بنر تبلیغاتی اینترنتی چه کاربردها و چه مزایایی دارد؟

بنر تبلیغاتی چیست؟

بنر تبلیغاتی یا بنر اینترنتی، نوعی از اقلام تبلیغات است که در یک صفحه‌ی اینترنتی به نمایش در می‌آید. هر بنر متشکل است از یک تصویر (در قالب .jpg، .png یا .gif) و یا یک آیتم چندرسانه‌ای (که معمولا با استفاده از فلش و یا کد html و css ساخته شده‌است). بنابراین بنرهای تبلیغاتی می‌توانند بر اساس تکنولوژی‌ای که برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود، ثابت و یا متحرک باشند.

لازم است بنر تبلیغاتی شما طراحی خوب و جذابی داشته باشد و از رنگ‌های جلب توجه کننده در آن استفاده شود تا بتواند مخاطب را به سمت خود بکشاند، همچنین باید به خوبی معرف خدمات یا محصولات شما باشد و دقیقا همان تصویری را در ذهن بیننده ایجاد کند که شما می‌خواهید. فریلنسر های طراح در انجام میدم برای طراحی بنرهای تبلیغاتی جذاب آماده ی کمک به شما هستند.

 

نمونه‌ای از یک بنر تبلیغاتی ثابت را در زیر مشاهده می‌کنید:

نمونه بنر تبلیغاتی ثابت - انجام میدم

 

نمونه ای از یک بنر تبلیغاتی متحرک را نیز در زیر مشاهده می کنید:

نمونه بنر تبلیغاتی متحرک گیف - انجام میدم

بنرهای تبلیغاتی چگونه استفاده می‌شوند؟

بنرهای تبلیغاتی با لینک شدن به یک وب‌ سایت به منظور افزایش ترافیک استفاده می‌شوند. همچنین می‎توان از این بنرهای اینترنتی مثل بنرهای چاپ شده‌ی عادی برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص یک محصول، شناساندن برند به دیگران و … استفاده کرد. اما در حال حاضر بیشتر بنرها لینک به سایت دیگری هستند و قابلیت کلیک شدن دارند.

معمولا بنرهای تبلیغاتی در وب سایت هایی با ترافیک بالا که دارای محتوای جالب و کاربردی هستند، گذاشته می‌شود. اما علاوه بر ترافیک بالا، جنبه‌های مهم دیگری هم در انتخاب سایتی که می‌خواهید بنر خود را در آن بگذارید وجود دارد. یکی از این جنبه‌ها مخاطب وب سایت است که باید تا حدودی با مخاطبین وب سایتی که بنر به آن لینک شده‌است، تطابق داشته باشد.

نکته ی بسیار مهم اینست که بنر شما هم زیبا و جذاب باشد، و هم متناسب با علایق و سلایق وبسایت یا وبلاگی که تبلیغ را در آن منتشر می کنید. این موضوع می تواند مرز بین موفقیت و شکست تبلیغات بنری شما باشد. برای طراحی بنرهای تبلیغاتی گیف می توانید از فریلنسرهای انجام میدم کمک بگیرید.

 

چگونه بنر تبلیغاتی خود را تبلیغ کنم؟

پس از اینکه بنر خود را ساختید، نیاز به فضایی در یک وب سایت برای قرار دادن آن دارید. اکثر وب سایت‌ها در ازای مبلغی حاضرند تا بنر شما را در وب سایت خود قرار دهند. برای این کار لازم است شما با صاحبان وبلاگ‌ها و وب سایت‌ها مذاکره کنید و به آن‌ها پیشنهاد قرار دادن بنرتان در وب سایتشان را بدهید. همچنین شما می توانید از راهکارهای CPC استفاده نمایید؛ به این معنی که مثلا به جای اجاره کردن جایگاه بنر در یک وبسایت برای یک ماه، بنر خود را در مجموعه ای از جایگاه های یک شبکه ی تبلیغاتی قرار دهید و به ازای هر کلیکی روی بنر شما انجام می شود، مبلغی را بپردازید.

 

تاثیرگذاری و کارآمدی بنرهای تبلیغاتی

یکی از مزیت‌هایی که بنرهای تبلیغاتی اینترنتی نسبت به آگهی‌های فیزیکی دارند، این است که میزان تاثیرگذاری و کارآمدی آن‌ها را می‌توان به سادگی اندازه‌گیری کرد. یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اندازه‌گیری تاثیرگذاری یک بنر تبلیغاتی، نرخ کلیک یا CTR است که از تقسیم تعداد کاربرانی که بر روی بنر کلیک کرده‌اند، بر تعداد دفعاتی که صفحه‌ای که بنر در آن قرار دارد دیده‌ شده‌است، به دست می‌آید. و طبیعتا هرچه این نرخ بالاتر باشد، کارآمدی بنرهم بالاتر بوده است.

11 نظر برای “بنر تبلیغاتی اینترنتی چه کاربردها و چه مزایایی دارد؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *