آیا شما آنچه که برای کارآفرینی نیاز است را دارید؟

خوب! شما می‌خواهید یک کارآفرین شوید و کسب‌وکار خودتان را راه بیاندازید. به خاطر این تصمیم عالی به شما تبریک می‌گوییم! شما زمان مناسبی را برای راه‌اندازی کسب‌وکارتان انتخاب نموده‌اید، چرا که پلتفرم انجام میدم برای شروع کار در اختیار شما قرار دارد.

با این وجود، سؤال مهمی از شما داریم. آیا شما واقعا آنچه که برای کارآفرینی نیاز است را دارید؟ این سؤالی است که هر کارآفرینی پیش از این که کسب‌وکاری را شروع کند، به طور صادقانه از خود نمی‌پرسد.

پیش از این که حتی فکرش را هم بکنید که کارت ویزیت خود را (که لوگوی باحالتان هم که از انجام میدم تحویل گرفته‌اید، رویش است) به این و آن ارائه دهید، صادقانه این سؤالات را درباره‌ی خود و کسب‌وکار جدیدتان پاسخ دهید تا ببینید که آیا آمادگی شروع کسب‌وکار خودتان را دارید یا خیر.

آیا شما کسی هستید که علاقه دارد به تنهایی کار کند یا با مجموعه‌ای از افراد دیگر؟

این سؤال ممکن است تا حدودی پیش پا افتاده به نظر آید، اما اصلا این طور نیست. اگر شما شخصی هستید که به تنهایی می‌تواند از پس وظایف مختلف در پروژه‌ها در محل کار برآید، قطعا نشانه‌هایی از یک کارآفرین را دارید. توجه داشته باشید که زمانی که کسب‌وکار خودتان را به راه اندازید، این شما هستید که مسئولیت انجام همه یا بیشتر کارها را به عهده دارید؛ باید خودتان را باور داشته باشید و بسیاری از کارهای سطح بالا و سطح پایین (کار گل!) را خودتان انجام دهید. مخصوصا در آغاز کار که هر روز وضع همین است.


آیا ایده‌ی کسب‌وکار شما خاص و منحصر به فرد است؟ تفاوت آن با رقبایتان چیست؟

یکی از شاخص‌های اصلی و اساسی در رابطه با تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق، این است که محصول یا خدمتی جدید ارائه دهید که شبیه به هیچ چیز دیگری که در حال حاضر در دسترس است نباشد. ببینید که چه چیزی در رابطه با کسب‌وکار شما وجود دارد که به شما کمک می‌کند از رقبایتان پیشی بگیرید. این چیز می‌تواند به سادگی تحویل سریع‌تر باشد که به شما کمک مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنید.


آیا فرد مثبت‌گرایی هستید؟

مثبت‌گرایی برای این که شما را صبح زود بیدار کند و به کار روی کسب‌وکارتان سوق دهد، الزامی است و شما را روی اهداف بلندمدتتان برای رسیدن به موفقیت متمرکز نگاه می‌دارد.


آیا از حمایت خانوده‌تان در مسیر کارآفرینی برخوردار هستید؟

راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان نیازمند صرف زمان و انرژی زیادی است. ده، دوازده، یا حتی چهارده ساعت کار در روز برای پیش‌برد کسب‌وکار خودتان، چیزی معمول است. و گاهی اوقات، به نظر می‌آید که هیچ‌گاه زمان کافی برای به انجام رساندن کارها وجود ندارد. سعی کنید زمانی را به این موضوع تخصیص دهید که با خانواده‌تان در رابطه با تعهدی که نسبت به کسب‌وکارتان دارید بحث کنید تا مطمئن شوید که آنها در این مسیر با شما همراهند. علاوه بر این، به اعضای خانواده‌تان بگویید که همواره به آن‌ها به عنوان منبع انرژی و انگیزه‌ی خود نگاه می‌کنید، و به این ترتیب آنها را وادار کنید که بهترین سیستم حمایتی ممکن برای شما باشند.


آیا عاشق کسب‌وکاری هستید که می‌خواهید شروع کنید؟

صحبت این نیست که آیا شما صرفا به این کسب‌وکار علاقه دارید یا نه. صحبت سر این است که آیا حاضرید کل روز و هرروزتان را با آن و برای آن بگذرانید یا نه. اگر عاشقش باشید، دیگر به آن، کار نمی‌گویید، به آن می‌گویید زندگی، می‌گویید بازی، می‌گویید دورهمی. در صورتی که واقعا و قلبا عاشق کسب‌وکارتان نباشید، به راحتی تسلیم می‌شوید و علاقه‌تان را از دست می‌دهید. پس مطمئن شوید که کسب‌وکارتان را حول چیزی می‌سازید که عاشق انجام دادنش باشید ؛)
موفق باشید!


شما فکر می‌کنید کارآفرین شدن به چه چیزهایی نیاز دارد؟ دیدگاه‌های خود را از طریق قسمت دیدگاه‌ها در پایین با بقیه‌ در میان بگذارید.

2 نظر برای “آیا شما آنچه که برای کارآفرینی نیاز است را دارید؟

  • ۱ آذر ۱۳۹۳ ۲:۳۷ بعد از ظهر
    Permalink

    سلام از وب سایت خوبتان ممنونم، منم دقیقا با شما هم عقیده هستم، ازاینکه این وب سایت را را اندازی کردید متشکرم ،به نظر من در یک تیم کار آفرین همه باید یک عقیده داشته باشند و رقابت معنی ومفهوم نداشته باشد فقط هدف ارتقا سطح کیفیت کار باشد ویکی برای همه و همه برای یکی باید شعار ما باشد ما باید پله ترقی دوستانمان باشیم و اونها نیز همین طور مانند انگشتان دست که اصلا شبیه هم نیستند ولی باهم که هستند کارهای بزرگی میکنند
    (( بایید لا اقل از انگشتان دستهایمان یاد بگیریم ،هیچ کدوم جای دیگری را نمیگیرند ولی باهم کارهای بزرگی میکنند))
    موفق باشید

    پاسخ
  • ۴ فروردین ۱۳۹۴ ۱:۱۴ بعد از ظهر
    Permalink

    خدا عشق است و زندگی هم یک بار بیشتر نیست پس باید کاری را انجام داد که به آن راغبیم و علاقه داریم…

    پول و ثروت و شادی نیز امری درونی است که بوسیله رضایت شغلی تا حدی ایجاد می شود …..

    ثروت مادی نیز بوسیله علاقه ایجاد می شود …

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *