چطور در «انجام میدم» به مشتریانمان تخفیف بدهیم؟

پیش‌تر در مطالبی مثل چند توصیه برای افزایش فروش در «انجام میدم»، چگونه کاره‌های خود را بیشتر بفروشیم؟ و چطور در «انجام میدم» پول پارو کنیم؟! راه‌هایی برای افزایش فروش را در اختیار شما قرار دادیم، حال در این مطلب به سراغ یکی دیگر از راه‌های موثر در افزایش فروش می‌رویم.

 

تا به حال دقت کرده‌اید هنگام خرید با دیدن درصدهای تخفیفی که فروشندگان بر روی اجناسشان می‌گذارند ناخودآگاه وسوسه می‌شوید که آن جنس را بخرید و یا اگر از قبل تصمیم به خرید آن داشتید، تعداد بیشتری خریداری کنید؟

در «انجام میدم» هم دقیقا همینطور است. مخصوصا وقتی صحبت از کاره‌هایی می‌شود که خریدن تعدادی از آن‌ها با هم معمول‌تر است؛ مثل سفارش ترجمه و تایپ، تولید محتوا، ساخت پاورپوینت، انجام تحقیق و … . برای مثال شما به ازای هر سفارش یک کارت پستال طراحی می‌کنید، اما اگر بتوانید برای دومین کارت پستال تخفیفی به مشتریتان بدهید، احتمال اینکه او دومین کارت پستال را از شما بخرد بسیار بیشتر است.

اگر شما هم تصمیم دارید با ارائه‌ی پیشنهادات تخفیف‌دار، کاربران را به خرید و ثبت سفارش بیشتر تشویق و تحریک کنید، ما برای انجام این کار دو راه به شما پیشنهاد می‌کنیم:

راه اول:

برمی‌گردیم به همان مثال کارت پستال، فرض کنید شما به ازای هر سفارش پایه‌ی ۱۰ هزار تومانی یک کارت پستال برای خریدار طراحی می‌کنید، اما می‌خواهید به خریدار بگویید درصورتیکه کارت دوم را هم سفارش دهد، برای خرید با تعداد بالاتر تخفیفی به او تعلق خواهدگرفت. برای این کار کافیست افزودنی‌هایی متناسب با تخفیفی که می‌خواهید بدهید، ایجاد کنید. افزودنی‌هایی مثل:

• یک کارت پستال اضافه (جمعا دو کارت) :: +۸ هزار تومان (در این حالت قیمت هر کارت می‌شود ۹ هزار تومان؛ یعنی شما جمعا ۲ هزار تومان تخفیف داده‌اید)

• دو کارت پستال اضافه (جمعا سه کارت) :: +۱۱ هزار تومان (در این حالت قیمت هر کارت می‌شود ۷ هزار تومان؛ یعنی شما جمعا ۹ هزار تومان تخفیف داده‌اید)

• و…

راه دوم:

فرض می‌کنیم شما به ازای سفارش پایه‌ی ۲ هزار تومانی یک صفحه متن انگلیسی را به فارسی ترجمه می‌کنید. اما حاضرید برای سفارش‌های بالای ۱۰ صفحه تخفیفی به خریدار بدهید. برای این کار کافیست یک افزودنی با عنوانی مثل «بالای ۱۰ صفحه به ازای هر صفحه :: +۱۷۰۰ تومان» ایجاد کنید.

حال اگر خریدار بخواهد برای مثال ۱۵ صفحه ترجمه تحویل بگیرد، لازم است تعداد سفارش پایه را برابر ۱۰ و تعداد افزودنی‌های مربوطه را برابر با ۵ قرار دهید. حتی می‌توانید از طریق ایجاد یک افزودنی دیگر، تخفیف‌های بیشتری هم بگذارید. برای مثال افزودنی دوم را به صورت «بالای ۲۰ صفحه به ازای هر صفحه :: +۱۵۰۰ تومان» می‌توانید ایجاد کنید و … .

بهتر است که توضیحات مربوط به پیشنهاد تخفیف خود را هم به طور کامل و واضح در قسمت توضیحات کاره بیان کنید تا خریداران سردرگم نشوند.

 

این بود راه‌های پیشنهادی ما، اما توجه داشته باشید که همیشه و همه جا خلاقیت حرف اول را می‌زند و راه‌های بیشتری هم برای جذب بیشتر خریدار وجود دارد.

شما چه راهکاری ارائه می‌کنید؟ با ما در نظرات در میان بگذارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *