دور همی چهارم در شتاب دهنده دیموند

دور همی چهارم در تاریخ ۲۸ مرداد ۹۴ درشتاب‌دهنده دیموند واقع در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد.

طبق روال جلسات قبلی شرکت کننده‌هایی که بار اول بود در دورهمی شرکت می‌کردند خودشون رو معرفی کردند و تعریف شخصیشون از موفقیت رو هم بیان کردند.

یکی از شرکت‌کننده‌های با تجربه جمع یکی از عوامل موفقیت رو از نظر خودشون عنوان کردند، ایشون تاکید داشتند بر این‌که سعی کنیم فاصله بین خواسته و داشته رو کم کنیم و به نوعی یا توقع خودمون رو پایین بیاریم یا توانمندی خودمون رو بالا ببریم.

یک موردی که یکی از دوستان بهش اشاره کردند و مورد جالبی به نظر می‌رسید، این بود که از مخالف داشتن نترسیم و از سخت گیری‌های اطرافمون در جهت بهبود روند رسیدن به هدف استفاده کنیم.

دوست دیگری از تجربیات خودشون گفتند که شکست در یک کسب و کار براشون این مزیت رو داشت که بتونن مشتری‌هاشون رو بهتر و بیشتر بشناسن و در کسب‌وکارهای بعدی موفق باشن.

چند نفر از شرکت کننده‌ها هم بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که موفقیت جنبه‌های متفاوتی داره و باید به صورت جداگانه در هر یک از زمینه‌های مشخص مثل کسب و کار، روابط شخصی، تحصیلات و…. میزان موفقیت خودمون رو بسنجیم و به صورت کلی نمی‌تونیم بگیم من انسان موفقی هستم.

شرکت کننده دیگری این بحث رو باز کردند که فاز اول برنامه رسیدن به هدف، تعیین برنامه مشخص برای رسیدن به هدف و مهمترین عامل، تلاش ما برای دستیابی به هدف با توجه به برنامه تعیین شده است و به نوعی شاخص اندازه گیری موفقیت، میزان تلاش ماست.

درباره این موضوع نیز بحث شد که تعریف ما از موفقیت مدام در حال تغییر است و این‌که به یاد داشته باشیم خیلی چیز‌ها در دنیا وجود دارد که می‌توانیم به وسیله آنها ارزش ایجاد کنیم و انسان موفقی محسوب بشیم.

 

بحث در دور همی چهارم من میتونم - دیموند - انجام میدم

همین طور در دورهمی این سوال مطرح شد

برای داشتن الگو در زندگی برای رسیدن به اهدافمون بهتره بیشتر به تجربیات موفقیت و شکست انسان‌های اطرافمون توجه کنیم یا به آموزه‌های اسطوره‌های موفق تاریخ توجه کنیم؟

نظرات جالبی در پاسخ بیان شد، از جمله این‌که: اسطوره ها ممکنه خیلی خاص باشن و زیاد زندگیشون برای ما ملموس نباشه، اما تجربه انسان‌های اطراف، با فرهنگ و سطح زندگی مشابه ما راهنمای بهتری هستند.

یک نظر جالب دیگر این بود که موفقیت یک چارچوب استاندارد داره که همه افراد برای رسیدن به اون باید یک‌سری پارامترهای خاص رو رعایت کنند و ما می‌تونیم این پارامترها رو با تحلیل زندگی اسطوره‌ها بدست بیاریم.

در این بین یک کلیپ در خصوص پشتکار تماشا کردیم، سپس به ادامه بحث پرداختیم .

یک عامل قابل تامل هم که جای بحث داشت این بود که یک راه عالی برای دستیابی به اهداف، توجه به شکست انسان‌ها و دلایل آن‌ شکست‌هاست و این‌که استفاده از تجربیات دیگران به خوبی ما رو در مسیر پر فراز و نشیب موفقیت تجهیز میکنه و باعث میشه در مقابل مشکلات واکنش مناسب نشون بدیم.

در ادامه هم از همه شرکت کننده ها خواسته شد که در یک مدت زمان مشخص با سایر افراد ارتباط بگیرن و با افرادی که با هم اهداف مشابهی دارن یک تیم تشکیل بدن که هرکس در اون تیم وظایف مشخصی داشته باشه.

بازی تیمی دورهمی چهارم من میتونم - دیموند - انجام میدم

 

تیم برنده

۶ نفر از شرکت کننده ها در قالب یک تیم یک طرحی رو ارائه دادن با این مضمون که به تولید کننده‌هایی که مشکل فروش تولیداتشون رو دارند برای جذب مشتری مناسب، کمک کنیم. شروع کار هم با حوزه مصالح ساختمانی کلید زده شود.

وظایف افراد این گروه

  • شناسایی تامین کننده محصول با استفاده از ارتباطات شخصی
  • تحقیقات بازار(شناسایی مشتری)
  • برنامه نویسی برای قسمت فنی پروژه
  • مسئول امور مالی و حسابداری
  • امور گرافیکی
  • بازاریابی

 

تیم های دیگر هم طرح هایی عنوان کردند که با توجه به تخصص های افراد تیم، طرح های خوبی به نظر می‌رسید، مثل تولید روغن کنجد، واردات دارو و…. که دلیل انتخاب تیم برنده زمان‌بندی مناسب بود که در مدت زمان مشخص شده به خوبی وظایف اعضای تیم، مشخص شده بود.

در نهایت هم به هر کدوم از اعضای تیم برنده ۴۰ هزارتومان اعتبار خرید در سایت «انجام میدم » اهدا شد.

2 نظر برای “دور همی چهارم در شتاب دهنده دیموند

  • ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ۳:۵۰ بعد از ظهر
    Permalink

    سلام
    ببخشید این دور همی ها چه جوری هستن؟
    آیا می تونیم شرکت کنیم؟

    ممنون

    پاسخ
    • ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۳۹ بعد از ظهر
      Permalink

      سلام 🙂
      گپ و گفت افراد جویای موفقیت هستش.
      سری اولش تموم شده.
      داریم برنامه ریزی می کنیم که با ساختار جدید، ایشالله سری جدید رو از بعد از ماه رمضان مجددا استارت کنیم.

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *