۴ کابوس دارندگان مشاغل آزاد

داشتن شغل آزاد مشکل است، چون هیچ تضمینی وجود ندارد که سال آینده مکان شما کجا خواهد بود یا حتی اینکه مشغول به کار خواهید بود یا نه. برای برخی از افراد این نامعلوم بودن هیجان انگیز است و این شیوه از زندگی برای آنها لذت بخش می‌نماید. از دید دیگران کابوسی است که فرد دارنده‌ی هر حرفه و پیشه‌ی آزاد با آن دست به گریبان می‌شود. در اینجا ۴ کابوسی که اغلب این افراد سالیانه یا حتی روزانه با آنها درگیر می‌باشند را آورده‌ایم:

  1. یافتن کار ثابت: هر دارنده‌ی شغل آزاد، مرحله‌ی یافتن شغلی که ثابت باشد و بتواند هزینه‌ی پرداخت قبوض را در اختیار آنها قرار دهد را پشت سر می‌گذارد. برای چنین شاغلی یافتن کاری ثابت و پیوسته در هر صنعتی که باشد می‌تواند به کابوسی تبدیل شود، به خصوص اگر کاری را در فاصله‌ی کوتاهی پس از شغل پیشین خود نیافته باشد.
  2. جذب مشتری: اگر با چند مشتری مختلف کار می‌کنید، ثابت کردن به آنها که شما آدم این کار هستید و می‌توانید کار را به موقع تمام کنید می‌تواند مشکل باشد، به خصوص در طی چند ماه اول که تجربه‌ی کمی هم دارید. داشتن شغل آزاد این معنا را هم خواهد داشت که هر از گاهی با برخی شرکت‌های بزرگ بر سر کارتان کشمکش خواهید داشت.
  3. بیمه و پرداخت حق بیماری: وقتی استخدام یک شرکت بزرگ نباشید، چیزی به عنوان پرداخت حق بیماری وجود ندارد. معمولا دارندگان شغل آزاد بیمه ندارند، که در این صورت اگر بیمار یا مصدوم شوند، برای آنها کابوسی خواهد بود. باید واقع‌بین باشید. آیا واقعا چنین شغلی را می خواهید یا نه؟ به خصوص هنگامی که مسئله‌ی بیمه و مزایای درمانی در میان باشد.
  4. فسخ قرارداد: اغلب دیده شده که این دسته افراد با شرکت‌هایی که برای آن کاری انجام می دهند قرارداد می‌بندند. در صورتی که شرکت‌های مربوطه، تصمیم بگیرند از طریق قانون وارد عمل شوند، فسخ قرارداد یا پیروی نکردن از برخی مفاد به توافق رسیده در آن می‌تواند به کابوسی تبدیل شود. مثلا قرارداد شما زمانی که تصمیم بگیرید روی پروژه‌هایی برای شرکت‌های دیگر کار کنید، به راحتی می تواند فسخ شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *