ده قانون برای دستیابی به موفقیت

موفقیت می‌تواند بسته به اهداف شما معانی متعددی و متنوعی داشته باشد. اما در کل، همه‌ی ما می‌خواهیم در آنچه که انجام میدهیم پیشرفت کنیم، چه آن که در حال اداره‌ی کسب و کار خودتان باشید، چه آن که به سمت آن در حرکت باشید. در این مطلب ۱۰ قانونی برای دستیابی موفقیت معرفی می‌شوند که کارآفرینان موفق در حوزه‌های مختلف در مورد آنها اتفاق نظر دارند. این قوانین عبارتند از:

  1. عاشق کاری باشید که انجام می‌دهید

این درست نیست که صرفا به دلیل پول به دنبال کسب‌وکار خود باشید. اگر همه‌ی آن چیزی که به دنبال آن هستید، پول باشد، بعد از مدتی کم می‌آورید. به این فکر کنید که دوست دارید ده سال آینده‌ی زندگی‌تان را روی چه کاری صرف کنید.

  1. تجربه‌ای فوق‌العاده ارائه دهید

استیو جابز محصولات اپل را ساخت تا به مردم در دستیابی به رؤیاهایشان کمک کند. با خودتان تأمل کنید، اگر محصول یا خدمت شما به مردم حسی خوب و تجربه‌ای فوق‌العاده منتقل نمی‌کند، رقبایتان شما را پشت سر خواهند گذاشت. در دنیای کسب‌وکار، یا باید کار بزرگی انجام دهید و تأثیر قابل توجهی بگذاری، یا جمع کنید و به خانه‌تان بروید.

  1. به یاد داشته باشید که «خلاقیت چیزهای مختلف را به هم وصل می‌کند»

مشابه این که می‌گویند «به مانند یک هنرمند دزدی کنید»، به دنیا به چشم منبعی از الهامات نگاه کنید. استیو جابز در این مورد شهرت داشت که ایده‌هایی را از حوزه‌های مختلف می‌گرفت و از آنها در فرآیند خلاقیت خود استفاده می‌نمود.

  1. هدف خود را مشخص کنید

ناپلئون هیل، نویسنده‌ی یکی از کتب اصلی حوزه‌ی کارآفرینی –فکر کنید و ثروتمند شوید، Think and Grow Rich- 17 اصل را برای موفقیت تعیین کرده است. اولین آن‌ها این است که هدف خود را مشخص کنید. بدون داشتن هدف و مسیر مشخص هیچ چیزی را نمی‌توان به دست آورد.

  1. شرکای خود را برای بنیان‌گذاری کسب‌وکارتان پیدا کنید

اگرچه خیلی‌ها به تنهایی کسب‌وکاری را آغاز می‌کنند، کار خیلی راحت‌تر می‌شود اگر حداقل یک شریک و همراه قابل اطمینان و قابل اتکا داشته باشیم (توجه داشته باشید که فقط نگفتیم شریک! اگر همراه و قابل اطمینان و قابل اتکا نباشد، همان بهتر که نباشد!). در واقع، ناپلئون هیل معتقد است که «هم‌افزیی فکری» حداقل دو نفر که با هم برای رسیدن به یک هدف مشترک کار می‌کنند، برای موفقیت یک ایده، الزامی است.

  1. یک تیم عالی بسازید. راهنمایی: از خودخفن‌پنداری و خودخواهی خود بکاهید

واقعا بهتر است که کارکنانی را بیابید که به عنوان اعضای یک تیم، افراد مناسبی باشند، تا این که افرادی فوق‌العاده متخصص و مجرب و دانشمند باشند. بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا توسط MIT انجام شده است، بهره‌ورترین تیم‌ها، آن‌هایی هستند که اعضایی با کارکردهایی تقریبا در یک سطح دارند، نه آن‌هایی تعدادی اعضای با کارکرد بسیار بالا دارند که بر سایرین دارای غلبه و چیرگی هستند.

  1. هوشمندانه‌تر کار کردن اولویت بسیار بالاتری نسبت ‌به طولانی‌‌مدت‌تر کار کردن دارد

در اوایل قرن ۲۰ام، شرکت فورد موتورز افرادی که بیشتر از ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنند، بهره‌وری‌شان کاهش می‌یابد. این موضوع امروز هم درست است: مطمئن شوید که کیفیت و نه کمیت کار شما بالا باشد.

  1. آمادگی داشته باشید که با حقیقت مواجه شوید و در صورت نیاز تغییر جهت دهید

خبرگذاری ABC از چندین میلیاردر درباره‌ی کلیدهای موفقیت پرس‌وجو کرد. یکی از پاسخ‌های اصلی آنها این بود که «حقیقت سرد و سخت است،» اما اگر بتوانید درست با آن مواجه شوید، اولین گام به سمت موفقیت است. یکی از آزمون‌های بزرگ کارآفرینان حقیقی این است که بتوانند در مقابل شرایط همیشه‌ در حال تغییر تغییر جهت بدهند یا با آن سازگار شوند.

  1. آنچه در ذهنتان می‌گذرد را کنترل کنید

راه‌اندازی و پیش‌برد یک کسب‌وکار، سخت است و ناگزیر با ناامنی‌ و ترسی و تردید همراه است. برای این که بتوانیم در مسیرمان ثابت‌قدم بمانیم، نباید اجازه دهیم این افکار مخرب سد راهمان شوند. آریانا هافینگتون این جمله را به طور خاصی مفید می‌داند: «ممکن است ما نتوانیم نقدهای درونی خود را به کلی از بین ببریم یا تحت کنترل خود درآوریم، اما مجبور نیستیم که اجازه دهیم این افکار، افسار امور را به دست گیرند.»

  1. داستان خود را بازگو کنید

مردم تنها در صورتی شما را به یاد خواهند داشت و درباره‌ی کسب‌وکار شما هیجان‌زده خواهند شد که شما داستان خوبی را برای ایشان تعریف کنید. دریابید که چرا محصول یا خدمت شما می‌تواند وضعیت جهان را بهبود بخشد و این داستان را بین مشتریانتان اشاعه دهید. این کلید موفقیت شماست.

 

به نظر شما چه چیزی برای موفقیت لازم است؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

 

یک نظر برای “ده قانون برای دستیابی به موفقیت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *