۹ عادت موفقیت‌آمیز افراد ثروتمند که هزینه‌ای ندارد (قسمت دوم)

در قسمت پیشین، ۴ عادت افزاد ثروتمند که در عین رایگان بودن باعث موفقیت می‌شوند را آوردیم، حال به ۵ نشانه‌ی دیگر میپردازیم:

۵- آن‌ها می‌دانند که چه زمانی باید نه بگویند.

       “تفاوت بین افراد موفق و افراد بسیار موفق‌ این است که افراد بسیار موفق تقریبا به همه چیز نه می‌گویند.              -وارن بوفت

افراد موفق متوجهند که با نه گفتن به کارها و افراد منفی و فعالیت‌هایی که باعث اتلاف وقت می‌شوند، می‌توانند بهره‌وری بیشتری داشته باشند. اگر آن‌ها به هر چیزی و هرکسی بله بگویند، شخصیتشان تخریب شده و کارها به درستی انجام نخواهد شد.

۶-آن‌ها به جای تلویزیون نگاه کردن، مطالعه می‌کنند.

به گفته‌ی توماس کورلی، نویسنده‌ی کتاب « Rich Habits: The Daily Success Habits Of Wealthy Individuals » شصت و هفت درصد از افراد ثروتمند فقط به مدت یک ساعت یا کمتر در روز به تماشای تلویزیون مشغولند.

علاوه بر این، ۸۶ درصد از ثروتمندان عاشق مطالعه هستند و ۸۸ درصد از آ‌ن‌ها می‌گویند که این امر را برای بهبودی خود به مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر به صورت روزانه انجام می‌دهند.

۷-آن‌ها شب قبل لیست کارهایی که باید انجام بدهند را می‌نویسند.

افراد موفق معمولا کارهایی که باید انجام بدهند را شب قبل یادداشت می‌کنند، به طوریکه قادر به تعیین اولویت‌های خود برای روز بعد هستند. آن‌ها کارها را در لیست شماره‌گذاری می‌کنند تا بدانند که کدام کار از اهمیت بیشتری برخوردار است.

۸-آن‌ها اهداف را تعیین و آن‌ها را در ذهن خود تجسم می‌کنند.

جوئل براون با تعدادی از کارآفرینان برتر مصاحبه کرد و دریافت که ۹۵ درصد این افراد موفق، کسانی بودند که اهدافشان، برنامه‌هایشان و خیالاتشان برای دست‌یابی به موفقیت را به طور مداوم یادداشت می‌کردند. افراد موفق اینکار را معمولا شب قبل و یا صبح اول وقت انجام می‌دهند. بنابراین آن‌ها آمادگی دست‌وپنجه نرم کردن با هرگونه مشکلی که در انتظار آنان است را دارند.

۹-پولشان را مدیریت می‌کنند.

افراد موفق به این دلیل به موفقیت رسیده‌اند که امور مالی خود را کنترل می‌کنند. کنترل امور مالی به این معنی است که آن‌ها هوشمندانه سرمایه‌گذاری می‌کنند، به دنبال فرصت‌های جدید هستند و بودجه‌ای برای موقعیت‌های اضطراری کنار می‌گذارند. این افراد معمولا سخاوتمند‌ترند و بیشتر تمایل به کمک به افراد نیازمند را دارند.

 

می‌گویند ترکیب شانس و آمادگی همیشه به یک فرصت طلایی منتج خواهد شد. بیشتر افراد موفق از طریق آماده‌سازی، خود را در مسیر موفقیت قرار می‌دهند، آن‌ها همچنین انتظار دارند که شانس ‌آن‌ها را پیدا کند و معمولا اینچنین هم می‌شود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *