آخرین سخنرانی – رندی پاش [معرفی کتاب]

نام کتاب:  آخرین سخنرانی (The Last Lecture)

نویسنده: رندی پاش (Randy Pausch)
مترجم: مرجان متقی
تعداد صفحات: ۱۷۹


برای دیدن کتاب در آمازون به اینجا بروید.

اخرین سخنرانی - انجام میدم

درباره‌ی کتاب:

بسیاری از اساتید دانشگاه‌ها سخنرانی‌ای را به عنوان «آخرین سخنرانی» خود ارائه می‌دهند. از آن‌ها خواسته می‌شود تا با توجه به این موضوع که زندگی حرفه‌ای و کاری‌شان رو به پایان است به چیزهایی که برایشان بیشترین اهمیت را دارد فکر کنند و متنی برای سخنرانی آخرشان بنویسند. و هنگامی که آن‌ها در حال صحبت هستند، مخاطبانشان تنها به یک چیز فکر می‌کنند:«ما هم اگر می‌دانستیم فقط یک بار دیگر فرصت داریم، چه دانشی را به جهان عرضه می‌کردیم؟ اگر می‌دانستیم که فردا ناپدید خواهیم شد، می‌خواهیم چه چیزی از ما به جهان به ارث برسد؟»

زمانی که از رندی پاش، یک پروفسور علوم کامپیوتر، خواسته شد تا اینچنین سخنرانی‌ای را تدارک ببیند، لازم نبود که او این سخنرانی را به عنوان آخرین سخنرانی خود تصور کند؛ بلکه در حقیقت این سخنرانی، آخرین سخنرانی او بود؛ چراکه او به تازگی از سرطان خود، که در مراحل پایانی بود، باخبر شده بود. با این حال سخنرانی او، «رسیدن به رویاهای کودکی»، اصلا در مورد مرگ نبود، بلکه در مورد اهمیت غلبه کردن بر موانع وسختی‌ها، محقق ساختن رویای دیگران و استفاده از تمام فرصت‌ها و لحظات زندگی بود (زیرا «زمان، تنها چیزیست که شما در اختیار دارید…و احتمالا یک روز به این حقیقت می‌رسید که حتی کمتر از آنچه که فکر می‌کنید زمان دارید.»). سخنرانی او در مورد خلاصه‌ای از تمام چیزهایی بود که رندی به آن ایمان پیدا کرده بود. سخنرانی او در مورد زندگی بود…

 

در این کتاب، رندی پاش با ترکیب شوخی، الهام بخشی و نبوغ سخنرانی خود را به پدیده‌ای شگفت‌انگیز و به یاد ماندنی تبدیل کرده‌است. این کتاب، کتابی است که تا سالیان دراز برای نسل‌های آینده به جا خواهد ماند.

رندی پاش - انجام میدم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *