۵ دلیل برای این که چرا اکثر مردم ثروتمند نمی شوند؟! [اینفوگرافیک]

می خواهید ثروتمند شوید؟ چه خوب! اما همان طور که می دانید خبر بد این است که خیلی از آدم های دور و برمان هم سالهاست می خواهند که ثروتمند شوند ولی همچنان در حال یک زندگی عادی هستند. پس اگر واقعا می خواهید فردی ثروتمند شوید، باید عادات آنها را بشناسید و سعی کنید که این عادات را از خودتان دور کنید. در این پست و این اینفوگرافیک، ۵ تا از سمی ترینِ این عادات را به شما معرفی می کنیم:

 

  • هرگز تصورش را هم نمی‌کنند که ثروتمند شوند؛

یک فرد عادی معمولا در محیطی بزرگ می‌شود که اطرافیانش را افراد ثروتمند تشکیل نمی‌دهند. بنابراین ممکن است حتی تصورش را هم نکند که به اندازه هر شخص دیگری این شانس را دارد که ثروتمند شود.

 

  • هرگز تصمیم جدی برای ثروتمند شدن نمی‌گیرند؛

حتی اگر فردی کتابی در مورد افرادی که از نظر مالی موفق هستند بخواند یا در سخنرانی یکی از این افراد شرکت کند و یا با آن‌ها معاشرت داشته باشد، تا زمانی که تصمیم جدی برای انجام یک کار متفاوت نگیرد اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. چنین فردی هرگز یک تصمیم قاطع، صریح و عملی برای ثروتمند شدن اتخاذ نمی‌کند.

 

  • مدام کارهایشان را به تعویق می‌اندازند. (به زودی یک اینفوگرافیک مختص موضوع اهمال کاری یا procrastination منتشر خواهیم کرد)

مردم همیشه دلیل مناسبی برای انجام ندادن کاری که خودشان هم می‌دانند به آنها در دستیابی به استقلال مالی کمک می‌کند پیدا می‌کنند.همیشه یا زمان مناسبی نیست یا اموقعیت مناسبش پیش نیامده است! در نتیجه آن‌قدر آن کار را به تعویق می اندازند که دیگر خیلی دیر می‌شود.

 

  • همه‌ی پولشان را بلا فاصله خرج می‌کنند.

اکثر مردم دچار این وسوسه مقاومت ناپذیر هستند که نه تنها تا آخرین ریال درآمدشان بلکه تمام پولی که می‌توانند قرض بگیرند را هم مصرف می‌کنند. اگر نمی‌توانید برآورده کردن خواسته‌های خود را به تعویق اندازید و از خرج کردن همه پولی که به دست می‌آورید خودداری کنید، هیچ وقت نخواهید توانست ثروتمند شوید.

 

  • از چشم انداز زمانی بی بهره اند.

این مورد اگر از دیگر دلایل مهم تر نباشد، حداقل به همان اندازه اهمیت دارد. تحقیقات نشان داده‌اند که داشتن چشم‌انداز زمانی بیش از هر عامل دیگری در پیش‌بینی موفقیت افراد موثر است. چشم انداز زمانی به این مسئله اشاره دارد که در هنگام تصمیم گیری برای انجام دادن یا ندادن کاری در زمان حال تا چه اندازه به پیامدهای آن در آینده توجه می‌کنید.

 

اینفوگرافیک زیر را  (لطفا با ذکر منبع) با کسانی که برایتان مهم هستند به اشتراک بگذارید، شاید در مرفه تر شدنشان اثری ایجاد کنید…

 

چرا اکثر مردم ثروتمند نمی شوند - اینفوگرافیک - انجام میدم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *