۵ قدم تا سحرخیزی [اینفوگرافیک]

سحرخیز بودن اثر بسزایی هم در سلامت فیزیکی و هم در سلامت روحی انسان دارد. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهند که سحرخیزی بهره‌وری را بالاتر برده و سبب داشتن روز کاری بهتری می‌شود.

اما ممکن است شما با وجود اطلاع از این فواید باز هم نتوانید صبح‌ها از خواب بیدار شوید، بنابراین ما به شما راه‌های موثر و ساده‌ای را پیشنهاد می‌کنیم.

پیش از این هم در اینفوگرافیکی راه‌هایی برای سحرخیز را برای شما گفتیم، امروز در این مطلب راه‌های دیگری را بررسی می‌کنیم:

 

قبل از خواب اهداف روز بعد را مشخص کنید

اولین فکر شما در صبح همان فکریست که شب قبل، پیش از خواب در سر داشته اید. پس بهتر است که قبل از خواب اهداف روز بعد را با خود مرور کنید تا صبح روز بعد ذهنتان آماده‌ی محقق ساختن آن اهداف باشد.

 

ساعت و موبایل خود را در بیش‌ترین فاصله از تختتان بگذارید

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که زنگ هشدار موبایل خود را مکررا روی حالت چرت زدن می‌گذارند، حتما این کار را انجام دهید. این کار باعث می‌شود تا صبح برای دیدن و یا قطع کردن هشدار ساعت مجبور شوید راه بروید و هرچه این مسافت بیش‌تر باشد، احتمالا پریدن خواب از سر شما هم بیشتر است.

 

دندان‌هایتان را مسواک بزنید

برای بیدار شدن به بدن خود زمان بدهید. بعد از خاموش کردن هشدار ساعتتان، مستقیم به دستشویی رفته و دندان‌های خود را مسواک زده و آبی به صورتتان بزنید. فعالیت ‌های ساده‌ای مثل این کار تاثیر زیادی در افزایش انگیزه‌ی بیدار شدن در شما دارد.

 

یک لیوان آب بنوشید

این کار ضروری است! بعد از ۶ یا ۸ ساعت بی آبی، بدن شما احتمال دچار کم آبی شده است، که می‌تواند باعث خستگی شود. خیلی وقت‌ها هنگامی که افراد احساس خستگی می‌کنند، در حقیقت به آب احتیاج دارند نه به خواب!

 

لباس‌های ورزشی خود را بپوشید!

ورزش کردن پس از بیدار شدن از خواب موجب گرم شدن بدن شما و در نهایت از بین رفتن خواب‌آلودگی می‌شود. ورزش پتانسیل ذهنی و فکری شما را نیز در طول روز افزایش می‌دهد.

 

5 قدم تا سحرخیزی اینفوگرافیک - انجام میدم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *