دورهمی هفتم : مرکز رشد دانشگاه شریف

دورهمی هفتم هم در مرکز رشد دانشگاه شریف برگزار شد.

بحث رو با دوتا شرکت‌کننده‌ی اولی که به نسبت به بقیه زودتر از راه رسیدند آغاز کردیم.۲ جوان مشتاق برای موفقیت که استارت کار شخصی خودشون رو زده بودند و مثل خیلی از شرکت کننده‌های دورهمی‌ها، ابتدای مسیر پرفراز ‌و‌ نشیب بیزینس بودند.

بعد از اینکه تقریبا همه‌ی شرکت‌کننده‌ها حضور پیدا کردند، بحث رو طبق معمول با یک معارفه‌ی مختصر شروع کردیم و افراد، کمی در خصوص اهداف بلند‌مدت و کوتاه‌مدت خودشون صحبت کردند.

خیلی‌ها به این موضوع معتقد بودند که برآیند اهداف کوتاه‌مدتشون، اهداف بلندمدتشون رو شکل میده و اساسا این دو نمی‌تونن از هم تفکیک بشن و از نظر بعضی‌ها این موضوع وحی منزل نیست و گاهی دست‌یابی به اهداف بلند‌مدتمون هیچ ارتباطی با اهداف کوتاه‌مدت ندارد.

مورد جالبی هم که درموردش بحث شد این بود که کار و زندگی ما از هم جدا نیست و باید در هر فعالیتی که داریم به عنوان شغل، خودمون رو (سلامتی، رضایت و….)رو از یاد نبریم.
و این‌که به خاطر داشته باشیم پول درآوردن با پیشرفت کردن تفاوت دارد.

 
سوالی در این دورهمی مطرح شد، با این عنوان که اگر یک بیزینس یا یک محصول جدید داشته باشیم، چه‌طور اون رو به جامعه و بازار معرفی می‌کنیم.

پاسخ‌هایی که افراد مختلف به این سوال دادند:

    • واقعیت یک محصول رو به صورت کامل نشون بدیم، مثلا با نشون دادن فرآیند ساخت محصول می‌تونیم به نوعی این کار رو انجام بدیم.
    • با در نظر گرفتن تخفیف‌های متنوع و جالب، نظرات رو به سمت این محصول جلب کنیم.
    • اضافه کردن امکانات جدید در مقایسه با محصولات مشابه و مانور بر اون امتیاز جدید می‌تونه در این زمینه کمک کننده باشه.
    • در جامعه‌ای مثل جامعه‌ی سنتی ایران که فرهنگ جمع‌گرایی نیز قالب است، تبلیغات دهان به دهان، بسیار تاثیرگذار است و بهتر است از این طریق اقدام کنیم.
    • ابتدا در بازار نسبت به محصول خودمون اعتماد ایجاد کنیم.
    • از نقاط ضعف رقیب استفاده کنیم و اون موارد رو در محصول خودمون تقویت کنیم.در واقع باید در جزئیات محصول تفاوت ایجاد کنیم چراکه کلیات معمولا در نظر گرفته می‌شوند.

هفته‌ی بعد هشتمین دور همی برگزار خواهد شد. در طول دو ماه گذشته، هر هفته چهارشنبه دور همی رو برگزار کردیم و الان نیاز هست به یک بازه برای بررسی بازخوردها و سازماندهی و برنامه‌ریزی مجدد و بهتر دورهمی با توجه به تجربیات این دو ماه آزمایشی و بازخوردهای همراهان.

بنابراین بعد از دور همی هفته‌ی آینده، وقفه‌ای در برگزاری دورهمی‌ها خواهیم داشت و بعد از مدتی با سازماندهی بازبینی شده، برگزاری رویداد را ادامه خواهیم داد.

 

پ.ن: این نوشته‌ها ظاهرا بین مطالب دیگه قایم شده بودن و ما بلاخره پیداشون کردیم! به خاطر تاخیر در انتشارشون پوزش می‌طلبیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *