارد و خطا‌های پر تکرار بود و ممکن است خطا‌ها و ایرادات دیگری نیز به کاره‌ی شما وارد شود که خیلی کمتر دیده شده است، امیدواریم این پست فرایند تایید کاره را برای شما راحت‌تر و سریع‌تر کند.

در آخر باز هم تاکید می‌کنیم که طبیعتا مهارت و تخصص شما در انجام خدمتی که معرفی می‌نمایید از ما بیشتر است، اما در بخش معرفی، بازاریابی و بسته‌بندی خدمات لطفا به ما اعتماد داشته باشید و با همراهی خود به در خدمت‌رسانی بهتر به خودتان یاری رسانید ?

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *