۶ راه برای انگیزه دادن به دیگران

برای اینکه هر شخص روی کاری که باید انجام دهد متمرکز شود، لازم است تا تصویر ذهنی او از هدف و نحوه‌ی انجام کار و انتظاراتی که از او می‌رود، کاملا واضح و مشخص باشد. در ادامه ۶ راه به شما معرفی می‌کنیم که به شما در این امر کمک کنند:

زمان خود را در تیم خود سرمایه‌گذاری کنید.

سعی کنید از اهداف، ارزش‌ها، خواسته‌ها و آینده‌ی اعضای تیم خود باخبر شوید. این نکته بسیاری از مواقع نادیده گرفته می‌شود، غافل از اینکه نکته‌ی ارزشمندی برای داشتن تیمی متشکل از اعضایی وفادار و باانگیزه است.

همانگونه با دیگران ارتباط برقرار کنید که خودشان می‌خواهند.

واقعا ساده است: اگر ما می‌خواهیم تا دیگران را به سمت ابتکار بیشتر و مسئولیت‌پذیری بیشتر سوق و انگیزه بدهیم، پس باید از راهی به آن‌ها نزدیک شده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم که بهتر متوجه می‌شوند. لازم است که از سلایق و تیپ شخصیتی هر کس آگاه شده و با توجه به آن، با او ارتباط برقرار کنید.

مکان و وظیفه‌ی هرکس را در تیم مشخص کنید.

این کار باعث می‌شود تا افراد هویت نقش خود را در تیم، به خود بگیرند. همچنین، همکاری و همیاری را در گروه تقویت و پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری افراد را بیشتر می‌کند. با این کار، اعضای تیم متوجه می‌شوند که تا هرکس کار مربوط به خود را انجام ندهد، کار تیم به پایان نمی‌رسد.

پیشرفت را اندازه‌گیری کنید.

معیارهایی را برای کارمندانتان درنظر بگیرید تا رشد و پیشرفت خودشان را به‌وسیله‌ی آن گزارش داده و ارزیابی کنند. برای مثال می‌توانید از گزارش‌های روزانه، اهداف هفتگی و معیارهای ماهانه استفاده کنید.

به افراد خود برنده شدن را آموزش بدهید.

تلاش کنید تا چیزهایی را که شما از کارمندانتان انتظار دارید را با چیزهایی که آن‌ها می‌خواهند و به آن اهمیت می‌دهند، هماهنگ کنید. درمورد اینکه هدف چگونه می‌تواند روی تک تک افراد تاثیر مثبت گذاشته و بردی را برای تیم به ارمغان بیاورد، گفت‌وگو کنید.

پیشاپیش به دیگران کمک کنید.

قطعا کمک کردن به دیگران، یک رابطه‌ی دوطرفه را بهبود می‌بخشد. با این کار، در صورتی که شما هم به کمک دیگران نیاز داشته باشید، آن‌ها هم به یاری شما خواهند آمد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *