۵ حرکت اشتباه که در محل کار باید از آن‌ها بپرهیزید.

در حقیقت ارتباط داشتن تنها به معنای برقراری مکالمه‌ی شفاهی نیست، بلکه شامل حالت ایستادن و حالت چهره نیز می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید بین زبان بدن شما و پیامی که می‌خواهید انتقال دهید تضادی به وجود نیاید، باید حواستان باشد که چگونه از بدن و اندامتان برای توصیف خود استفاده می‌کنید. در ادامه برای شما چند اشتباه رایج که در محل کار تصویر حرفه‌ای شما در پیش دیگران را خدشه دار می‌کنند اما معمولا نادیده گرفته می‌شوند را آورده‌ایم.

۱- عدم برقراری ارتباط چشمی

هنگامی که با همکار و یا حتی مدیر خود صحبت می‌کنید، اجتناب از تماس چشمی می‌تواند شما را غیر حرفه‌ای جلوه دهد. همچنین نشان دهنده‌ی این است که شما اعتماد به نفس کافی را نداشته و یا به موضوع گفتگو علاقه‌ای ندارید. علاوه بر این، دیگران با دیدن این حرکت ممکن است فکر کنند که شما چیزی برای پنهان کردن دارید. به منظور جلوگیری از این گمان، باید همیشه ارتباط چشمی خود را حفظ کنید، مخصوصا زمانی که خودتان درحال انتقال نکته‌ی خاصی هستید. وقتی دیگران در حال ارائه‌ی نکاتشان هستند می‌توانید با تکان دادن سر به‌آرامی نشان دهید که در حال گوش دادن هستید و به موضوع بحث علاقه مندید.

۲-دست به سینه بودن

بستن بازوها نشان دهنده‌‌ی این است که شما نسبت به طرف مقابل باز نیستید و می‌خواهید بین خودتان و دیگران فاصله ایجاد کنید. این حرکت معمولا یک حالت تدافعی برداشت می‌شود. برای اینکه صمیمی به نظر برسید و به طرف مقابل احساس مثبتی انتقال دهید، بهتر است بازوهای خود را همیشه باز نگه‌دارید و اگر نشستید دست‌هایتان را روی میز بگذارید.

۳-بررسی زمان و نگاه کردن به ساعت

بررسی زمان هرچند دقیقه یکبار، می‌تواند این احساس را به طرف مقابل بدهد که شما عجله دارید و یا ترجیح می‌دهید در آن زمان در مکان دیگری باشید. این حرکت واقعا بی‌احترامی است و ممکن است دیگران اینگونه برداشت کنند که علاقه‌مند به حضور در آن‌جا نیستید و دلتان می‌خواهد که زودتر بروید. پس اگر با همکارانتان جلسه دارید و یا در یک سخنرانی حضور دارید، سعی کنید زیاد به ساعتتان نگاه نکنید.

۴-وضعیت نامناسب بدن

داشتن وضعیتی نامناسب مانند شانه‌های افتاده یا گردنی پایین می‌تواند نشان دهنده‌ی این باشد که شما به چیزهایی که در اطرافتان می‌گذرد‌ علاقه‌ای ندارید و حوصله‌ی تان سر رفته است. همیشه زمانی که در حال گفتگو با کسی هستید صاف بایستید و یا بنشینید. این حرکت نشان دهنده‌ی این است که شما اعتماد به‌نفسی درونی دارید و یک حرفه‌ای هستید.

۵-بی‌حال دست دادن

بی‌حال دست دادن با دیگران باعث می‌شود که آن‌ها فکر کنند شما اعتماد به‌ نفس کافی را ندارید و یا آن‌ها اهمیتی برای شما ندارند. سعی کنید برای خوش و بش با افراد محکم و استوار با ‌آن‌ها دست بدهید. با این حال فراموش نکنید که بسیار محکم دست دادن می‌تواند حرکتی تحاجمی برداشت شود، بنابراین سعی کنید که در دست دادن متعادل باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *