چرا نباید قوانین سایت را زیر پا بگذاریم؟

هر عرصه قوانینی برای خود دارد و قوانین مختلفی در زمینه‌های متفاوتی وجود دارد. این قوانین برای حفاظت و امنیت افراد وضع شده است و اگر به این قوانین احترام بگذاریم، مسلما خودمان سود خواهیم برد. با این اوصاف، متاسفانه همیشه افرادی وجود دارند که سعی می‌کنند قوانین را رعایت نکنند و یا به زبان خودمانی، قوانین را دور بزنند.

مطابق همه جا و یا مشخص‌تر همه سایت‌ها، در انجام میدم نیز قوانینی برای کاربران در نظر گرفته شده است که با رعایت این قوانین مسلما فعالیتی راحت‌تر، بی دغدغه‌تر و از همه مهم‌تر امن‌تر خواهید داشت. یکی از قوانین انجام میدم عدم برقراری ارتباطات در خارج از پنل سایت می‌باشد. متاسفانه بار‌ها فریلنسر ها و خریدارانی دیده شده‌اند که با تبادل اطلاعات تماس، این قانون را زیر پا گذاشته اند.

با وجود امکان فرستادن پیام صوتی و ضمیمه کردن انواع فایل ها در پنل انجام میدم، می توان استنباط کرد که تنها دلیل دور زدن انجام میدم و برقراری ارتباط در خارج از سایت، فرار از کمیسیون سایت ‌باشد. بیاییم به آن طرف سکه نیز نگاهی بیاندازیم، با برقراری ارتباط در خارج از سایت، خریداران و فریلنسر‌ها خود را در معرض مشکلات متعدد زیادی قرار می‌دهند. در اینجا می‌خواهیم به آن‌ها اشاره کنیم

رعایت قوانین - انجام میدم

مشکلات احتمالی خریدارانی که انجام میدم را دور می‌زنند

انجام سفارشات در خارج از انجام میدم و تیم ما به منزله عدم پرداخت امن از طرف مشتری می‌باشد. فرض کنید که سفارشی به فریلنسری خارج از انجام میدم ارائه کرده‌اید و فریلنسر نیز سفارش شما را تحویل می‌دهد و شما نیز هزینه را واریز می نمایید(البته اگر فریلنسر خارج از انجام میدم موافقت کرده باشد که بعد از تحویل دستمزد را دریافت بکند) ولی بعد از بررسی‌های اولیه و بعد از مدتی متوجه می‌شوید که سفارش شما به طور کامل و مناسبی انجام نشده است و شما نیز هزینه را پرداخت کرده‌اید ولی فریلنسر دیگر پاسخگوی شما نیست و شما با وجود پرداخت هزینه، سفارش خود را کامل دریافت نکرده‌اید.

اگر این اتفاق درون سایت و پنل سفارش رخ می‌داد، مسلما تیم حل اختلاف وارد قضیه می‌شد و مشکل شما را حل می‌کرد ولی در خارج از سایت در صورت وقوع چنین اتفاقی پول شما از دستتان رفته است.

به غیر از جنبه مادی، گاهی اوقات شما سفارشی را خارج از انجام میدم به فریلنسری واگذار می‌کنید و فریلنسر نیز آن را پذیرفته و قول داده تا زمان موعد تحویل، سفارش شما را آماده کند ولی در اواسط پروژه ناگهان دیگر فریلنسر پاسخگوی شما نخواهد بود و پروژه شما انجام نشده باقی می‌ماند و دسترسی دیگری به او ندارید.

در انجام میدم، تمام سعی خود را می‌کنیم تا اولا این گونه افراد در سایت فعالیتی نداشته باشند. ثانیا در سایت به راحتی می‌توانید متوسط زمان پاسخگویی و آخرین وضعیت آنلاین بودن فریلنسر مربوطه را مشاهده نمایید. اگر باز هم فریلنسر پاسخگوی شما نبود، تیم پشتیبانی خریداران تمام تلاش خود را می‌کند تا خبری از فریلنسر و سفارش شما بگیرید و شما را در جریان بگذارد. در واقع در این گونه مسائل، یک تیم، پشتیبان شما هستند. همچنین در صورت عدم پاسخگویی فریلنسر، هزینه شما بازگردانده می‌شود و فریلنسر‌های متعدد دیگری هستند تا بتوانند در انجام به موقع سفارش، به شما کمک کنند.

با وجود مشکلات احتمالی بالا و اینکه هیچ کمیسیونی از خریدار در انجام میدم دریافت نمی‌شود، کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد که خریداران سفارش خود را خارج از انجام میدم به فریلنسر‌ها واگذار کنند. همچنین اگر فریلنسری اصرار داشت تا چنین کاری بکند، سریعا موضوع را با ما در میان بگذارید.

مشکلات احتمالی فروشندگانی که انجام میدم را دور می‌زنند

شاید اصلی‌ترین مشکل تحویل سفارش خارج از انجام میدم، عدم پرداخت هزینه کامل توسط مشتری حتی بعد از تحویل کامل پروژه از طرف شما باشد.  فرض کنید شما سفارشی به طور کامل به مشتری خود تحویل داده‌اید ولی مشتری بعد از تحویل گرفتن سفارش، حاضر به جواب دادن و یا پرداخت هزینه شما نخواهد بود. عجب اتفاق ناراحت کننده‌ای!

خیالتان راحت، در انجام میدم به هیچ وجه چنین مشکلی برای فریلنسر‌ها به وجود نخواهد آمد. در انجام میدم هنگامی که مشتری کاره‌ای سفارش بدهد، هزینه را پرداخت می‌کند و این پول به امانت نزد انجام میدم باقی می‌ماند تا فروشنده سفارش را تحویل دهد و تایید خریدار را بگیرد. سپس دستمزد شما به حسابتان واریز می‌شود. با این شرایط، اگر سفارشی را کامل به مشتری تحویل بدهید، هیچ گاه دستمزد خود را از دست نمی‌دهید و جای نگرانی نخواهید داشت.

علاوه بر این‌ها در سفارشات خارج از انجام میدم، اگر اختلافاتی بین فریلنسر و مشتری به وجود بیاید و مشتری حاضر به پرداخت هزینه نباشد ولی فریلنسر درخواست هزینه بکند، معمولا از آنجا که خریدار هنوز هزینه را پرداخت نکرده، پولی به فریلنسر نمی‌رسد. در این مواقع، تیم حل اختلاف ما، به عنوان تیمی بی طرف وارد قضیه می‌شود و تمام سعی خود را می‌کند تا اولا سفارش تکمیل شود و ثانیا حق هیچ کس ضایع نشود. پس در این مورد هم جای نگرانی نیست.

علاوه بر موارد بالا، افراد زیادی روزانه برای واگذاری کار‌های خود به انجام میدم مراجعه می‌کنند. با انجام سفارشات در پنل انجام میدم و کسب نظر مثبت مشتری، به راحتی می‌توانید خود را بیشتر به افراد بازدید کننده نشان دهید و سفارشات بیشتری را بگیرید. در شرایطی که در خارج از سایت، به هیچ وجه به این اندازه، بازدید کننده و مشتری به سراغ شما نخواهد آمد. امتیاز و نظرات مشتریان قبلی در کاره‌ی شما، به تنهایی تبلیغ مناسبی برای شما به حساب می‌آید. همچنین اگر تازه کار هستید، مطمئن باشید، هیچ جای دیگر به غیر انجام میدم نمی‌توانید توانایی خود را به دیگران عرضه کنید.

ناگفته نماند که سیستم سایت، پیام هایی که منجر به خارج شدن از قوانین سایت شوند را شناسایی می‌کند و هشدار‌هایی به طرفین می دهد. در صورت تکرار، متاسفانه  به طور خودکار از فعالیت افراد خاطی جلوگیری می‌شود.

با کمی توجه به نکات بالا، متوجه می‌شوید که فعالیت در پنل انجام میدم و رعایت قوانین بیشتر به نفع شماست و اگر کسی قصد داشت تا سفارش را خارج از انجام میدم به شما واگذار کند، حتی به او تذکر دهید و در صورت تکرار موضوع را با ما در میان بگذارید.

با توجه به شرایط و مزایای فعالیت و تحویل سفارشات در انجام میدم، به نظر می‌رسد درصدی کمیسیون در مقابل فعالیتی آسان‌تر، امن‌تر و همچنین گسترده‌تر ارزشش را داشته باشد. علاوه بر این‌ها، شرایط مختلفی وجود دارد که فریلنسر‌ها می‌توانند با تحویل به موقع و یا فعالیت بیشتر، این کمیسیون را کاهش دهند. اطلاعات بیشتر در این زمینه را می توانید از اینجا مطالعه نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *