۵ راه برای اینکه بتوانیم هر مهارتی را سریع یادبگیریم و به کار ببندیم و حتی از آن درآمد کسب کنیم

یادگیری مهارت‌های جدید ممکن است طاقت‌فرسا و گاهی واقعا سخت باشد. با این وجود، یادگیری مهارت‌های جدید تقریبا برای هر کاری که در طول زندگی‌مان انجام می‌دهیم، مهم و حیاتی است. در واقع مهارت‌هایی که ما می‌آموزیم به ما کمک می‌کنند تا هم در زندگی کاری و هم در زندگی شخصی‌مان بهتر و جزئی‌نگرتر باشیم.

یادگیری سریع مهارت‌های موردنیاز به شما این امکان را می‌دهند تا در زمان و انرژی خود صرفه‌جویی کنید و در بلند مدت، بهره‌ور تر باشید. مهم نیست که شما در حال حاضر و یا در آینده به چه کاری مشغول خواهید بود و در کجا کار می‌کنید، این مسئله در هر حال صدق خواهد کرد. برای شروع ۵ راه به شما معرفی خواهیم کرد که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید سریع‌تر مهارت‌های موردنیاز خود را فرابگیرید.

پس از یادگیری، تمرین کنید

در حقیقت یادگیری یک مهارت به تنهایی کافی نیست. تمرین دوباره و دوباره‌ی یک مهارت باعث می‌شود تا شما جزئیات کار را به سرعت یادبگیرید و از جنبه‌های دیگر آن مهارت که ممکن است لازم باشد آن را هم یادبگیرید، آگاه شوید. ایده‌ی اساسی این کار این است که ” کار نیکو کردن از پر کردن است.”

از کسانی یادبگیرید که خودشان خبره هستند

از دیگران یادگرفتن در واقع راحت‌ترین راه برای به‌دست آوردن یک مهارت جدید است؛ چراکه کسی که خود در آن مهارت خاص یک خبره محسوب می‌شود، می‌تواند فنون، نکته‌های پنهان و فوت کوزه‌گری آن مهارت را به شما بگوید تا شما راحت‌تر و سریع‌تر آن را یادبگیرید.

دلیل فایده‌ی این کار آن است که دیگر نیازی نیست تا شما با آزمون و خطا بیاموزید که چگونه آن کار را باید درست انجام داد. برای مثال، اگر برای مدیریت پرونده‌های مشتریان روش خاصی در شرکت شما رعایت می‌شود و شما تازه کار هستید، بهتر است از یکی از همکاران باسابقه، زیر و بم کار را یاد بگیرید. بدیهی است برای انجام آن کار در آینده در وقتتان صرفه‌جویی خواهد شد.

از کوچکترین چیزها حداکثر استفاده را ببرید

قانونی داریم به اسم قانون ۲۰/۸۰ که می‌گوید شما می‌توانید به ۸۰ درصد از خروجی تنها با داشتن ۲۰ درصد از ورودی دست‌پیدا کنید. از این قانون متوجه می‌شویم که چگونه خروجی خود را با انجام کار بسیار کم به حداکثر خود برسانیم. این قانون برای موارد بسیار دیگر، به خصوص یادگیری یک مهارت جدید نیز صادق است. در حقیقت هرچقدر که شما مهارت موردنظر را بهتر متوجه شده و بیشتر آن را تمرین کنید، ۲۰ درصد باکیفیت تری را به عنوان ورودی در اختیار خواهید داشت که به ۸۰ درصد خروجی با کیفیت تری منتج می‌شود.

مهارت را بدون استفاده از راهنما امتحان کنید

اگر کسی در ابتدا مهارتی را به شما آموزش می‌دهد، دفعه‌ی بعد آن مهارت را بدون کمک آن شخص انجام دهید. انجام دادن کاری به تنهایی شما را از حاشیه‌ی امن خود بیرون آورده و به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت مهارت‌ها را یادگرفته و خود را با آن‌ها تطبیق دهید. این روش بسیار خوبی برای یادگیری سریع مهارت در هر صنعتی می‌باشد.

اول مهارت‌های کوچکتر را یاد بگیرید

معمولا هر مهارتی از یک سری مهارت‌های کوچک‌تر تشکیل می‌شود که وقتی این مهارت‌های کوچک کنار هم گذاشته می‌شوند، مهارت اصلی را ایجاد می‌کنند. تا زمانی که مهارت‌های کوچک‌تر را یاد نگرفته اید به مهارت بزرگ و اصلی نپردازید. برای اینکه مهارت اصلی را بهتر انجام دهید، اول آن را به مهارت‌های کوچک‌تر تقسیم کرده و سپس هر کدام از مهارت‌های کوچک را یاد بگیرید. زمانی که آن‌ها را به خوبی فراگرفتید، آن‌ها را کنار هم بگذارید و خواهید دید که در نهایت مهارت اصلی را خیلی بهتر انجام خواهید داد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *