۵ مورد از بزرگترین افسوس‌هایی که کارآفرینان با آن مواجه می‌شوند. (قسمت اول)

ممکن است کارآفرین بودن در نگاه اول بسیار فریبنده به نظر برسد چراکه شما می‌توانید قانون‌های خود را وضع کنید، ساعت‌های کاری دلخواه خود را انتخاب کنید و وقتی شرکتتان به موفقیت می‌رسد منافع آن را درو کنید!

اما در آغاز نکته‌ی تاریکی هست که معمولا کسی از آن سخن به میان نمی‌آورد و این نکته فشار بیش از اندازه‌ی کارآفرینی است و اینکه در هر لحظه احتمال قابل قبولی برای شکست خوردن کسب‌وکارتان وجود دارد. علاوه بر ضررهای مالی که ممکن است با آن مواجه شوید، ضررهای عاطفی و روحی هم ممکن است برسر راه یک کارآفرین ظاهر شوند.

 
در ادامه ۵ مورد از بزرگترین افسوس‌هایی که معمولا کارآفرینان با آن مواجه خواهند شد را برای شما آورده‌ایم، امیدواریم که با آگاهی از این موارد شما تبدیل به کارآفرینی بشوید که از همه‌ی فرصت‌های خود به خوبی استفاده کرده و افسوسی گریبان گیرش نشده‌است.

۱٫ چرا بیشتر ریسک نکردم؟!

خودِ کارآفرین شدن یک ریسک بزرگ در زندگی به حساب می‌آید، اما به محض اینکه شما وارد این میدان می‌شوید طرزفکرتان هم تغییر می‌کند. قطعا درآمد و سرمایه‌ی آینده‌ی شما کاملا وابسته به میزان موفقیت کسب‌وکارتان خواهد بود و این مسئله باعث می‌شود تا شما یک سیاست مدیریتی محافظه‌کارانه در پیش بگیرید و کم‌تر ریسک کرده و به سراغ متدها و استراتژی‌های جدید بروید.

 
اینکه در راه خود ثابت‌قدم باشید و ریسک نکنید، کسب‌وکار شما را ویران نخواهد کرد و حتی منفعت پایداری را برای آینده‌ی پیش‌بینی شده‌ی شما تضمین می‌کند. اما مطمئن باشید ۵ سال بعد از خود خواهید پرسید: اگر بیشتر ریسک کرده بودم چه می‌شد؟

 
وقتی شما ریسک می‌کنید طبیعتا احتمال شکستتان بیشتر می‌شود اما درکنار آن احتمال دست‌یابی به موفقیت‌های مهم‌تر هم به وجود می‌آید. و در صورتیکه شما تن به ریسک کردن ندهید، ممکن است فکر فرصت‌های احتمالی که در صورت ریسک کردن به دست می‌آوردید تا همیشه عذابتان بدهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *