چرا خودم یک سایت راه اندازی نکنم برای فروش خدماتم!؟

اگر شما هم به تازگی تصمیم به فروش خدمات خود به صورت آنلاین گرفته باشید، احتمالا با این سؤال در ذهننتان مواجه شده‌اید که «چرا به جای این که خودم یک سایت راه‌اندازی کنم، از سیستم انجام میدم استفاده کنم؟!»

اصولاً تولید و توسعه یک سایت، کاری فردی نیست و نیازمند تیمی با تخصص‌های گوناگون (گرافیست وب، برنامه‌نویس، مدیر پایگاه داده‌ها، متخصص پشتیبانی، متخصص مستندسازی و آموزش و …) است و همینطور تشکیل یک تیم حرفه‌ای وب، کاری بس دشوار است زیرا:

  1. یافتن افراد اینچنینی، که هریک در حوزه‌ی کاری خود متخصص باشند، دشوار است. افراد کمی هستند که این تخصص‌ها را دارا باشند و همین تعداد کم، همه مشغول به کارند و به ندرت شرکت‌هایی که در حال حاضر از ایشان بهره می‌گیرند، راضی می‌شوند که نیروهای متخصص خود را به راحتی از دست بدهند!
  2. آیا فرد متخصصی که قرار است برای انجام کاری، در یک تیم به کار گرفته شود، علاوه بر تخصص، اخلاق حرفه‌ای هم دارد؟ آیا به دلایل مختلف، وسط کار و نیمه‌کاره، تیم و پروژه را رها نخواهد کرد؟ آیا تعمداً کدها یا دسترسی‌هایی در سیستم آنلاینی که توسعه می‌دهد، ایجاد نخواهد کرد تا بعداً بتواند از هرجایی به سیستمی که خودش طراحی کرده نفوذ کرده، شما را تحت فشار قرار دهد؟

حال بر فرضِ پیدا شدن این افراد، تشکیل تیمی پایدار از ایشان، مدیریت پروژه و نظارت بر روند کار هر یک، هماهنگ کردن این تخصص‌ها با یکدیگر، ایجاد روحیه‌ی کار تیمی و ایجاد فرهنگ کاری تعهد، کیفیت، همکاری و پاسخگویی، کاری به مراتب دشوارتر است. و اگر هم موفق به تشکیل چنین تیمی بشوید، می‌دانید پروسه توسعه یک سایت مانند «انجام میدم» چه زمان و هزینه‌ای را در نیاز خواهد داشت؟ ضمن این که بحث های زیرساختی نظیر خرید سرور اختصاصی و نگهداری و توسعه‌ی آن نیز را نباید از یاد برد.

به علاوه، هرگونه تصور اینکه این افراد می‌توانند از راه دور، و یا به صورت مقطعی، با یکدیگر کار کنند و پس از اتمام توسعه نرم افزاری، دیگر نیازی به باقی ماندن ایشان نیست، تصوری غلط است. بعد از راه‌اندازی کسب‌وکار، همچنان افرادی متخصص را، برای مدت طولانی در کنار یکدیگر نگه داشتن، صرفا به آسانی پرداخت حقوق مناسب نیست. با فرض تحقق تمامی این شرایط و تکمیل تولید سایت مذکور توسط شما، آیا نرم افزاری که در انتها تولید خواهد شد، به صورت کامل بر اساس استانداردها و فناوری‌های روز کار می‌کند؟

بنابراین، به لحاظ هزینه‌های جانبی و همچنین بلوغ فنی، استفاده از یک پلتفرم آماده نظیر «انجام میدم» برای ارائه و فروش خدمات، بسیار به صرفه‌تر از تلاش برای تولید یک سیستم شخصی از ابتدا است.

گذشته از اینها، آیا می‌دانید سایت «انجام میدم» همراه با بهترین تیم کارشناسان ارشد و مجرب، جزء پربازدیدترین‌ها قرار گرفته و حرفه و استعداد شما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و با توجه به همکاری تیم ما با حوزه‌های فناوری اطلاعات، و تبلیغ روزانه در مجلات، شبکه‌های اجتماعی و حتی رسانه‌های تصویری و جمعی در معرض دید هزاران نفر قرار خواهد گرفت؟

حال فکر می‌کنید کدامیک را ترجیح می‌دهید؛ اطمینان و سپردن این امور تخصصی به ما، یا راه‌اندازی یک سایت شخصی به صورت جداگانه برای خودتان؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *