اگ ماندینو [نقل قول هفته]

مادر اگ ماندینو، الگو  و تشویق کننده‌اش، همیشه به او می گفت که او روزی یک نویسنده‌ی موفق خواهد شد. مادرش قبل از اینکه او وارد دبیرستان شود مرد. اگ بعد از دبیرستان  بی‌هدف وارد ارتش شد و در جنگ جهانی دوم شرکت کرد.
اگ بعد از جنگ به آمریکا برگشت و متوجه شد برای یک توپچی با مدرک دبیرستان کار چندانی وجود ندارد. ده سالِ بعدی  زندگی‌اش برای او، همسرش و دخترش جهنم بود.
همانند بسیاری از افراد ناامید، عکس العملش پنهان کردن مشکلاتش بود. او هر روز بعد از تلاش ناامید کننده برای فروش برگه‌های بیمه به بار می‌رفت و مست می‌کرد. سرانجام همسر و دخترش نتوانستند رفتار او را تحمل کنند و ترکش کردند.
دریک  صبح سردِ زمستانی در کلیولند زندگی‌اش تغییر یافت. او کنار پنجره‌ی دودی رنگ مغازه‌ی امانت فروشی مکث کرد، به اسلحه‌ی کوچک، با برچسب زرد به قیمت ۲۹ دلار، داخل مغازه خیره شد. دست داخل جیبش کرد و سه اسکناس ده دلاری بیرون آورد. می‌توانم دو گلوله بخرم و به زندگی ام خاتمه بدهم.

 

به هر دلیلی، اگ خودش را نکشت. چند سال بعد درباره‌ی این موضوع شوخی می‌کرد، می‌گفت که او در آن زمان شخص بی‌دل و جرئتی بود و نمی‌توانست همه‌ی شجاعتش را جمع کند! آن روز از آن جا به کتابخانه‌ی عمومی شهر رفت. وارد بخش کتاب‌های خود یاری شد و با اشتیاق شروع به مطالعه کرد. به مدت چند ماه او تقریباً هر روز همه‌ی بعدازظهرش را در کتابخانه می‌گذراند، کتاب بعد از کتاب بود که خواند تا زمانی که کتابی با عنوان موفقیت از طریق نگرش مثبت ذهنی را  مطالعه کرد. او بسیار تحت تاثیر این ایده قرار گرفت که با  کاربرد هر اصل از موفقیت می‌تواند به روشی فکر کند که آینده‌‌ی متفاوتی را از آن خود کند.

 

اگ اولین کتابش بزرگ‌ترین فروشنده در جهان، را منتشر کرد. دیدن آنچه رخ داد کاملاً خارق العاده بود؛ در اولین چاپ فروش ۵۰۰۰ کپی از آن کتاب. سی سال بعد از اولین چاپ، فروش آن در هر ماه به بیش از ۱۰۰۰۰۰ رسیده است. بیش از ۴۰ میلیون کپی از کتابهای اگ ماندینو در سراسر جهان فروخته شده است.
اغلب نوشته‌های اگ درباره‌ی افرادی است که در شرایط سخت بر مشکلاتشان غلبه می‌کنند و به موفقیت‌های خارق العاده‌ای می‌رسند. شکستش الهام بخش او برای کمک به مردان و زنان در شرایط سخت بود. اگ ماندینو سالهاست که دیگر در بین ما نیست ولی به خاطر آنکه او از شکست‌هایش پل‌های پیروزی را ساخت، میراث او هنوز  پابرجاست است و او به الهام بخشی در بین میلیون‌ها انسان ادامه می‌دهد.

 

اگر اراده‌ی من به اندازه‌ی کافی قوی باشد، شکست هیچ‌گاه مرا زمین نخواهد زد.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد این نویسنده به اینجا بروید.

 

نقل قول اگ ماندینو - انجام میدم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *