۶ راه برای آزاد کردن کاریزمای شما

نویسنده‌ی متن اصلی: لو سالومون (Lou Solomon)
درباره نویسنده: خانم لو سالومون موسس و مدیرعامل موسسه‌ی اینترکت (INTERACT) هستن. موسسه‌ای که از طریق اون به شرکت های پرسودی مثل گودریچ، ولز فارگو، دوک انرژی و دیگر مدیران اجرایی، مدیران، کارآفرینان و تیم های اون ها مشاوره داده می‌شه تا در بخش مدیریت و رهبری پیشرفت کرده و پرورش پیدا کنند.
جذابیت یک مهارت اجتماعیه که می‌تونید اون رو یادبگیرید. در اینجا راه‌های تبدیل شدن به یک فرد دوست داشتنی رو برای شما معرفی می‌کنیم.
من در تمام مدت کودکیم بسیار خجالتی بودم و همونطور هم بزرگ شدم. قرار گرفتن تو موقعیت های جدید، همراه کسانی که از قبل نمی‌شناختمشون واقعا برام سخت و عذاب‌دهنده بود. من تقریبا تا ۱۰ سالگی بین جمع اصلا نمی‌تونستم حرف بزنم. در همین حال بودم که یک روز به خودم اومدم و دیدم که این معذب بودن و تلاش برای نامرئی بودن در بین جمع داره به قیمت زیادی برام تموم می‌شه و تصمیم گرفتم که خودم رو از اون حالت بیرون بکشم.
امروز من، به عنوان موسس شرکتی که مدیران شرکت های پرسود، کارآفرینان و تیم های اون ها رو پرورش می‌ده، یادگرفتم که بین همه‌ی این افراد یک نکته‌ی مشترک هست و اون اینه که همه‌ی اون ها در تلاش برای کسب کاریزما و حضور موثر خودشون در بین جمع هستند. و سوالی که اون ها همیشه می‌پرسند اینه که ” آیا می‌شه حضور موثر داشتن و کاریزما رو هم یادگرفت؟ ”
اون خجالت و کشمکشی که من با این مسئله در دوران کودکی و نوجوانی داشتم باعث شد که من مطمئن باشم که این چیزها هم می‌تونن یادگرفته بشن. یادگیری برای بعضی‌ها میتونه ریسک کمتری باشه اما برای من و خیلی افراد دیگه که من باهاشون کار کردم، چیزی مثل اختراع دوباره بود.
کاریزما چیزی نیست که داخل یک جعبه جا بشه. در مورد شخصیت، استایل، عنوان حرفه ای و یا وضعیت اقتصادی هم نیست. محققان در MIT متوجه شده‌اند که برقراری ارتباط با مردم عاملیه‌ی که این کاریزما رو به وجود می‌آره. در واقع کاریزما یک مهارت اجتماعیه که مثل بقیه‌ی مهارت ها قابل یادگیریه.
دلتون می‌خواد به کاریزما تون دسترسی پیدا کنید؟ این ۶ تا نکته کمکتون خواهند کرد.

۱٫ حواستون رو جمع کنید.

توجه، جریان الکتریکی ایه که ما رو به هم متصل می‌کنه. این واقعا ناشایسته که وقتی دیگران دارن صحبت می‌کنند، جلسه‌ای رو اداره می‌کنند و یا دارن تلاش می‌کنند تا مکالمه‌ای رو با شما شروع کنند، شما حواستون پرت باشه. توانایی توجه کردن، وقتی که ذهنتون جای دیگه‌ای سیر می‌کنه و برگردوندن فکرتون به جایی که در حال حاضر هستید، یک عادت مدیرانه است که به تمرین مدوام احتیاج داره.

۲٫ انسانیت رو در اولویت بالاتری نسبت به مقام و درجه قرار بدین.

مدیرانی که ارتباطات انسانی رو در اولویت قرار می‌دن قابل اعتماد تر از اون هایی که فکر می‌کنند اعتبارشون رو باید همیشه به دیگران یادآوری کنند، به نظر می‌رسند. نگاه کردن در چشم های کسی وقت زیادی نمی‌گیره. منظورم یک برقراری یک ارتباط چشمی سرسری نیست. مردم تفاوت یک نگاه سرسری و یک نگاه عمیق رو می‌فهمند.

۳٫ مردم رو به جنب‌وجوش وادارید.

کاریزما توسط توانایی شما در قرار دادن دیگران در یک وضعیت لذت بخش تر در هنگام مکالمه، اندازه گیری می‌شه. شما این کار رو از طریق کنجکاو بودن، پرسیدن سوال های مختلف، گوش دادن و مثبت نگر بودن انجام می‌دید. افراد خوش‌بینی که باطنا دلشون می‌خواد درمورد پاسخ دیگران به سوالاتشون بدونن، کاریزما دارند و در جلسات و مذاکرات موفق هستند. اگر که شما در مورد افراد دیگه کنجکاو نیستید، در مکالمات با مشکلاتی جدی رو به رو خواهید شد.

۴٫ حواستون به زبان دومتون باشه.

بعضی از مهم‌ترین علائم غیرزبانی برای برقراری ارتباط شامل تن صدای گرم، حالت دوستانه‌ی صورت، گشاده‌رویی و ایستادن نزدیک به دیگران و روبه‌روی همه است. حتی یک دست دادن گرم می‌تواند باعث ایجاد یک رابطه شود.

۵٫ از آسیب پذیری نیرو بگیرید.

بسیاری از مدیران اجرایی که به استودیوی من میان، اونقدر به خودشون اعتماد ندارند که از تجربه و تدبیر خودشون برای براقراری ارتباط با دیگران استفاده کنند و وقتی متوجه می‌شن که تمام قابلیت های لازم برای تبدیل شدن به یک مدیر قابل اعتماد رو دارن، شگفت زده می‌شن. بیان داستان های شخصی واسطی برای ارتباطات انسانیه. توانایی قدرت دادن به دیگران از طریق در میان گذاشتن تجارب زندگی و چیزهایی که زندگی بهتون یاد داده، بخش مهمی از یک مدیریت قابل اعتماده.

۶. هیچ وقت سعی نکنید وانمود کنید.

تلاش برای اجحاف و سوء استفاده کردن در یک رابطه بیشتر از اون چه که فکرشو بکنید معلوم و پیداست. مغز انسان در عرض چند میلی‌ثانیه نابرابری و ناسازگاری رو متوجه می‌شه. یادتون نره که جریان اصلی زندگی بر اساس خودآگاهی شما و در پی توسعه‌ی اون شکل می‌گیره.
منبع: http://www.success.com/article/6-ways-to-unlock-your-charisma

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *