چگونه به عنوان یک کارآفرین توسعه پیدا کرده و پیشرفت کنیم؟

معمولا وقتی که به تازگی کارآفرین شده‌ایم، به هرکدام از مراحل کارآفرینی به عنوان یک قدم جداگانه نگاه می‌کنیم، در حالیکه حقیقت این است که هر قسمت و مرحله از مسیر کارآفرینی دنباله‌روی دیگری و کاملا جداناپذیر از مرحله‌ی قبلی است. جالب است بدانید که انتقال از یک مرحله به مرحله‌ی دیگر هم به اندازه‌ی خود مرحله‌ها حائز اهمیت است.
و به همین علت در پست اقتصاد کاره‌ای این هفته سعی داریم به شما کمک کنیم تا چطور در مسیر کاری خود جلو رفته و پیشرفت کنید.

 

توشه‌ ی راه کارآفرینی!

کارآفرینی فقط مختص به کاری که انجام می‌دهید نیست، بلکه با خصوصیات شخصی شما هم مرتبط است. برای کارآفرین شدن لازم است تا شما توانایی‌ها و ویژگی‌های خود را هدفمند کرده و در جهت رسیدن به اهداف موردنظر در مسیر درست از آن‌ها استفاده کنید که توانایی انجام این کار نیاز به آزمایش و آزمون و خطای بسیاری دارد.

 

«چالش‌هایی که در آغاز کارآفرینی با آن مواجه می‌شویم» را هم از دست ندهید.

 

«عادی» نباشید

بیرون آمدن از کسب‌وکارهای معمول و سنتی، خود قدم بزرگ و شجاعانه‌ای است. و شما باید به عنوان یک کارآفرین برای قدم‌هایی اینچنین بزرگ و شجاعانه آماده باشید. معمولا همین ریسک‌ها هستند که تفاوت میان یک کارآفرین را با یک کارآفرین بسیار موفق مشخص می‌کنند.

 

«۵مورد از بزرگترین افسوس‌هایی که کارآفرینان با آن مواجه می‌شوند. (قسمت اول)» را ببینید.

 

روی خودتان سرمایه گذاری کنید

خب حالا که کاره‌های خود را در «انجام میدم» گذاشته اید و در حال کسب درآمد هستید، بهتر است به جای اینکه تمام درآمد خود را خرج امور بیهوده کنید، مقداری از آن را روی خود سرمایه‌گذاری کرده و از آن برای ارتقای کسب‌وکارتان استفاده کنید، چراکه در غیر این صورت فرصت بزرگی را از دست داده‌اید که ممکن است دیگر قابل جبران نباشد.

 

به «شما، باارزش‌ترین سرمایه‌ی خود هستید» مراجعه کنید.

یک نظر برای “چگونه به عنوان یک کارآفرین توسعه پیدا کرده و پیشرفت کنیم؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *