تبلیغات در اینستاگرام ؛ چرا و چگونه؟

اینستاگرام در حال حاضر فضای مناسبی را برای اشتراک گذاری تصاویر فراهم کرده‌است، حال سوال اینجاست که چه چیزی را باید در این تصاویر نشان بدهیم تا به اهدافمان برای جذب مشتری (راه‌های پیشنهادی ما برای افزایش فروش) و موفقیت در کسب‌وکار برسیم. در حقیقت نکته‌ی اصلی همه‌ی تبلیغات اجتماعی این است که بفهمیم اصلا کاربران چرا وارد این رسانه‌ها شده‌اند. اینستاگرام فقط در اشتراک گذاری لحظات با دوستان کاربرد ندارد، بلکه از آن برای مروری بر روی تصویرهای مختلف و حتی الهام گرفتن از تصاویر هم استفاده می‌شود، بنابراین کاربران اینستاگرام همواره به دنبال چیزهایی تازه در این رسانه هستند و اگر هدف‌گذاری شما به اندازه‌ی کافی دقیق باشد، قطعا پذیرای تبلیغات شما خواهند بود.

نکته‌ی قابل توجه در خصوص اینستاگرام این است که کاربران آن بسیار پیگیرتر از کاربران رسانه‌های دیگر همچون فیسبوک هستند؛ این به آن معنی است که کاربران اینستاگرام با فاصله‌ی زمانی کمتری اینستاگرام خود را چک می‌کنند. با توجه به نکات گفته شده در می‌یابیم که این رسانه بستر مناسبی برای تبلیغات (راهنمای‎ اختصاصی ما برای تبلیغات کاره‌ها) و جذب مخاطب و مشتری است. در ادامه سه مورد از مزایای تبلیغات در اینستاگرام را برای شما آورده‌ایم:

 

  1. محصولات و خدمات خود را با استفاده از راه‌هایی خلاقانه در اینستاگرام تبلیغ کنید.

اینستاگرام مزیت‌های بسیاری دارد و یکی از آن‌ها روش نمایش تصاویر است. فیلترها و افکت‌های پیش‌فرض اینستاگرام دست شما را برای ساخت عکس‌های بهتر و جذا‌ب‌تر باز گذاشته است تا بتوانید تصاویر خلاقانه‌تری داشته باشید. استایل خاصی به عکس‌هایتان بدهید، چراکه موجب می‌شود توجه بیشتری را در محیط اینستاگرام به خود جذب کرده و نظرات مثبت بیشتری را به همراه داشته باشد.

  1. تصاویری از پشت صحنه‌ی کسب‌وکار خود منتشر کنید.

شما می‌تواند از هر چیزی عکس بندازید و آن را در اینستاگرام منتشر کنید و در این بین یکی از تصاویری که محبوبیت شما را در بین کاربران افزایش می‌دهد، تصاویری از پشت‌ صحنه‌ی کسب‌وکار شماست. برای مثال می‌توانید تصاویری از شرکت، دفتر کار و یا تیم‌تان و یا حتی بهتر، فیلم کوتاهی در حین انجام شدن کاری در شرکت را برای کاربران منتشر کنید. به مردم نشان بدهید که دقیقا چه کاری انجام می دهید تا هم اعتمادشان را جلب کنید و هم محبوبیت‌تان افزایش پیدا کند.

  1. آخرین پیشنهادات و تخفیفات خود را با کاربران به اشتراک بگذارید.

با استفاده از اینستاگرام می‌توانید کاربران را از آخرین اتفاقات و تغییراتی که در کسب‌وکارتان رخ داده‌است، تخفیفات و پیشنهادات مطلع کنید. حتی می‌توانید مسابقاتی را هم در این رسانه برگزار کنید، مثل مسابقه‌های عکاسی با محصولات. استفاده از هشتگ‌های جالب توجه مثل #تخفیف #حراج #مسابقه را هم فراموش نکنید.

پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحات برندهای معروف در اینستاگرام بزنید و ببینید که آن‌ها چگونه از طریق اینستاگرام با کاربران و مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنند و از آن‌ها الهام بگیرید، اما کپی نکنید. سعی کنید خاص و تک باشید.

  1. در صفحات مختلف و مرتبط با کسب‌وکارتان هر از چندگاهی تبلیغ خود را قرار دهید.

یکی دیگر از راه‌های تبلیغات در اینستاگرام این است که صاحب صفحات مرتبط دیگر را متقاعد کنید تا تبلیغ صفحه‌ی شما را منتشر کنند، از این طریق می‌توانید صفحه‌ی خود را به کاربران بشناسانید و تعداد دنبال‌کنندگان و در واقع مشتریان احتمالی‌تان را افزایش دهید.

فقط حواستان باشد که پشت سر هم تبلیغات خود را در یک صفحه‌ی خاص قرار ندهید، همچنین تا جای ممکن صفحات مرتبط را برای این کار انتخاب کرده و کاربران موردنظر را به دقت هدف ‌گذاری کنید، قطعا تبلیغات در صورتی‌که برای بیننده نامربوط باشد، چیزی جز پستی آزاردهنده نخواهد بود.

راه‌های زیادی برای متقاعد کردن دیگران برای منتشر کردن تبلیغ شما وجود دارد، برای مثال آن فرد می‌تواند آشنایی قبلی با شما داشته باشد و یا در ازای مبلغی این کار را برای شما انجام دهد که مورد دوم مرسوم‌تر است. هزینه‌ی تبلیغات در صفحات اینستاگرام بر اساس محبوبیت و تعداد دنبال‌کنندگان صفحه‌ای که می‌خواهد شما را تبلیغ کند، متغیر است.

یکی دیگر از راه‌‌ها، خرید دنبال‌کننده است. که آن هم بر اساس کیفیت کار و تعداد دنبال‌کننده‌ها افزایش یا کاهش می‌یابد.

اما نگران نباشید، لازم نیست شما با تک تک کاربران اینستاگرام تماس بگیرید و آن‌ها را متقاعد به تبلیغات کنید. انجام میدمی‌ها آماده‌ی کمک به شما هستند و شما می‌توانید در انتشار تبلیغات خود در اینستاگرام، افزایش دنبال‌کننده و یا حتی طراحی پست‌های تبلیغاتی از آن‌ها کمک بگیرید و این کار را در زمانی کوتاه و با هزینه‌ای مناسب به ثمر برسانید. اگر خدمت خاصی مد نظرتان است که در این دسته ها پیدا نمی کنید، می توانید به راحتی برای استخدام فریلنسر در انجام میدم اقدام کنید و ببینید چه افرادی پایه ی انجام کار شما هستند.

یک نظر برای “تبلیغات در اینستاگرام ؛ چرا و چگونه؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *