۴ راه معجزه‌آسا برای افزایش اعتماد به نفس یک کارآفرین

اعتماد به نفس برای کارآفرین عامل مهمی در برقراری تعاملات است. یک کارآفرین برای متقاعد کردن سرمایه‌گذاران، تعامل با کارکنان و از همه مهم‌تر جذب مشتریان و جلب اعتماد آنان نیاز مبرمی به اعتماد به نفس دارد.

در این میان ما در این پست چهار راه نه چندان دشوار را برای شما آورده ایم که اعتماد به نفس شما را تقویت خواهند کرد.

 

قیافه بگیرید!

آخرین تحقیقات روانشناسان نشان داده است که قیافه گرفتن و تغییر زبان بدن (به صورت وانمود به داشتن اعتماد به نفس) موجب می‌شوند که اعتماد به نفس ما افزایش پیدا کند. در حقیقت هنگامی که در عین احساس ضعف و عدم داشتن اعتماد به نفس وانمود به داشتن آن می‌کنیم، میزان تستوسترون و کورتیزول در مغز ما بالا رفته و تاثیر زیادی بر شانسمان برای موفقیت دارد.

 

لیست سایت‌های مرجعی که هر کارآفرین باید آن را بداند را هم ببینید.

 

دست به کار شوید

هیچ چیز مثل دست به کار شدن و کاری را شروع کردن اعتماد به نفس را بالا نمی‌برد. مخصوصا وقتی که کار موردنظر همراه با ریسک و شکست باشد. در حقیقت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که اعتماد به نفس به وجود می‌آورد، عزم برای حرکت به جلو، اشتباه کردن و درس گرفتن از کاری که انجام می‌دهید بدون درنظرگرفتن عاقبت آن است.

 

اینفوگرافیک فرمول جادویی برای ساخت یک کارآفرین را هم ببینید.

 

حرکت کنید

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که حتی ورزشی به سادگی یک دوی نیم ساعته هم می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی همه چیز، از خواب گرفته تا حال ‌هوای شما، بگذارد و اعتماد به نفس شما را تقویت کند. با وجود اینکه زمان سرمایه‌ی ارزشمندی برای کارآفرینان است اما نتایج نشان داده‌اند که اختصاص دادن زمانی برای نرمش‌های روزانه تاثیر زیادی بر روی اعتماد به نفس و افزایش بهره‌وری دارند.

 

۵ مورد از افسوس‌هایی که کارآفرینان با آن مواجه می‌شوند را از دست ندهید.

 

مدیتیشن کنید

مدیتیشن وسیله‌ای قدرتمند و اثبات شده به منظور تجدید حیات مغز و اعمال اثرات مثبت حتی مدت‌ها بعد از انجام آن است. هرچند مدیتیشن مداوم فواید فیزیولوژیکی و روانشناسانه‌ی زیادی دارد اما محققان دریافته اند که علاوه بر آن احساسات و عواطف ما را نیز تحت تاثیر قرار داده و اعتماد به نفس ما را افزایش می‌دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *