فریلنسینگ در سفر، آیا فریلنسر‌ها فرصت می‌کنند به سفر هم بروند؟

تعطیلات همیشه فرصت مناسبی برای سفر رفتن هستند. تعطیلات زیادی در سرتاسر سال دیده می‌شوند که یک سفر می‌تواند خاطره‌ای به یاد ماندنی برای کل سال شما را رقم بزند. گاهی اوقات حتی خارج از تعطیلات و در روز‌های عادی نیز یک سفر می‌تواند خستگی روزمرگی را از بین ببرد و نشاط و سر زندگی را به زندگی شما برگرداند، اما آیا شغل کارمندی اجازه سفر رفتن را می‌دهد و یا فریلنسینگ در سفر امکان پذیر است؟

متاسفانه بیشتر ما این اوقات را به راحتی از دست می‌دهیم و به جای اینکه با یک سفر اوقات خوبی را برای خودمان ایجاد کنیم، وقت خود را صرف کار کردن می‌کنیم و لذت یک سفر را به راحتی از دست می‌دهیم. راه حل اینجاست: فریلنسر می‌تواند فرصت سفر را از دست ندهد. بله فریلنسینگ در سفر نیز امکان پذیر است و مطمئن باشید فریلنسینگ در سفر، لذت سفر را از بین نخواهد برد.

فریلنسر می‌تواند با کمی برنامه ریزی به سفر نیز برود. بر عکس دوستان دیگر شما که برای به مسافرت رفتن به هماهنگی و اجازه گرفتن از مدیر خود نیازمندند، فریلنسر دیگر به نیازی به این کار‌های اداری ندارد ولی نکات دیگری را باید مد نظر قرار دهد تا بتواند با خیالی آسوده به سفر خود برود، در ادامه به نکات فریلنسینگ در سفر اشاره می‌کنیم:

فریلنسینگ در سفر - انجام میدم

برای زمان خود برنامه ریزی کنید

وقتی فریلنسر هستید، حقوق گرفتن برای اوقات بیکاری معنایی ندارد. برای اینکه بتوانید به درآمد مشخصی در ماه برسید، باید آنلاین باشید و به پیام‌های مشتریان در اسرع وقت به بهترین شکل پاسخ دهید تا بتوانید فروش خود را بیشتر و بیشتر کنید، اما دقیقا از همین نکته می‌توانید برای سفر رفتن نیز استفاده کنید!

وقتی قصد سفر رفتن را دارید، حساب کاربری خود را به مرخصی ببرید و به سفر خود بپردازید و از آن لذت ببرید ولی وقتی از سفر برگشتید، زمان جبران فرا رسیده است! شما باید حساب کاربری خود را از مرخصی خارج کنید. سپس باید در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل به پیام‌های خصوصی دریافت شده خود رسیدگی کنید و به فکر جبران کردن پروژه‌های از دست رفته باشید.

همچنین در این مقطع گرفتن پروژه‌های کوچک که زمان زیادی نیز نمی‌برند می‌تواند راه حل مناسبی برای جبران باشد حتی اگر دریافتی زیادی از آن‌ها نداشته باشید، باید برای جبران پروژه‌ها و البته حقوق از دست رفته خود، هر فرصتی را غنیمت بشمارید.

علاوه بر این، پاسخگویی سریع به یکی و می‌خوام‌ها می‌تواند راه حل مناسبی برای جذب مشتری و سفارش باشد. از این طریق می‌توانید با پروژه‌های جدیدی رو به رو شوید که برای فریلنسر‌ها ارسال می‌شود، بنابراین با پاسخگویی سریع و پیشنهاد قیمتی مناسب می‌توانید این پروژه‌ها را بگیرید.

علاوه براین، اگر از آن دسته فریلنسر‌های پر فروشی هستید که مشتریان ثابتی دارند، قبل از سفر خود به مشتریان خوب خود اطلاع دهید تا سفارش‌های خود را قبل یا بعد سفر شما برای شما ثبت کنند. با این کار دیگر در طول سفر سفارش‌های آن‌ها را از دست نخواهید داد چون اگر پروژه‌ی آن‌ها محدودیت زمانی خاصی نداشته باشد، می‌توانید پروژه‌های آن‌ها را قبل و یا بعد سفر خود تکمیل و تحویل دهید. توجه داشته باشید یکی از ارکان اصلی فریلنسر خوب بودن داشتن دایره ارتباطات قوی می‌باشد.

فریلنسینگ در سفر - انجام میدم

برنامه جایگزین داشته باشید

اگر به عنوان یک تیم مشغول فریلنسینگ هستید که مشکلی نیست ولی اگر به عنوان یک فرد به فریلنسینگ روی آورده‌اید، باید به فکر یک برنامه جایگزین باشید. اگر مشتریان و مخاطبان شما از کاربران فعال سایت باشند و استخدام فریلنسر را راه حل مناسبی برای انجام پروژه‌های خود می‌دانند، به احتمال زیاد در نبود شما به دیگر فریلنسر‌ها پیام می‌دهند، اما اگر کاربری تازه وارد باشند، شما باید به خوبی آن‌ها را راهنمایی کنید و فریلنسر‌های جایگزین دیگری را به آن‌ها معرفی کنید و توضیح دهید که در حال حاضر در سفر هستید و نمی‌توانید سفارشی قبول کنید و زمان‌بندی خود را برای آن‌ها توضیح دهید، شاید بتوانند سفارش خود را بعد از سفر به شما واگذار کنند. توجه داشته باشید باز هم با این کار ارتباطات و شبکه سازی قوی بین شما و مشتریان و حتی فریلنسر‌های برتر دیگر ایجاد خواهد شد.

محدودیت برای خود تعیین کنید

کمی واقع بین باشید، مسلما هر چقدر هم که در سفر مشغول باشید، فرصت برای چک کردن ایمیل‌های خود را دارید. به همین دلیل است که می‌‌گوییم برای خود محدودیت تعیین کنید و فریلنسینگ در سفر نیز امکان پذیر می‌شود. بررسی و پاسخگویی به مشتریان خود وقت زیادی را از شما نمی‌برد. همچنین با وجود اطلاع رسانی از طریق ایمیل و پیام کوتاه، می‌توانید بررسی پیام‌های شخصی را دقیقا زمانی انجام دهید که پیامی برای شما ارسال شده است تا دیگر لازم نباشد در هر زمان سایت و صندوق پیام‌ها را بی مورد بررسی کنید.

با این کار ارتباط خود را مشتریان و مخاطبان خود از دست نمی‌دهید و حتی اگر خوش شانس باشید می‌توانید سفارش‌های آن‌ها را بعد از سفر خود تایید و انجام دهید.

به یاد داشته باشید، استراحت و تفریح کردن و به خصوص سفر کردن باعث می‌شود ذهن باز‌تر و خلاق‌تری داشته باشید که قطعا باعث افزایش کارایی شما هنگام کار کردن خواهد شد. بنابراین زمانی که چندین سفارش را به خوبی تحویل داده‌اید و از نظر مالی در موقعیت مناسبی قرار دارید برای خود تفریحی در نظر بگیرید، شما سزاوار آن هستید!

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *