۵ مهارت که برای جلوگیری از شکست باید آن‌ها را تمرین کنید (قسمت اول)

کارآفرینی به مهارت‌ های بسیاری احتیاج دارد، از برنامه‌ریزی مالی گرفته تا مدیریت منابع انسانی، و این مسئله می‌تواند گاهی اوقات تهدیدآمیز و یا حتی نا‌امید کننده به نظر برسد. خوشبختانه اگر شما ایده‌ی خوبی برای شروع کار داشته باشید و برای انجام آن متعهد باشید، بسیاری از این مهارت‌ها را می‌توانید به سادگی در طول راه به دست بیاورید.


در حقیقت در طی مسیر کارآفرینی، شما اشتباهاتی را مرتکب می‌شوید، درس‌های ارزشمندی می‌گیرید و تجربیاتی را کسب می‌کنید که این مهارت‌ها را به تدریج به شما یاد می‌دهند.

پیشنهاد می‌کنیم «۵ مورد از بزرگترین افسوس‌هایی که کارآفرینان با آن مواجه می‌شوند» را هم ببینید.
متاسفانه، این روش یادگیری ممکن است وقت زیادی ببرد در حالیکه شما به بعضی از مهارت‌ها در همان ابتدای راه نیاز دارید و عدم وجود آن مهارت‌ها می‌تواند سرنوشت مصیبت‌باری برای کسب‌وکار شما رقم بزند.
اگر تصمیم دارید یک کارآفرین شوید، یا اگر به تازگی به دنیای کسب‌وکار وارد شده‌اید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا این پنج مهارت را به سرعت فرابگیرید:

 

۱٫ مهارت در تحقیق

مهارت تحقیق کردن، یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که در برنامه‌ریزی، راه‌اندازی و پیشبرد یک کسب‌وکار به آن نیاز دارید. شما باید توانایی تحقیق در مورد بازار کار خود، رقبا و مشکلاتتان داشته باشید. حتی بهتر است بتوانید در مورد کارکنان و مشتریان خود هم تحقیق کنید تا مطمئن شوید که آن‌ها مناسب با کسب‌وکار شما هستند.
تحقیق هم یک هنر و هم یک علم است، چراکه با وجود قوانین خاص برای آن، عناصر غریزی و حسی هم می‌توانند نقش به سزایی در موفقیت در یک تحقیق داشته باشند.
تحقیق مناسب و به جا می‌تواند تقریبا هر مشکلی که در ابتدای راه با آن برخورد می‌کنید را حل کرده و یا از آن جلوگیری کند.

 

۲٫ مهارت در تمرکز

تمرکز، به همان اندازه که به عنوان یک مهارت شناخته می‌شود، در واقع یک ویژگی شخصیتی هم هست. اما من آن را به عنوان یک مهارت در نظر می‌گیرم، چراکه می‌توان این مهارت را شروع کرد و با گذشت زمان آن را بهبود بخشید. تمرکز برای بعضی‌ها به طورت طبیعی و ذاتی است. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید، کار برایتان راحت‌تر است اما برای افراد دیگر دست‌یابی به تمرکز کار دشواری است. شما بدون تمرکز قادر به اولویت‌بندی کارها و یا افزایش بهره‌وری‌تان نیستید. و این باعث می‌شود تا انجام هر کار مفیدی در کسب‌‌وکار جدیدتان تقریبا غیرممکن باشد.
سعی کنید بفهمید که در چه مکان‌هایی تمرکز بیشتری دارید و یا چه کارهایی باعث افزایش تمرکز شما می‌شوند. و در آخر هر چه زودتر میزان تمرکزتان را بهبود بخشید.

 

برای آگاهی بیشتر از فوت و فن‌های کارآفرینی «چگونه به عنوان یک کارآفرین توسعه پیدا کرده و پیشرفت کنیم؟» را هم ببینید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *