۳ راه برای اینکه کاره‌ی خود را به یک شغل تمام وقت تبدیل کنید.

اینکه درآمدزایی از طریق کاره‌ها را تبدیل به شغل تمام وقت خود کنید و شغل تمام وقت فعلی خود را رها کنید، قدم بسیار بزرگی است، اما کاملا ممکن بوده و می‌تواند به طور غیرمنتظره‌ای منفعت‌آور باشد.
در ادامه سه راه را برای شما معرفی می‌کنیم که از طریق آن می‌توانید کاره‌ی خود را به یک کسب‌وکار تمام وقت تبدیل کنید:

۱٫ مثل یک کسب‌وکار به آن نگاه کنید.

برای شروع بهتر است دیدتان را نسبت به کسب‌‌وکار کاره‌ای خود تغییر داده و به چشم یک کاره‌ی بی اهمیت به آن نگاه نکنید. برای شروع بهتر است از طریق ساخت وبسایت، وبلاگ و صفحات مختلف در شبکه‌های اجتماعی خود را در فضای مجازی نشان داده و حضورتان را اعلام کنید. برآوردی از زمان، میزان تلاش و پولی که می‌توانید برای تبلیغات خرج کنید عمل آورید و به دنبال بهترین راه‌های تبلیغاتی بروید.

 
برای مثال اگر حرفه‌ی شما صداگذاری و گویندگی است، باید به دنبال خرید لوازم پیشرفته‌تر بروید و یا اگر در حوزه‌ی بازاریابی آنلاین فعالیت دارید، لازم است تا حضور فعالی در شبکه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی داشته باشید. یکی از مزایای کسب‌وکار کاره‌ای این است که از پرداخت مالیات هم در امان خواهید ماند.

۲٫ حقوق ماهیانه‌ی خود را تثبیت کنید.

یکی از نگرانی‌های فریلنسرها حقوق ماهیانه‌ی غیرقابل پیش‌بینی شان است. ممکن است وقتی شغل دیگری در کنار کاره‌های خود دارید برایتان مهم نباشد که ماهیانه چقدر از طرف کاره‌ها درآمد کسب می‌کنید؛ ممکن است یک ماه ۱۰۰ هزار تومان باشد و ماه دیگر هیچ. اما وقتی که کسب‌وکار کاره‌ای خود را به شغلی تمام وقت تبدیل می‌کنید، این مسئله اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند.
یکی از راه‌های که از طریق آن می‌توانید حقوق ماهیانه‌ی ثابت و پایداری داشته باشید، بستن قراردادهای بزرگ‌تر و یا با مدت طولانی‌تر با مشتریان جدید و یا مشتریان کنونی است. درحالی که انجام کاره‌های کوچک می‌تواند درآمد اضافه‌ای را برای شما به همراه داشته باشد، خوب است که قراردادی هم با یکی یا چند مشتری داشته باشید که در پایان ماه بتوانید روی حقوق مشخصی حساب کنید.

 

۳٫ فقط وقتی این کار را انجام بدهید که مطمئن هستید به فریلنسری علاقه دارید.

اینکه کار فعلی خود را رها کنید و به کسب‌وکار کاره‌ای روی بیاورید و بعد متوجه شوید که در شغل ناامید کننده‌ای مثل شغل قبلی‌تان قرار گرفته‌اید واقعا کار نادرستی و زیانباری است. پس قبل از اینکه شروع به تغییر کسب‌وکارتان کنید، اطلاعات لازم را به دست آورده و مطمئن شوید که کسب‌وکار کاره‌ای واقعا همان چیزیست که می‌خواهید؛ چراکه علاقه برای شروع یک کار مثل سوختی می‌ماند که شما را به حرکت در آن مسیر وامی‌دارد و از اهمیت آن نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *