کار در منزل؛ چه خوبی‌هایی دارد و برای چه افرادی مناسب است؟ (قسمت دوم)

چه نوع مشاغلی مناسب ارتباط و کار از راه دور می‌باشند؟

در حالت کلی در هر نوع مشاغلی که به حضور فیزیکی فرد نیازی نباشد، ارتباط از راه دور مناسب می‌باشد. همچنین باید مدیری باشد که بتواند نتایج حاصل و کیفیت کار را- نه تنها ساعات کاری را- ارزیابی نماید.

افراد دارای چه ویژگی‌هایی مناسب این کار می‌باشند؟

شرایط و ویژگی‌های لازم برای کار از راه دور همانند شرایط لازم برای کارآفرینی می‌باشد از قبیل:
• خودجوش و خودکفا
• مستقل
• باانگیزه
• منظم و مرتب
• دارای قدرت مدیریت زمان
• متعهد

یافتن موقعیت‌های کار در خانه؛ در خصوص یافتن موقعیت‌های کار در خانه چگونه عمل می‌کنید؟

چنانچه در شرکتی مشغول به کار هستید و شغل‌تان جزو آن مواردی می‌باشد که به آسانی و با همان کارآیی در خانه قابل اجرا می‌باشد، پیشنهاد یک یا دو روز در هفته کار در خانه را به مدیرتان بدهید و به تدریج وقتی هم به خودتان و هم به مدیرتان مزیت‌ها و نکات مثبت کار در خانه ثابت شد، تعداد روزها را افزایش دهید. چنانچه پیش از این در شرکتی شاغل نبوده‌اید و یا شغل‌تان جزو آن دسته نمی‌باشد که از خانه قابل اجرا باشد، باید به دنبال شغلی متناسب با کار در خانه باشید.
برای شروع فهرستی از مهارت‌ها و تجربیات خود تهیه نمایید. سپس نوع فعالیتی که قادر به انجام آن می‌باشید را مشخص نمایید؛ به عنوان مثال: ثبت اطلاعات بازاریابی تلفنی، خدمات مشتریان، طراحی صفحات وب، حسابداری، وکالت و غیره. در صفحه‌ای دیگر لیستی از مشاغل و صنایعی که ممکن است به مهارت‌های شما نیاز داشته باشند تهیه نمایید. لیست مورد نظر را به انضمام رزومه برای شرکت‌های مورد نظر ارسال نموده و یا حتی از طریق تلفن آن‌ها را در جریان قرار دهید.
چنانچه کار در خانه برای کارفرمایتان موضوع جدید و تازه‌ای باشد اما سایر شرایط روبراه باشد، شغل مورد نظر را مانند سایر مشاغل عادی پذیرفته و با اثبات خودتان به مرور زمان آن را به مشاغل کار در خانه تبدیل نمایید.

یک نظر برای “کار در منزل؛ چه خوبی‌هایی دارد و برای چه افرادی مناسب است؟ (قسمت دوم)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *