۹ عادت موفقیت‌آمیز افراد ثروتمند که هزینه‌ای ندارد (قسمت اول)

تا به حال توجه کرده‌اید که بعضی افراد خاص چقدر موفقند؟ حتما خیلی هم متعجب شده‌اید. یک ایده‌ی بزرگ، انگیزه‌ی کافی، پشتکار و اندکی شانس می‌تواند کمک کند، اما بیشتر افراد موفق همگی عادات مشخص مشترکی دارند. در اینجا ۹ عادت از این دسته عادت‌های خاص را برای شما آورده‌ایم که باعث شده است این افراد در صدر قرار بگیرند:

۱- مراقبه می‌کنند.

هافینگتون پست به نقل از ری دالیو بنیان‌گذار گروه Bridgewater در سال ۲۰۱۳ گفت که «مراقبه بزرگترین عنصر از عناصر موفقیت در زندگی من است»هرچند که تنها ری دالیو نبود. بلکه افرادی چون اپرا، روپرت مرداک، راسل سیمون، اریانا هافینگتون و بیل فورد، همگی مراقبه را جزء بزرگی از موفقیت خود می‌دانند.
مراقبت از بدن و ذهنتان از طریق ورزش، مصرف تغذیه‌ی مناسب و داشتن خواب کافی همگی جزو راه‌هایی هستند که شانس شما را برای داشتن موفقیت افزایش می‌دهند.

اگر به ورزش علاقه مندید، خبر ورزشی را اینجا می توانید دنبال کنید.

۲-صبح زود بیدار می‌‍‌شوند.

اباما، ریچارد برانسون، جک دورسی، لری شولتز، تیم کوک و ارسولا برنز، مدیر شرکت زیراکس، همگی افرادی هستند که به سحرخیزی مشهورند. این ویژگی با موفقیتشان چه نسبتی می‌تواند داشته باشد؟ پاسخ این است که به دلیل اینکه افراد سحرخیز زودتر از بقیه بیدار می‌شوند، زمان بیشتری برای پاسخگویی به دیگران، ورزش و کارهای شخصی دارند. افراد سحرخیز شادتر به نظر می‌رسند و نسبت به دیگران فعال ترند.

در صورتیکه شما هم جزو افرادی هستید که سحرخیز نیستند، پیشنهاد می‌کنیم راه‌های سحرخیزی را در این اینفوگرافیک ببینید.

۳-کار گروهی می‌کنند.

افراد موفق متوجه اهمیت کار گروهی هستند. درواقع تحقیقات نشان داده است که کار گروهی می‌تواند کارآیی افراد را در محل کار بالا ببرد و تسلط آن‌ها را به کار بیشتر کند. کار گروهی کمک می‌کند که افراد موفق خلاق‌تر شوند. بر اساس کتاب دیل کارنگی با نام « How To Win Friends & influence People»، افراد موفق به ندرت شکایت و یا انتقاد می‌کنند، آن‌ها بی‌ریا هستند و تلاش می‌کنند همواره دلسوز دیگران باشند.

۴-خودشان را مشغول نگه می‌دارند.

افراد موفق به ندرت بیکارند. گفته شده‌است که افراد موفق ۶۰ تا ۶۵ ساعت کار در هفته انجام می‌دادند. ایلان ماسک ،مدیر عامل تسلا، با ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت کار در هفته می‌گوید: «کار زیاد نوعی از اخلاق کاری است که یک کارافرین باید داشته باشد.»

 

یک نظر برای “۹ عادت موفقیت‌آمیز افراد ثروتمند که هزینه‌ای ندارد (قسمت اول)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *