راهنمای عکاسی حرفه ای از محصولات با گوشی تلفن همراه

در خریدهای اینترنتی، عکس های محصولات اهمیت بسیار زیادی دارند چرا که خریدار تنها با استفاده از این عکس ها و اطلاعات محدود دیگری که در توضیحات آورده شده در خصوص محصول تصمیم می‌گیرد، و این تصمیم به خرید یا عدم خرید محصول منتج می‌شود.

عکس‌ های بهتر، واضح تر، با نوری مناسب که محصول را به طور کامل‌تری نشان می‌دهند، قطعا توجه خریدار را بیشتر جلب کرده و افزایش فروش را به همراه خواهند داشت. در ادامه نکاتی برای عکس برداری بهتر برای شما آورده ایم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها عکس های بهتری گرفته و فروش خود را بالا ببرید.

نور

اگر می‌توانید راهی برای استفاده از نور طبیعی خورشید پیدا کنید که خیلی خوب است، مثلا می‌توانید کنار پنجره و مقابل یک دیوار سفید عکس برداری کنید، اگر نه بهتر است از نور سفید استفاده کنید و پس از عکس برداری نور عکس را با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی بسیاری که وجود دارد تنظیم کنید. مناسب بودن نور تصویر به نمایان شدن بهتر رنگ های محصول کمک شایانی می‌کند.

راهنمای عکاسی با موبایل - انجام میدم

 

پس زمینه

هنگام عکس برداری از محصولات بهتر است پس زمینه را تا جای ممکن ساده انتخاب کنید، چرا که در غیر این‌صورت توجه بیننده به پس زمینه منحرف می‌شود، در صورتی‌که ما می‌خواهیم تمام توجه بیننده را به سمت محصول موردنظر هدایت کنیم و نه چیز دیگر.

برای داشتن یک صفحه ی سفید ساده برای عکس برداری می‌توانید کاغذ یا رومیزی کاملا سفیدی را روی میز خود پهن کنید. در صورتی‌که از رومیزی استفاده می‌کنید توجه نمایید که رومیزی کاملا اتو شده باشد، چراکه دیده شدن چروک‌ های رومیزی هم برای این کار مناسب نیست.

برای محصولات کوچک مثل زیورآلات می‌توانید از پس زمینه های خلاقانه تری استفاده کنید. اما همچنان حواستان به اصل سادگی باشد! برای مثال می‌توانید به جای کاغذ سفید از کاغذهایی با طرح های ساده، پارچه و یا حتی چوب استفاده کنید.

برای عکس برداری از اجسام بزرگ حواستان باشد که لوازم منزل و یا اشیا ناخواسته‌ی دیگر در تصویر نباشند.

راهنمای عکاسی با موبایل - انجام میدم

 

چطور عکس بگیرم؟

سعی کنید از هر زاویه‌ ی محصول عکس بگیرید یادتان باشد این تصاویر تنها مشاهداتی هستند که خریدار از کالای شما خواهد داشت. مثلا یک عکس از نمای نزدیک، یک عکس از کل محصول و چند عکس از زاویه های مختلف.

اگر می‌خواهید از لباس یا زیورالآت عکس برداری کنید، بهتر است از یکی از دوستانتان بخواهید آن را بپوشد و سپس از او عکس بگیرید. در صورتی‌که نمی‌خواستید کسی پیش از خرید زیورالآت از آن‌ها استفاده کند، بهتر است آن‌ها را کنار شئ مشخص و آشنایی بگذارید تا خریدار بتواند با مشاهده‌ی عکس برآوردی از سایز تقریبی محصول داشته باشد.

 

راستی گوشی شما چه مدلی است؟ اگر قصد خرید گوشی جدید دارید، اخیرا دیدیم که مقاله ای به بررسی ۱۰ مورد از برترین گوشی های هوشمند پرداخته که پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم گیری، نگاهی به آن بیاندازید.

یک نظر برای “راهنمای عکاسی حرفه ای از محصولات با گوشی تلفن همراه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *