جنگ سایبری ایران و عربستان؛ دروغ یا واقعیت؟ (آپدیت)

صبح روز چهارشنبه یک گروه با حمله سایبری به سایت مرکز آمار ایران، این سایت را برای مدت کوتاهی هک کرد و تصویری را بر روی صفحه‌ی اول این سایت قرار داد. گروهی که این اقدام را انجام داده، نام خود را «داعس» اعلام کرده و رسما مسئولیت این کار را برعهده گرفته است.

از آنجایی که نام «داعس» شباهت به داعش دارد، بسیاری آن را با این گروه تکفیری اشتباه می‌گیرند اما همانطور که این گروه در صفحه‌ی سایت مرکز آمار اعلام کرده بود، یک گروه سعودی است. این گروه سعودی تصویری از صدام حسین دیکتاتور عراق را در صفحه سایت مرکز آمار منتشر کرده که این نشان می‌دهد تفکرات این گروه، احتمالا به بعثی‌ها و تکفیری‌ها نزدیک است.

۱۰ روز پیش، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل رسما اعلام کرد که سعودی‌ها درصدد انجام حملات سایبری گسترده به ایران هستند.

سعودی‌ها که در این حوزه توان بالایی ندارند، حمله‌ای کوچک به یکی از سایت‌های دست چندم ایرانی را شروع کرده‌اند، سوال اینجاست که آیا این به معنای آغاز جنگ سایبری عربستان با ایران است و آیا سعودی‌ها توان دفاع از خود در مقابل حملات گسترده سایبری ایران در صورت آغاز این نبرد را دارند؟ اینکه پاسخ ارتش سایبری ایران به این حمله کوچک چه خواهد بود، شاید در آینده روشن‌تر شود اما به‌نظر می‌رسد در صورتی که ایران بخواهد پاسخ خوبی به سعودی‌ها بدهد.

نمونه هایی از سایت های هک شده توسط هکر های ایرانی:

  • سایت آموزش و پرورش عربستان
  • سایت دانشگاه ملک عبدالعزیز عربستان
  • سایت‌ سازمان آمار کل
  • سایت دفتر آمار عربستان سعودی

 

جنگ سایبری ایران عربستان - انجام میدم

جنگ سایبری ایران عربستان - انجام میدم

جنگ سایبری ایران عربستان - انجام میدمبه روز رسانی:

سایت های عربی زیر همگی هک شدند:

arab.zomar.com.sa
basma.com.sa
seitco.com.sa
flyingwings-av.com
seitco.com.sa
www.kalemeh.tv/quran.html
flyingwings-av.com

 

تیم هکری قدرتمند ایرانی Digital Boys Underground Team مسئولیت هک سایت وزارت تجارت و سرمایه گذاری عربستان را به عهده گرفت.
تیم هکری Digital Boys طبق بررسی های انجام شده در سایت zone-h.org جزو ۲۵ تیم برتر جهان است که در پرونده کاری خود نفوذ به سایتهای مهمی همچون ارتش آمریکا، ناسا، مایکروسافت، دانشگاه استنفورد، دانشگاه MIT، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه منچستر، سایت رسمی ایسوس و کوکاکولا و بسیاری دیگر را دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *