آیا دکوراسیون دفتر کار اهمیت دارد؟

شاید خیلی‌ها به این مسئله اعتقاد نداشته باشند اما محیط کاری ای که شما برای کارمندانتان فراهم می‌کنید، مستقیما با میزان بهره وری آن‌ها رابطه دارد، چراکه کارمندان زمان زیادی از روزشان را در این محیط می‌گذرانند و عوامل موجود در این محیط تاثیر مستقیمی بر روی آنان خواهند داشت. در این اینفوگرافیک می‌توانید راه‌هایی برای افزایش آرامش در محل کار را مشاهده کنید.

در این مطلب به دو مورد از مهم‌ترین عوامل موجود در دفاتر کاری می‌پردازیم که تاثیر مستقیمی بر روی بهره وری کارمندان دارد:

وسایل دفتر

وقتی صحبت از وسایل دفتر کار به میان می‌آید، یک کسب و کار بهره ور به چیزی بیش‌تر از میز و صندلی و رایانه احتیاج دارد. اگر تصمیم دارید که زمان‌های تلف شده را در طول یک روز کاری کاهش دهید، انتخاب وسایل مناسب برای دفترکار اهمیت بسیاری دارد.

برای مثال اختصاص کمدهای طبقه بندی شده و پوشه های مختلف به همه‌ی کارمندان می‌تواند زمانی که صرف جستجو به دنبال اسناد و اوراق مختلف می‌شود را کاهش داده و در نتیجه بهره وری را افزایش دهد.

همچنین بهتر است که به دنبال صندلی های ارگونومیک باشید. صندلی‌هایی که راحت نیستند بهره وری را کاهش داده و موجب کمر درد کارمندان می‌شود.

نور

نظریات مختلفی در خصوص نور یک دفتر کاری وجود دارد. بعضی‌ها معتقدند که نور کم موجب می‌شود تا کارمندان بر روی کارشان متمرکز باشند، در صورتی‌که گروهی دیگر بر این باورند که فضاهای پرنور بهره وری را افزایش می‌دهد. با توجه به تحقیقات انجام شده، ما به این نتیجه رسیده‌ایم که ارتباط موثری میان نور طبیعی و بهره وری کارمندان برقرار است و بهتر است به دنبال دفتری باشید که دارای بیشترین میزان نور طبیعی است.

وجود نور کافی و مناسب در محیط موجب می‌شود که:

  • میل و رغبت به کار افزایش یابد.
  • دقت عمل در کار بیشتر شود.
  • راندمان و نتیجه کار افزوده گردد.

به علاوه هرچه محیط بهتر روشن شود، امنیت بیشتری را القا می‌کند و هرچه کارکنان خطرات موجود در محیط کار را واضح‌تر ببینند، بهتر می‌توانند از این خطرات اجتناب کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *