چطور در فریلنسینگ موفق شویم؟

گفته می‌شود تا سال ۲۰۲۰ نیمی از ظرفیت شغلی آمریکا را فریلنسر‌ها تشکیل خواهند داد. بنابراین اگر تا به حال فریلنسر نشده اید، شانس زیادی دارید که بتوانید فریلنسر شوید. درست است که همه می‌توانند فریلنسر شوند ولی فوت و فن‌هایی در فریلنسینگ وجود دارد که اگر به آن‌ها توجه کنید، می‌توانید فریلنسری به مراتب موفق‌تری شوید و گام بزرگی به سوی موفقیت در فریلنسینگ بر دارید.

برای اینکه فریلنسر موفقی شوید باید ویژگی‌های زیر را در خود ایجاد کنید:

ذهنی تجاری داشته باشید

اگر بخواهید فریلنسر یا پیمانکار مستقل شوید، در آخر شما رئیس خود می‌شوید. رئیس خود بودن می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد(فکر کنید می‌توانید خود انتخاب کنید چه پروژه‌ای را انجام دهید و یا حتی با چه کسی کار کنید، بسیار وسوسه انگیز و جذاب به نظر می رسد)، اما با همه ی این اوصاف، فریلنسینگ به مهارت تجاری بالایی نیز نیاز دارد.

میزان بیکاری و فراغت، مدیریت فروش کاره‌های خود و سفارش‌های در حال انجام و تعداد آن‌ها را باید همیشه در نظر داشته باشید تا بتوانید سفارشات در زمان مناسب تحویل دهید و سفارش بعدی را در کمترین زمان تایید و شروع کنید.

مذاکره کننده ی خوبی باشید

بعضی اوقات لازم است فریلنسر‌ها برای رسیدن به نرخ دریافتی مناسب، با مشتری در پیام خصوصی مذاکره کنند و سپس پروژه‌ای اختصاصی ایجاد کنند. فریلنسر‌های با تجربه معمولا حد و حدودی برای حقوق خود دارند، اما اگر به تازگی وارد دنیای فریلنسینگ شده‌اید، سعی کنید به خوبی با مشتریان خود وارد مذاکره شوید، مخصوصا با آن دسته از مشتریانی که می خواهند بر سر مقادیر جزئی شما را در مضیقه قرار دهند. همیشه با مشتری به خوبی و نرمی گفتگو کنید و تصویر خوبی از خود در ذهن او ایجاد نمایید.

در آخر اگر هنوز هم راجع به قیمت به نتیجه‌ی قطعی نرسیده اید، می‌توانید از سایر فریلنسر‌های پر فروش در زیر دسته ی خود مشورت بگیرید و یا باید‌ها و نباید‌های قیمت گذاری را مطالعه نمایید.

خلاق باشید

حتی اگر در زمینه‌های هنری مثل طراحی لوگو و یا ساخت انیمیشن فعالیت نمی‌کنید، باز هم باید خلاق باشید تا بتوانید تمایزی در کاره‌ی خود با کاره‌ی دیگر فریلنسر‌ها ایجاد نمایید. معمولا مشتریان بزرگ و ثابت قبلا با فریلنسر‌های مشابه شما کار کرده اند، پس با ایجاد تمایز می‌توانید نظر این مشتریان را نیز به خود جلب کنید.

راه‌هایی را بیابید که باعث شود کاره‌ی شما نوآورانه به نظر برسد و از سایر کاره‌هایی که مشتری می‌بیند، کاملا متفاوت باشد و بتواند او را جذب کند.

وفق پذیر باشید

شرایط و مذاکرات هیچ ۲ فریلنسری شبیه به یکدیگر نیست. همین طور، هر مشتری نیز یک سری نیاز و انتظارات منحصر به فرد خود را دارد.  فریلنسر خوب سعی می‌کند خود را با انتظارات هر مشتری وفق دهد و سعی می‌کند به بهترین شکل انتظارات مشتری را برآورده کند.

فراموش نکنیم، مواردی نیز از قبیل پاسخگویی سریع، تکمیل به موقع سفارش و تحویل سفارشی با کیفیت جزو انتظارات همیشگی مشتریان می باشد.

مقاوم باشید

فریلنسر بودن همیشه با انتظاری برای مشتری بعد همراه است. دریافتی و حقوق فریلنسر‌ها نظم خاصی ندارد. از این رو خیلی‌ها معتقدند فریلنسر‌ها همیشه باید مقداری پس انداز برای دشواری‌های اجتناب ناپذیر خود داشته باشند. در فریلنسینگ شما هیچ وقت نمی‌توانید به طور دقیق پیش بینی کنید که چه زمانی در رفاه و چه زمانی در تنگنا مالی خواهید بود. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم که بلافاصله بعد از تحویل سفارش یک مشتری به دنبال تایید سفارش دیگری باشید.

موفقیت شما در فریلنسینگ در گرو مقاومت شما در زمان نبود مشتری و جذب هر چه سریع‌تر مشتری بعدی و تایید و تحویل سفارش او می‌باشد.

منظم باشید

با وجود اینکه انعطاف کاری در فریلنسینگ بسیار بالا می باشد و یکی از بزرگترین مزایا فریلنسینگ نیز به حساب می آید ولی باز هم فریلنسر‌ها باید در تحویل به موقع سفارش مشتری بسیار منظم و حساب شده عمل کنند. در سفارش‌های خود، زمان را به خوبی مدیریت کنید و مشکلات و موانع را به سرعت حل کنید تا بتوانید سفارش قبل از موعد تحویل ارائه دهید و نظم و حرفه‌ای بودن خود را به مشتری نشان دهید، البته با تحویل سفارش قبل از موعد تحویل از جایزه‌ی خوش حسابی نیز بهره مند خواهید شد.

شبکه ی خود را بشناسید

ارتباطات جزو جدایی ناپذیری از جستجوی شغل می باشد، به خصوص برای فریلنسر‌ها که باید بیشتر به دنبال مشتری و کار بگردند. گسترده کردن ارتباطات خود از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تاثیر زیادی بر فروش کاره‌ی شما بگذارد. علاوه بر این‌ها می‌توانید در جمع‌های دوستانه و حتی کاری به فریلنسر بودن خود اشاره کنید ،از هوش اجتماعی خود نهایت استفاده را ببرید. با این کار می‌توانید پروژه‌هایی حتی بیرون از سایت را برای پرداختی امن و مطمئن به انجام میدم بیاورید تا فروش کاره‌ی خود را بالا ببرید و مشتری‌های بیشتری جذب کنید. اطرافیان و دوستان شما می‌توانند به خوبی با بازاریابی مشارکتی هم فروش کاره‌ی شما را بالا ببرند و هم خود درآمدی کسب کنند.

فریلنسینگ - انجام میدم

دید

اگرفریلنسینگ را خود انتخاب کرده اید و یا خروج از شغل قبلی باعث شده به فریلنسینگ روی بیاورید، در ذهن داشته باشید، فریلنسینگ راهی قابل احترام برای کسب درآمد می‌باشد. در واقع فریلنسینگ فرصت‌های بیشتری به شما می‌دهد تا خود را به مشتری‌ها و شرکت‌های جدید نشان دهید و قطعا به مهارت‌ها و تجربه‌های شما اضافه خواهد کرد. این تجربه‌ها می‌توانند نقطه ای مثبت در رزومه شما باشد.

علاوه بر این‌ها، فریلنسینگ می‌تواند فرصتی مناسب برای پیشرفت در زندگی شما باشد. به همین دلیل است که باید فریلنسینگ را پلی به زندگی کاری بهتر بدانید. در کنار همه ی این موارد، مسیر و هدف کاری فریلنسینگ را بشناسید و بینش مثبتی به کار خود داشته باشید و خواهید دید که چطور سفارش‌ها در انتظار تایید شما خواهند بود.

باید‌ها و نباید‌های فریلنسینگ

باید‌ها:

  • در مورد قیمت و موعد تحویل در پروژه‌های اختصاصی با مشتری مذاکره کنید.
  • ارتباطات، ارتباطات، ارتباطات . ارتباطات قوی می‌توانند پایه ی جذب مشتریان بزرگ باشند.
  • رزومه و پروفایلی از خود به جای بگذارید که به آن افتخار کنید.
  • تمامی اسناد و گزارشات تکمیل پروژه خود را نگه دارید.
  • در مورد مشتریان خود قبل از تایید پروژه تحقیق کنید، معمولا اطلاعات کافی در پروفایل آن‌ها موجود است.

 

نباید‌ها:

  • پذیرفتن هر سفارشی. انجام دادن سفارشی که بر خلاف میل شما باشد، می‌تواند فرصت انجام سفارش باب میل شما را از شما بگیرد.
  • با مشتری‌ها برخورد بدی داشته باشید. به نظر می رسد مشتریان همه به هم متصل هستند، با برخورد نا مناسب با یکی از آن‌ها، بقیه را نیز از دست می‌دهید.
  • بشینید و منتظر سفارش باشید. با هوش اجتماعی خود، مهارت و کاره‌ی خود را به همگان نشان دهید
  • سایت را دور بزنید. پیروی از قوانین سایت، حس امنیتی به مراتب بیشتر به شما خواهد داد. در انجام میدم هیچ وقت حق شما ضایع نخواهد شد.
  • نظر بد مشتری‌ها را جلب کنید. به یاد داشته باشید که مشتریان همه به هم متصل هستند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *