۷ نکته برای این که یک مطلب گوگل پسند بنویسیم

امروزه با همه گیر شدن  استفاده  از وب سایت ها و افزایش کاربران اینترنت، تولید محتوا و مخصوصا محتوای گوگل پسند برای وب سایت ها هم اهمیت زیادی پیدا کرده است. از یک سو کاربران می کوشند نیازهایشان از طریق اینترنت بیایند و از سویی دیگر گردانندگان وب سایت ها هم به دنبال جذب حداکثری مخاطبانشان هستند. و در این میان موتورهای جستجو نقش کلیدی ایفا می کنند چرا که هم مطالب را به مخاطب می رسانند و هم مخاطب را به وب سایت ها. بنابراین باید محتوایی در وب سایت خود داشته باشید که کاربران زیادی را جذب کند؛ در واقع تولید محتوا ی گوگل پسند داشته باشید. در این مطلب با من همراه باشید تا درباره  تولید محتوا ی گوگل پسند با شما صحبت کنم.

 

اگر به این مطلب علاقه مندید، احتمالا قصد اجرای برنامه های بازاریابی را دارید. لذا پیشنهاد می کنیم کالکشن خدمات گلچین شده ی بازاریابی محتوایی را ببینید.

 

اما چه محتوایی  برای گوگل به عنوان معروفترین موتور جستجو مناسب تر است ؟  در ادامه‌ نکاتی را برای تولید محتوای گوگل پسند با شما به اشتراک می‌گذاریم.

ا- متن محوری گوگل

گوگل  یک موتور جستجوی متن محور است به خاطر همین وقتی شما محتوای متنی بیشتری در سایت خود داشته باشید در نتیجه شانس شما برای داشتن عبارات متنی متنوع، بیشتر خواهد بود.

۲- متن های طولانی معتبرتر و جذاب تر به نظر می رسند

اگر شما موضوعی را بخوبی در تولید محتوا پوشش دهید، بیشتر به نظر می رسد که آن متن، واقعا تولید محتوا باشد و مطالب تولیدی، لینک های بیشتری را جذب می کنند و به اشتراک گذاشته می شوند! بنابراین متن های طولانی، گوگل پسند تر هستند.

 

تولید محتوا ی گوگل پسند

 

۳- علائم نگارشی در تولید محتوا به درستی رعایت شوند

 در هر زبان و همچنین برای موتور جستجوی گوگل، علائم نگارشی از مهم ترین عوامل جذاب و خوانا بودن متن هستند اما نباید در استفاده این علائم افراط کرد. همچنین باید این علائم را با روش درست و خاصی استفاده کرد: اول علامت را بگذارید، سپس یک فاصله و بعد کلمه بعدی.

۴- اعتبار دامنه شما

گوگل برای سایت هایی که روی دامنه های بی اعتبار و دامنه هایی که به صورت جهانی شناخته شده نیستند؛ ارزش بسیاری قائل نیست. به طور مثال دامنه های .com از بهترین دامنه ها، هم از نظر اعتبار و هم قیمت هستند. بنابراین از مقدمه های تولید محتوا برای سایت شما، تهیه یک دامنه خوب و مورد اعتماد است.

احتمالا شما موضوع ۵ استراتژی بازاریابی و تبلیغات ارزان بدون استفاده از شبکه های اجتماعی را نیز دوست داشته باشید.

۵- دارا بودن مطالب به چند زبان

حتما شما هم به سایت هایی برخورده اید که فقط به زبان فارسی هستند و از زبان بین المللی یعنی انگلیسی استفاده نکرده اند. بنابراین هنگام نوشتن محتوا، سعی کنید که در صورت امکان از کلمات انگلیسی نیز استفاده کنید و به طور مثال اگر در حال نوشتن نام چند کشور هستید، از انگلیسی نام آنها نیز استفاده کنید.

۶- دارا بودن عکس و لینک در مطالب

اگر یک محتوا، بدون تصویر باشد و در آن عکسی مشاهده نشود، خواندن آن محتوا چندان جذاب نخواهد بود؛ بنابراین در نوشته های خود، حتما از ۲ عکس یا بیشتر استفاده کنید. همچنین لینک داخلی نیز بسیار بسیار مهم است و باعث نگه داشتن کاربر در وب سایت خودتان می شود.

 

تولید محتوا ی گوگل پسند

 

۷- به یاد داشته باشید همیشه برای کاربرانتان بنویسید نه موتورهای جستجوگر!

 در همه جا، که اینترنت هم از این قاعده مستثنی نیست، افرادی وجود دارند که افراط یا تفرط می کنند. نباید از کلمه کلیدی اصلی خیلی کم استفاده کرد و نباید از آن به حدی استفاده کرد به مطلب شما به تمرینی برای نوشتن کلمه کلیدی بدل شود. محتوای گوگل پسند این است که مطلبی جذاب برای خوانندگان بنویسید و نه برای گوگل. مطمئن باشید اگر این کار را انجام دهید، مطلب شما به یک محتوای گوگل پسند تبدیل خواهد شد. به عنوان مثال سایت سفر با تو که به عنوان بانک اطلاعات گردشگری مطالب مفیدی در زمینه سفر به کشورهای مختلف دارد و همچنین تورهای مختلفی را از آژانسها معرفی می کند، فعالیت های مطلوبی در حوزه‌ی استفاده از محتوا جهت سئوی خود برای تور استانبول و تور دبی و تور تایلند داشته است.

ما در این مطلب سعی کردیم تا درباره تولید محتوا گوگل پسند برای شما بگوئیم تا شما نیز بتوانید سایت بسیار خوب و جذابی هم برای کاربران و هم برای گوگل و موتور های جستجو داشته باشید. اگر قصد استخدام فریلنسر برای تولید محتوای متنی برای وبسایت خود را دارید، من آماده ی کمک به شما هستم. کاره‌ی من در همین زمینه، از طریق لینک زیر در دسترس است:

 

تولید محتوا ی گوگل پسند انجام میدم

 (اگر زمانی که شما این مطلب را می خوانید، این کاره قابل سفارش گیری نبود، سایر کاره های دسته ی نویسندگی و تولید محتوا برای کسب و کارها را ملاحظه نمایید).

 در این زمینه موفق باشید. نظرات ارزشمند خود را نیز از ما دریغ نکنید.

 

این مطلب توسط ehsankarami (احسان) نوشته شده است.

معرفی نویسنده: من احسان هستم از شهر زنجان. مدت های  زیادی هست که دارم توی انجام میدم درباره تولید محتوا کار میکنم و از این سایت خیلی هم راضی هستم. من تا حالا با سایت های مختلفی کار کردم. از سایت پشتیبانی وردپرس تا سایت های تولید مقاله  و همه هم از کار من راضی بودند. من به دنیای تکنولوژی علاقه زیادی دارم و از کار کردن با اون و یاد گرفتن نکات تکنولوژی با استفاده از کسب تجربه موافق هستم و از یادگیری تکنولوژی و کامپیوتر به صورت تئوری خوشم نمیاد.

 

2 نظر برای “۷ نکته برای این که یک مطلب گوگل پسند بنویسیم

  • ۱ مرداد ۱۳۹۶ ۳:۳۰ بعد از ظهر
    Permalink

    با سلام
    در هنگامی که بخواهیم اعداد را با ویرگول جدا کنیم کدام یک از حالت های زیر درست است؟
    فصل های ۵، ۴، ۳، ۲ و ۱ قرار گرفت (ترکیب : عدد-ویرگول فارسی بدون فاصله از عدد-فاصله-عدد بعدی)
    فصل های ۵ ،۴ ،۳ ،۲ و ۱ قرار گرفت (ترکیب : عدد-فاصله-ویرگول فارسی بدون فاصله از عدد-عدد بعدی)
    فصل های ۵, ۴, ۳, ۲ و ۱ قرار گرفت (ترکیب : عدد-ویرگول انگلیسی بدون فاصله از عدد-فاصله-عدد بعدی)
    فصل های ۵ ,۴ ,۳ ,۲ و ۱ قرار گرفت (ترکیب : عدد-فاصله-ویرگول انگلیسی بدون فاصله از عدد-عدد بعدی)
    بهتر است بگویم آیا هیچ کدام درست هستند؟
    در همین راستا چند سوال دیگر داشتم
    ۱- بهترین راه برای جدا کردن عدد ها استفاده از کدام علامت نگارشی در محتوا هست؟ یعنی در بین تمام علایم نگارشی کدام یک برای این موضوع بهتر است؟
    ۲- برای جدا کردن اعداد استفاده از ویرگول یا استفاده از ( | ) ( و یا علایم دیگر که ذکر نشده مانند خط تیره و … ) را برای گوگل مناسب تر می دانید؟
    ممنون میشوم جواب دهید با تشکر

    پاسخ
    • ۱ مرداد ۱۳۹۶ ۴:۲۵ بعد از ظهر
      Permalink

      سلام دوست عزیز،
      با توجه به نگارش فارسی مورد الف صحیح است. اما به صورت دقیق تر پیشنهاد میکنیم از فریلنسرهایی که در بخش تولید محتوا به صورت تخصصی حضور دارند، یا به صورت مشخص تر نویسنده‌ی این متن راهنمایی بخواهید.

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *