چگونه طرز پوشش شما بر نحوه‌ی کارتان تاثیر می‌گذارد؟

بیشتر مواقع وقتی ما به بهره‌وری فکر می‌کنیم، فقط در این فکر هستیم که چه کارهایی باعث می‌شوند تا ما کارهای روزانه‌ی خود را با بازدهی بیشتری انجام دهیم. این به آن معنی است که ما به فکر گوشی‌های هوشمند، کامپیوترها، اینترنت و ابزارهای دیگری هستیم تا زمان خود را به وسیله‌ی آن‌ها ذخیره کنیم و تا جایی که می‌شود در انجام دادن کارهایی که باید در طول یک روز انجام دهیم، پربازده باشیم. هر چند که با وجود همگام بودن با تکنولوژی و تمام عوامل خارجی دیگر و استفاده از آن برای بهره‌وری، گاهی ما جزئیات کوچک دیگری را که علاوه بر عوامل دیگر بر بهره‌وری ما موثرند، از یاد می‌بریم. این جزئیات شامل چیزهایی مثل اینکه صبح چه می‌خوریم، چطور روز خود را می‌گذرانیم، چقدر وقفه در کارمان داریم، شمار انتخاب هایی که می‌کنیم و حتی لباس هایی که می‌پوشیم، می‌شود.

 

نوع پوشش یکی از بزرگترین عوامل تعیین‌کننده‌ی میزان بهره‌وری شما در طول یک روز است، به ویژه به این علت که نه تنها دیگران، در مورد شما و توانایی‌هایتان در انجام کارها، با توجه به لباس‌هایتان قضاوت می‌کنند بلکه به این علت که خود شما هم با توجه به نوع پوشش خود به توانایی هایتان نگاه می‌کنید. اینکه مسولان تجاری در محیط کار کت و شلوار می‌پوشند و در شرکت‌های خلاق‌تر و صمیمانه‌تر تیشرت و بیشتر لباس‌های راحت پوشیده می‌شود، دلیل خاصی دارد و آن این است که نوع پوشش شما محیط شما را منعکس می‌کند و اگر این محیط پرورش دهنده‌ی پروژه و یا کاری که باید انجام بدهید نباشد، اکثر مواقع آن طور که می‌خواهید کار پیش نمی‌رود.

 

گفته می‌شود که پوشیدن لباس های کاری اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و حرفه ای و راحت لباس پوشیدن می‌تواند به چگونگی انجام کارهایتان در طول روز کمک کند. مثلا در نظر بگیرید که در دفتر کار با ژاکت زمستانی خود نشسته اید و یا با کت وشلوار در حال کشیدن نقاشی باشید. طرز پوشش شما بر حال روحی شما، محیط شما و نهایتا میزان بهره‌وری شما برای انجام کار تاثیر به سزایی دارد.

 

برای اینکه بازده کاری به بالاترین حد ممکن برسد، نگاه کنید و ببینید که با چه لباسی راحت هستید، معمولا چه لباسی می‌پوشید و دیگران در اطراف شما چگونه لباس می‌پوشند. ممکن است در ابتدا فکر کنید که این عوامل بیرون از کار مثل نوع پوشش شما تاثیری بر چگونگی پیشروی روز شما ندارد اما نگاهی به عوامل خارجی زندگی بیرون از محل کارتان بیندازید و متوجه خواهید شد که بسیاری از چیزها با هم تداخل می‌کنند.

 

این مسئله به خصوص برای فریلنسرهایی که در جاهای مختلفی کار می‌کنند و یا به حرفه‌ی خودشان مشغولند، اهمیت زیادی دارد. مناسب و راحت لباس پوشیدن، حتی اگر شما در منزل کار می‌کنید، باعث بهبود و افزایش اعتماد به نفس و بهره‌وری شماست به این دلیل که باعث فرآیند تفکر پربازده‌تری می‌شود. نوع پوشش باعث می‌شود که شما منزل و محل کار را از هم جدا کنید و تعیین می‌کند که شما کجا هستید؛ در منزل و یا در محل کار. داشتن پوششی حرفه‌ای‌تر می‌تواند شما را در جریان کار قرار دهد در حالی که ممکن است شما لباس‌های راحت‌تر را هنگام کار در منزل و یا در هنگام انجام کارهای خلاقانه، بیشتر ترجیح بدهید.

 

آیا نوع پوشش شما بر روی نحوه‌ی کارتان تاثیرگذار است؟ در قسمت نظرات با هم بحث کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *