مقایسه هزینه استخدام نیرو نسبت به برون سپاری کارها (+نمودار)

قبلا بارها و بارها راجع به این که برون سپاری کارها می تواند تا حد زیادی هزینه های کارفرما را نسبت به استخدام نیروی تمام وقت کم کند صحبت کرده ایم (و البته باز هم در آینده خواهیم کرد:) ). این بار تصمیم گرفتیم با بررسی داده های موجود، به صورت کمّی به مقایسه هزینه استخدام نیرو نسبت به برون سپاری کارها بپردازیم تا ملموس تر و مستدل تر این اختلاف را بیان کنیم.

برای این مقایسه به سراغ داده های ارائه شده توسط ایران تلنت در مورد میانگین حقوق در تخصص های مختلف، و همچنین میانگین دستمزدهای درخواستی از سوی فریلنسرهای انجام میدم در همان حوزه ها رفتیم و محاسبه کردیم که برای انجام میزان برابری از کار در تخصص های مورد مطالعه، استخدام نیروی تمام وقت چه هزینه ای روی دست کارفرما می گذارد و برون سپاری کارها به فریلنسرها به صورت دورکاری چه هزینه هایی دارد.

در این مقایسه، به سایر فاکتورهای مؤثر در تصمیم گیری در خصوص استخدام نیروی حضوری تمام وقت و یا استخدام فرینلسر دورکار و برون سپاری کار به متخصصین خارج از شرکت و این که اصلا هر کدام از این رویکردها در چه شرایطی کارآمدتر می‌باشند نپرداخته ایم و هدف اصلی از این مقایسه، فقط هزینه های مرتبط با دستمزد و حقوق و مزایای نیروی کار بوده است.

این مقایسه نشان می‌دهد که در تخصص‌های مورد مطالعه، در صورت برون سپاری کارها به فرینلسرها می‌توان تا ۷۹ درصد در هزینه‌های نیروی انسانی صرفه‌جویی نمود؛

 

جزئیات بیشتر را در نمودار زیر ببینید:

 

مقایسه هزینه استخدام نیرو نسبت به برون سپاری کارها - انجام میدم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *