۵ مهارت که برای جلوگیری از شکست باید آن‌ها را تمرین کنید (قسمت دوم)

در قسمت پیشین، دو مهارت لازم برای جلوگیری از شکست در کارآفرینی را آوردیم، حال به ادامه‌ی مطلب پرداخته و سه مهارت دیگر را معرفی می‌کنیم:

 

۳٫     مهارت در مدیریت مالی

مدیریت مالی در چندسال اول هر استارتاپی حیاتی و مهم است. سودآوری امر مهمی‌ است. کسب درآمدی بیشتر از آنچه که خرج کسب‌وکارتان می‌کنید، برای هر استارتاپی اساسی است. با این وجود، حتی شرکت‌هایی با سود‌دهی بالا هم ممکن است قربانی مدیریت مالی ضعیف شوند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که ضعف در مدیریت مالی تقریبا همیشه به ورشکستگی می‌انجامد.

به عنوان یک کارآفرین، شما مسئولید که مطمئن شوید به اندازه‌ی خرج تمام فعالیت‌های در حال انجام در شرکتتان، پول دارید. این یکی از مهارت‌هایی است که دیر یادگرفتن آن می‌تواند ضررهای زیادی به شما و کسب‌وکارتان وارد کند.

برای آماده بودن در راه کارآفرینی «چالش‌هایی که در آغاز کارآفرینی با آن مواجه می‌شویم» را از دست ندهید.

 

۴٫     مهارت در برقراری ارتباطات

مهارت در ارتباطات یکی از بنیادی‌ترین مهارت‌هایی است که در بسیاری از زمینه‌های کارآفرینی کاربرد دارد و مورد استفاده است. شما باید با سرمایه‌گذاران و شرکایتان صحبت کنید و آن‌ها را متقاعد کنید که کسب‌‌وکارتان در مسیر درستی حرکت می‌کند، باید با خریداران و مشتریان ارتباط برقرار کنید تا ایده‌ی خود را به آن‌ها بفروشید و در نهایت باید به منظور جهت‌دهی و واگذاری مسئولیت‌ها با کارکنانتان ارتباط برقرار کنید.

بدون یک چهارچوب پایدار برای ارتباطات، هر کسب‌وکاری محکوم به شکست است. متاسفانه آموزش مهارت‌های ارتباطی کار دشواری است. تنها راه برای بهتر شدن در این زمینه تمرین است و تنها راه تمرین، تمرین با افراد دیگر است. در رویدادهای نتورکینگ شرکت کنید و تمرین کنید تا از طریق کارگروهی مهارت‌های ارتباطی و اجتماعیتان بهبود پیدا کنند.

 

۵٫     مهارت در یادگیری

یادگیری هم به خودی خود یک مهارت است و تقریبا به طور مستقیم نمی‌توان آن را فراگرفت. یادگیری موثر نیازمند تمرین زیادی است تا بتوانید به تکنیک‌های مناسب خودتان مسلط شوید.

منتورها منابع بسیار خوبی برای آموزش دادن به کارآفرینان تازه‌کار هستند؛ چراکه آن‌ها خودشان قبلا این مراحل را طی کرده‌اند. اگر شما مستقیما به یک منتور دسترسی ندارید، صدها منبع دیگر هم وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید مهارت‌های مدیریتی خود را گسترش دهید. در رویدادهای نتورکینگ و سمینارهای عمومی شرکت کنید و هروقت که توانستید در دوره‌های آنلاین و رایگان شرکت کنید. همواره مطالعه داشته باشید. خودتان را متعهد به یک جریان یادگیری پایدار کنید. اگر شما بتوانید به طور موثر و مداوم مطالب را یادبگیرید، هیچ مشکلی در فراگیری مهارت‌های یاد شده نخواهید داشت.

پیشنهاد می‌کنیم «۵ راه برای اینکه بتوانیم هر مهارتی را سریع یادبگیریم» را ببینید.

 

بدون این پنج مهارت، موفقیت در استارتاپتان واقعا سخت خواهد بود. پس سعی کنید که پیش از راه‌اندازی کسب‌وکار خود آن‌ها را فرابگیرید. اما اگر در حال حاضر کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اید، سعی کنید با اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی مناسب به تدریج این مهارت‌ها را کسب کنید.

مهارت‌های دیگری که شما به آن‌ها احتیاج پیدا خواهید کرد اما ما در این مقاله راجع به آن‌ها صحبت نکردیم را می‌توانید به تدریج در طی مسیر فرابگیرید. پس در برابر مشکلات خوش‌بین و صبور باشید و به مسیر خود ادامه دهید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *