دور همی پنجم در فضای باز حیاط مرکز رشد شریف

دور همی پنجم

دور همی پنجم دریک فضای متفاوت از سری های پیش،در حیاط مرکز رشد دانشگاه شریف در تاریخ ۴ شهریور ۹۴ برگزار شد.

کم‌کم با جمع شدن شرکت‌کننده‌ها، به دو گروه تقسیم شدیم و بحث رو شروع کردیم:

گروه اول:

گروه اول رو بیشتر بچه های کامپیوتری تشکیل دادند و راجع به مسائل مختلفی با هم بحث کردند ، مثل بحث جذاب سرمایه و سرمایه گذاری در دنیای کسب و کار و همینطور بحث هایی مثل لابی‌گری در دنیای امروزی و اثرات این موضوع و در خصوص نتورک مارکتینگ هم بحث های جالبی شد و موضوعاتی هم مطرح شد در خصوص راه‌های نا متعارف پول‌دار شدن که مدتی هم در جامعه فرا گیر می‌شود و ممکن هم هست که به زودی فروکش کند مانند شرکت‌های گلد‌کوئست. بحث دیگری که اعضای این گروه با هم داشتند در خصوص موضوع مهم داشتن دانش و کاربرد آن در کسب و کار بود.

گروه دوم:

گروه دوم بیشتر حالت مونولوگ به خودش گرفته بود و دوستی، تجربیات شخصی خودشون رو با سایر افراد به اشتراک گذاشتن. صحبت هایی در خصوص این‌که برای کسب و کارها، کوچینگ خیلی بهتر از منتورینگ است چراکه حیطه وظایف آن همه جانبه تر از منتور است و احتمال موفقیت را افزایش می‌دهد.

در این گروه بیشتر به بیان تجربیات شخصی پرداخته شد و همینطور در خصوص فیلم‌ها و تست های مرتبط با موفقیت مثل آزمایش شیرینی مارشمالو صحبت شد که خلاصه‌ای از این تست آورده شده است:

تست شیرینی مارشمالو:

تست معروفی در روان‌شناسی وجود دارد که با نام «تست مارشمالو» شناخته می‌شود. این آزمایش برای اولین بار اواخر سال ۱۹۶۰ و اوایل سال ۱۹۷۰ توسط پروفسور والتر میشل از دانشگاه روان‌شناسی «استنفورد» طراحی و روی کودکان به مرحله اجرا گذاشته شد. «مارشمالو» نوعی شیرینی پفکی آمریکایی است. در این آزمایش از بچه‌ها خواسته می‌شود ۱۵ دقیقه دست به مارشمالو نزنند و اگر توانستند خودشان را کنترل کنند یک مارشمالوی دیگر به آنها جایزه داده خواهد شد. بچه‌هایی که توانستند این ۱۵ دقیقه را تحمل کنند و دست به شیرینی نزنند در سن ۱۸ سالگی نسبت به بقیه بچه‌ها، دستاوردهای تحصیلی، مالی و اجتماعی بهتری به دست آوردند.

 

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *