کاربرد فتوشاپ : چرا همه‌ی فریلنسر‌ها باید کار با فتوشاپ را بلد باشند؟

در پاسخ به سوال کاربرد فتوشاپ چیست، می‌توان گفت: آیا می‌توانید عکسی را تهیه کنید که یک داستان را بازگو کند؟ آیا فتوشاپ بلدید؟

بله با وجود اینکه سوال را با سوال پاسخ داده‌ایم ولی به راستی با فتوشاپ می‌توانید طرح‌ها و عکس‌هایی ایجاد کنید که می‌توانند به تنهایی یک داستان را بازگو کنند. داستانی که یک نویسنده به احتمال زیاد ماه‌ها وقت برای آن صرف کرده است. علاوه بر این با داشتن عکسی چشم نواز در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید بازخورد‌های مثبت بیشتری بگیرید که خود باعث می‌شود بیشتر دیده شوید. همچنین عکس‌هایی جذاب می‌توانند یک سایت را بسیار دل نشین‌تر کند، کمی به عکس‌های سایت‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید، دقت کنید!

از آنجا که هزینه‌ی استخدام عکاسی ماهر برای ثبت عکس‌هایی خارق العاده برای بسیاری از رسانه‌ها و افراد زیاد به حساب می‌آید و از طرفی دیگر عکس‌های آماده نیز از جذابیت بالایی برخوردار نیستند و یا ارتباط زیادی با حوزه کاری شما ندارد، رسانه‌ها و افراد کمی قادر به استفاده از عکس‌هایی چشم نواز هستند.‌ اینجاست که کاربرد فتوشاپ برای بسیاری از شرکت‌ها و افراد به چشم می‌آید. با فتوشاپ می‌توان تا حد زیادی عکس‌های معمولی را به عکس‌هایی چشم نواز تبدیل کرد.

کاربرد فتوشاپ در زمینه‌ی فریلنسینگ نیز مشهود است به طوری که اگر به عنوان فریلنسر بتوانید از عکس‌هایی مرتبط با خدمت خود استفاده کنید، می‌توانید در رقابت با دیگر فریلنسر‌ها جلو بیافتید. امروزه به سادگی می‌توان با تلفن‌های هوشمند عکس‌های با کیفیتی ثبت کرد اما هنوز هم با وجود پیشرفت تکنولوژی تلفن‌های هوشمند برای ویرایش عکس‌ها آنچنان هم کارآمد نیستند. اگر می‌خواهید عکس‌هایی را که ثبت کرده‌اید طوری ویرایش کنید که زیبا به نظر برسند به مهارت‌هایی برای ویرایش عکس نیاز دارید. برای این کار چندین نرم افزار وجود دارد که بیشتر آن‌ها را شرکت Adobe ساخته است که از بین آن‌ها می‌توان به Adobe Photoshop اشاره کرد. جالب است بدانید یادگیری ترفند‌های اولیه کار با این نرم افزار‌ها آنقدر‌ها سخت نیست.

یک عکس به اندازه هزاران کلمه ارزش دارد که فروش شما را به عنوان فریلنسر افزایش دهد.

در ادامه به چند کاربرد فتوشاپ اشاره می‌کنیم، این کاربرد‌ها با اینکه ابتدایی هستند ولی کارایی بالایی دارند:

  1. اصلاح رنگ

    تا حالا به عکس‌های غذا‌هایی دقت کرده‌اید که بسیار از خود واقعی غذا‌ی خوش رنگ‌تر و اشتها آور‌تر هستند و یا حتما برای شما پیش آمده که معمولا آسمان در عکس‌ها به مراتب از آسمان واقعی آبی‌تر و البته سالم‌تر است. در فتوشاپ می‌توانید از طریق Adjustment Layer در منو Layer و یا از طریق Adjustment در منو Image  تعادل رنگی(color balance) تنظیم نمایید و یا تضاد(contrast) جالبی در عکس خود ایجاد کنید. علاوه بر این، می‌توانید غلظت رنگ‌ها را تغییر دهید تا عکس‌های شما زنده‌تر به نظر برسند.
    کاربرد فتوشاپ - انجام میدم

  1. برش

    قاب بندی صحیح یکی از اصول اولیه عکاسی می‌باشد ولی اگر حین عکاسی نتوانستید به آن توجه کنید ، با فتوشاپ می‌توانید موضوع اصلی عکاسی خود را در مرکز قرار دهید تا قاب بندی صحیحی داشته باشید. با ابزار برش(crop) می‌توانید توجه مخاطب را به نقطه‌ی مورد نظر خود جلب کنید.

  2. روتوش کردن

    لکه‌هایی از آلودگی و موارد دیگر آسمان آبی زیبای عکس شما را خراب کرده‌ است؟ با ابزار‌های Clone و content aware fill مواردی را که فکر می‌کنید، زیبایی عکس شما را خدشه دار کرده را حذف کنید و یا با تغییر رنگ‌های جزئی یا حذف لک‌ها از عکس پرتره خود، زیبایی به آن‌ها ببخشید.

  3. تنظیم رزولوشن و سایز فایل

    با ذخیره فایل‌ها خود با فرمت مورد نیاز خود ویرایش عکس را به خوبی تمام کنید. در فتوشاپ می‌توانید به راحتی بدون به هم ریختگی شکل عکس، اندازه آن را تغییر دهید. همانطور که بار‌ها برای کاربران ما پیش آمده که به اشتباه عکس‌های خود را بدون توجه به اندازه قانونی سایت یعنی ۴۰۰*۶۴۰ در سایت آپلود می‌کنند و بعد از آپلود متوجه می‌شوند که عکس آن‌ها با شکل و شمایل درستی آپلود نشده است، با فتوشاپ به راحتی می‌توانید اندازه عکس خود را تغییر دهید و یا آن را در صفحه‌ای جدید با اندازه مناسب قرار دهید. علاوه بر این می‌توانید رزولوشن مناسب خود برای چاپ یا آپلود آن در اینترنت انتخاب کنید. علاوه بر این گزینه Save for web می‌تواند عکس‌های شما را به صورت ایده‌الی برای استفاده در وب آماده کند.

  4. قرار دادن متن در عکس

    کاربرد فتوشاپ حتی در اضافه کردن متن به عکس‌ها نیز دیده می‌شود. با استفاده از ابزار Type در فتوشاپ می‌توانید نوشته‌هایی به عکس خود اضافه کنید تا کل کاره‌ی خود را در یک عکس خلاصه کرده باشید. علاوه بر این می‌توانید آدرس پروفایل کاربری خود در انجام میدم را نیز در عکس ثبت کنید. هنگام استفاده از این ابزار از فونت‌های مختلف به شکل‌های متفاوت استفاده کنید و خلاقیت خود را به کار بگیرید.

مسلما یادگیری فتوشاپ فواید زیادی برای شما در پی خواهد داشت و مطمئن باشید هر چه بیشتر به فنون فتوشاپ مسلط شوید، علاقه‌ی شما به استفاده‌ی از توانایی‌های خود و طراحی عکس‌های زیبا به مراتب بیشتر می‌شود و رفته رفته می‌توانید با یک عکس به زیبایی خدمت خود را ارائه دهید.

علاوه بر این می‌توانید با یادگیری فتوشاپ و استفاده از آموخته‌های خود، در زمینه‌های مختلف به فریلنسینگ بپردازید و درآمد کسب کنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *